s'avonds slapen probleempje.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door teigetje1, 21 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Van 0.00-7.00u slapen zou hier al erg lang zijn!! hier was het 2u, 5u en 6.30 en toen klaarwakker (gaaap....)

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Van 0 tot 7 slapen is eigenlijk hartstikke goed inderdaad!

Maare, ik zou echt niet zo doorgaan. Je rug gaat eraan kapot denk ik.
    Waarom haal je hem niet uit bed als hij wakker is?

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Het is echt een dillemma.
    Als ik hem s'avonds wakker in bed leg gaat hij mopperen dan jengelen dan huilen en dan gillen/krijsen tot hij helemaal overstuurd is.
    En als ik hem bij me hou dan gaat hij lekker bij me slapen, maar als ik hem dan in bed leg wordt ie weer helemaal overstuurd.

Ik kan nog proberen om hem iedere keer in bed te leggen en iedere keer er weer uithalen als hij gaat huilen, dan de borst geven en weer terug in bed.

En ik weet dat hij qua slapen het prima doet, maar die paar uur van 19.00 tot 22.00 zijn echt een drama. Begrijp me niet verkeerd dat ik hem van 7 tot 7 of zo wil laten slapen, dat hoeft van mij niet. Maar een makkelijkere avond is wel zo prettig.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Draagzak, inbakeren?

5. kika135

kika135 Lid

31 mrt 2009
    32
    0
    0
    Teigetje, hier exact hetzelfde probleem!! Ik vroeg me af of het al verbeterd is en of je een oplossing hebt gevonden uiteindelijk?

Mijn zoontje slaapt 's nachts ook fantastisch, meestal gaat hij tussen 22.00 uur en 0.00 uur slapen tot 08.30 - 09.00 uur. Krijgt dan BV en slaapt verder tot 12.00 - 12.30 uur. Helemaal geweldig natuurlijk, maar onze avonden zijn net zo slopend als die van jou. Ben nu het ochtendritme aan het veranderen door hem om 6.30 uur wakker te maken omdat ik weer moet gaan werken volgende week. Maar dit verandert niets aan het avondritme.

Om het clusteren een beetje te helpen, geef ik zowiezo 's avonds altijd om de 2 uur BV, overdag gewoon alleen op verzoek. Zo probeer ik dan 's avonds te zorgen dat hij dan ergens tussen 22.00 en 0.00 uur gaat slapen.

We proberen hem altijd wakker in bed te leggen, maar dat is ook vrijwel direct jammeren - huilen - krijsen/overstuur. Overdag is het eten - spelen - slapen (soms beetje jammeren, maar wakker wegleggen met knuffel en muziekje en slaap wel zelf in)

We hebben voor 's avonds ook vanalles al geprobeerd;
    - kruikje (koud bed na lekker warm bij mama of papa)
    - licht aan / licht uit / lichten op de gang idem
    - liedjes zingen
    - bij hem blijven of in de buurt blijven
    - speen (weigert hij zowiezo al)
    - muziekje op de babyfoon aanzetten
    - knuffel
    - puckababy slaapzak
    - wakker houden tot 22.00 uur
    - laten huilen en alleen elke 5/10/15 minuten gaan kijken (hij stopt alleen met huilen als hij echt opgepakt wordt anders overstuur)

Het enige wat helpt is op de arm in slaap laten vallen totdat hij helemaal diep in slaap is en dan terugleggen. Meestal moeten we dit 3 tot 4 keer doen en dan duurt het per keer gemiddeld 10 tot 20 minuten voordat hij slaapt en we hem terug kunnen leggen. Voordat hij echt harder gaat huilen pakken we hem dus weer op, omdat hij anders overstuur raakt en alleen nog maar moeilijker in slaap te krijgen is.

We kunnen ook niets meer verzinnen om nog te proberen. We hopen dat dit vanzelf over zal gaan, maar dit duurt nu alweer ruim anderhalve maand en is best slopend die avonden zo. Ik hoop dat hij bij jou inmiddels al wat beter gaan en mocht je de gouden tip hebben (bestaat natuurlijk niet, maar toch alles is welkom) dan horen we het graag!

Grtjs!

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier sliep ze de eerste 3 maanden 's avonds niet. In elk geval niet in bed. Soms op schoot/kinderwagen en lekker clusteren. Toen was ze een maandje 's avonds gewoon wakker en aan het spelen tot 21.00u.
    Daarna een maandje dat ze in slaap viel tijdens de voeding en dat ik haar een kwartier/20min later overlegde in haar bedje zodat ze diep in slaap was en daar lekker verder sliep.
    En vanaf een maand of 5/6 gaat ze s avonds gewoon wakker haar bedje in. Overigens moet k er momenteel nog wel eens even heen en weer de borst geven. Ze drinkt niet zo goed in 1x door en heeft dan denk ik wat te weinig gehad.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Inbakeren.

Deel Deze Pagina