niet meer willen eten of drinken?!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Druif78, Dec 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Mijn zoontje is een paar dagen ziek / verkouden (geweest). Hoesten, last van zn keel en koorts.
    Eten en drinken ging al die tijd eigenlijk nog redelijk.
    Mn zoontje is echt een veelvraatje en zelfs met 39 graden koorts en hoesten at hij nog gewoon zn warme hap op! Sinds gisteren gaat t alleen minder en ik begin me een beetje zorgen te maken. Wrs omdat het de eerste keer is dat mn zoontje eten weigert en het de eerste keer is dat hij ziek is.
    Gisteren kwam hij krap aan de 500cc vocht per dag, fruit, half boterhammetje en halve hoeveelheid warm eten, geen toetje.
    Vandaag heeft hij tot nu (ca 14 uur) alleen 170cc pap op en 1/3 boterham. Fruit weigert hij en zn melk (wat er ECHT altijd ingaat) ook.
    Hij heeft vanaf gisteren geen koorts meer, daarom begrijp ik het ook niet zo. Wel zou hij last van zn keel kunnen hebben, maar juist drinken verzacht dan, toch?
    Buiten het hele griep-gebeuren heb ik het idee dat hij een beetje aan het uittesten is. Hij gooit zn eten met een brutale glimlach zo over de rand van zn kinderstoel en zn tuitbeker goot hij na 1 slok ook weg. ook is hij vrolijk en ondernemend als altijd.
    Hoe moet ik hier nu op een goede manier mee omgaan? Ik weet dat je het slechte gedrag het beste kan negeren, maar ik kan moeilijk doen alsof het me niks doet aangezien ik nog meer dan anders wil dat hij in ieder geval wat drinkt ivm zn verkoudheid!
    Ik weet ook dat hij best een paar dagen zonder eten kan (hij heeft ook best wel wat reserves ;)), maar drinken...??

2. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is lastig he maar hier een regel, zolang er nog plasluiers zijn maak ik me geen zorgen.
    Dochter is minder gaan drinken vanaf dat ze ventolin gebruikt en heb toen wel even goed op haar plasluiers gelet en toch constant aan blijven bieden op verschillende manieren.(ze dronk nog geen 300 per dag )
    Met rietje, gewone beker, tuit.
    Nu na 2 weken begint ze weer te drinken zoals ze altijd deed (ongeveer anderhalf liter per dag)

Succes!

3. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Hoeveel plasluiers moeten ze hebben?
    Hij plast wel minder, dat is duidelijk, maar hoevaak moet de luier verzadigd zijn dan?
    En hoe oud is jouw kindje? 1,5 liter per dag is heel veel! Vlgs mij is 1000cc het maximum en 500cc het minimum (althans vanaf een half jaar)

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi Druif,

Dit hebben wij 2 weken geleden gehad (zijn zelfs 2x bij huisarts geweest).

Ons zoontje dronk helemaal NIETS van dinsdagsavond tot vrijdagavond. Vocht kreeg hij binnen via fruit en yoghurt. Af en toe met theelepel wat water/slappe thee gegeven maar was vrij wel nihil wat hij binnenkreeg.

Huisarts zei: minimaal 2 á 3 plasluiers per 24 uur. Zolang je kindje niet lusteloos wordt en die plasluiers houdt is het goed. Niet eten maakt niet uit. Las dat jouw zoontje nog wel halve maaltijden at dus dat ik dan perfect.

Tip van huisarts was ook al het eten wat aan te lengen met water, dus eten wateriger maken zodat hij op die manier toch aan zijn vocht komt. STerkte

5. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2009
    2,012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    hoeveel vocht moeten ze eigenlijk krijgen? Mijn zoontje die drink smorgens een fles van 160 en s avonds van 140 en afentoe 50 cc diksap.....en natuurlijk zijn brood,fruit en avond eten.....

6. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    @ Vruchtje: oeffff, je stelt me gerust! Jemig, wat zouden jullie je zorgen hebben gemaakt! gewoon 3 hele dagen niet meer drinken....pfffff dan valt het hier nog mee! En hij is superdruk en alert, lijt wel alsof hij de schade van afgelopen dagen aan het inhalen is...
    Eerst verschoonde ik m zo'n 5/6 keer per dag, nu 4 keer dus dat is nog ruim voldoende?
    Nu net heb ik er toch nog zo'n 150cc in gekregen in etappes en met 3 verschillende soorten flessen/ bekers.
    Ik heb ook het idee dat t een stukje eigenwijsigheid is want zodra hij in de kinderstoel wordt gezet duwt ie lepels weg en gooit hij zn drinkbeker op de grond. Die 150cc van daarnet heb ik op de bank en tussen het spelen door gegeven.
    Eten met water aan lengen is een goeie tip! Ga ik zo meteen doen.

@ moederlynn:vlgs ons CB moeten ze minimaal 500cc vocht hebben. Jij geeft zo'n 300cc melk, dat moet je dan aanvullen met 200cc diksap, thee, water, yoghurt enz. Fruit bestaat ook grotendeels uit vocht dus dat scheelt.

7. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2009
    2,012
    0
    0
    moederen
    jeetje dan komt hij er elke dag net aan...maar mijn zoontje is ook ziek geweest (overgeven) en heeft een paar dagen ook slecht gegeten....maar merkte ook van te voren dat hij al een beetje aan het vervelen was met die avond potjes.....ik denk ook een fase hoor.....want toetjes gaan er altijd in ;)

8. mijnwondertje

mijnwondertje Actief lid

Oct 20, 2009
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij kan ook pijn hebben met slikken, dan doet drinken juist pijn. Mss wat lauwe thee geven? Als het iets warms is, verzacht het wel nl.

9. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2009
    2,012
    0
    0
    moederen
    Nu net weer een drama hier,.....hij heeft vandaag alleen 160 cc op en fruit en groente en wat diksap (60cc) maar lauwe melk wil hij niet dus yoghurt met een beetje water en daar heeft hij ook nog 40 cc van op maar zo weet ik het ook niet...misschien toch weer tanden ofzo...we wachten het weekend maar af en anders ff lang de huisarts.....heb net gegoogled en er zijn heel veel kinderen die door deze fase heen gaan!

We maken hem straks nog wakker rons half 1 voor een flesje....

10. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Bij mij ging het nog aardig goed! Vanavond ca 1/3 avondeten en hele toetje erin! (120 yoghurt) daarna nog wat extra yoghurt met water gegeven en hier nog ca 40cc van op gok ik. alles bij elkaar dus toch ca 500 gered met veel moeite dat wel. helaas geen fruit, maar goed misschien heeft ie idd wel pijn met slikken?
    @ moederlynn: das echt te weinig ja... is jou zoontje ook ziek of verkouden? Ik verwacht dat het wel beter gaat als ie op is geknapt net als hier...
    Ik geef m tijdelijk alleen wat ie echt lekker vind en wat extra melk aangezien hij nu slecht brood, fruit etc eet, zo komt ie toch niks te kort. En dan maar even niet oefenen met tuitbekers enzo maar gewoon uit de fles als dat makkelijker gaat.

Wat betreft het uitproberen: ik probeer er maar zo min mogelijk aandacht aan te geven en als hij dan wel wat eet dat postitief bekrachtigen... anders weet ik t ook niet.

11. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2009
    2,012
    0
    0
    moederen
    hij heeft 240 cc vocht op en mag dan toch ook fruit van 200 cc bij tellen? Ja wij denken nu ook dat hij misschien van het overgeven last heeft....vanmorgen moest hij ook overgeven toen hij een stukjes fruit kreeg...en dat heeft hij nooit dus s middag gepureerd.... net wat je zegt zollang hij vrolijk is en het maar een paar dagen duurt zal het wel mee vallen....

12. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Fruit bestaat wel grotendeels uit vocht, maar ik tel dat niet mee bij die minimale hoeveelheid van 500cc. Weet niet of dat dat mag?
    Vanmorgen leek mn zoontje goed opgeknapt. Nog wel heel erg hoesten maar weer geen koorts en vrolijk enz. Maar 120cc pap op en fruit weigerde hij in de eerste instantie weer. meteen die lepel wegslaan etc. Nadat hij met moeite wat geproefd had ging er uiteindelijk toch ca 75cc in gok ik. Het lijkt wel alsof hij al bij voorbaat niet wil, maar of dat met zn keel te maken heeft of dat het een fase is???
    @moederlyn: Moet jouw zoontje overgeven van stukjes fruit? Echt spugen ipv kokhalsen? Zouden onze kindje angstig zijn geworden voor eten ofzo??

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Druif: fruit mag je inderdaad meerekenen als vocht. wij geven vers fruit maar stel je geeft een fruitpotje van 200gr mag je dat rekenen als 200cc vocht. Ik wist dat ook niet maar CB arts vertelde mij dat en huisarts ook dus dat moet wel kloppen. toen wij dat hoorde waren we ook veel meer gerustgesteld want hij dronk dan wel niet maar fruit/groente eten wilde hij wel dus gaven we dat gewoon meer.

Vervelend dat je niet weet waarom ze dan niet willen eten/drinken hé. Maar zou best eens een fase kunnen zijn. Wij zijn net ook weer een fase voorbij denk de 8/9 maanden sprong/fase. Fijn dat je zoontje wat opgeknapt is.

14. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik zit wel steeds meer te denken aan dat het een fase zou kunnen zijn. Vanmiddag wilde hij zn fles ook niet, misschien 50ccvan gedronken, daarentegen wel fruit gegeten. ik ben erg blij dat dat dus mee gerekend mag worden! Ik maak het zelf, maar kik gok dat dat toch wel ca 150CC zal zijn!
    Vanmiddag waren opa en oma hier en ineens drinkt hij zn fles helemaal leeg?! Nou, dat geloof je toch niet?! Lekker opstandig dan!

15. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2009
    2,012
    0
    0
    moederen
    hey druif,

Hier ook, geen fles melk maar wel fruit diksap en yoghurt....vanmorgen 150 cc melk op en daarna fruit, brood smiddags en toen toch een fles aangeboden nee die wilde hij echt niet.....nou na zijn slaapje 125 cc diksap....ik denk dat hij echt naar 2 flessen melk gaat misschien jou zoontje ook?

16. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Mijn zoontje zit ook al op 2 flessen (bekers) melk: smorgens een papfles van 200cc en smiddags een tuitbeker melk bij de lunch (120/4, maar nu hij minder eet 150/5). Dan savonds 100cc-130cc yoghurt en tussendoor dan thee of karnemelk. diksap drinkt ie al helemaal slecht!
    De verkoudheid is nu wel redelijk over, eten gaat al beter, maar drinken muv de papfles gaat matig. Ik heb het idee dat hij er gewoon te druk voor is. Ik geef m altijd in de kinderstoel maar na 3 slokken gaat de beker overboord?! Tijdens het spelen af en toe een slok gaat nog het beste maar zo ben ik er wel lang zoet mee :(.... als iemand nog een tip weet?

Share This Page