Hoelang bleven jullie in bed na de bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sjors82, 22 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Volgens mijn moeder lig ik de eerste week toch wel voornamelijk in bed, te herstellen van de bevalling. Dit heb ik dan denk ik behoorlijk onderschat, ik dacht toch wel dat ik meteen weer beneden zou kunnen zitten bij de visite..
    Dus mijn vraag aan jullie, hoelang zijn jullie in bed gebleven, en kwam de kraamvisite dan gewoon boven? En dan gaan we er even vanuit dat het een 'normale' bevalling wordt, bij een keizersnede heb je natuurlijk veel langer herstel nodig..

2. speransa

speransa Actief lid

30 okt 2008
    333
    0
    16
    Amsterdam
    Hoi ik ben 11 juni bevallen om 10 min voor 14 in de middag mocht om 18 uur naar huis,ben toen eigenlijk vrijwel meteen in bed gekropen i.v.m naweeen.
    En de volgende dag liep ik al rond in huis,het was een snelle bevalling alles ging goed.
    Geen hechtingen ,ben niet uitgescheurd of geknipt.
    Met mijn eerste zoon heb ik spoed ks gekregen en lag ik een week in zh

veel succes

xxx S

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik zat ook de dag na de bevalling alweer beneden en kookte ook al vrij snel het avondeten weer etc. Ik rustte eigenlijk alleen omdat het van de kraamhulp moest.

Maar dat is me behoorlijk opgebroken na een week of 6 dus ik heb me voorgenomen deze keer echt meer in bed te blijven en te rusten, en het bezoek gewoon boven te laten komen desnoods.

4. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Twee maal een keizersnede, en de dag dat ik thuis kwam heb ik rustig aan gedaan. Maar ik zat wel veel beneden, boven kwamen de muren op me af. Ik rustte wel, maar het liefst lekker op de bank. Na 1.5 week na de ks, stond ik te stofzuigen etc etc. iets wat eigenlijk niet mag...maaar ja iemand moet het doen ey :)

5. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik kan je maar een advies geven ..Neem die rust die jekunt pakken , Ik was 2xweer heel snel op de been ,en achteraf had ik daar spijt van , want je kunt jezelf tegenkomen .Je kunt gerust ff naar beneden gaan of zelfs blijven ,maar pak een paar keer op een dag rustmomenten dat je echt ff lekker in je bedje gaat liggen ..Dat kan dan nog ...Als de kraamhulp weg is moet je het weer allemaal zelf doen ...........

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Bij de eerste heb ik de eerste dagen regelmatig op bed gelegen. Kraamvisite kwam dan boven, dat waren in de eerste dagen toch mensen die heel dicht bij me staan.

Bij de tweede heb ik niet in bed gelegen, voelde me gelijk heel erg goed (en nu nog steeds)

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik ben op zondag bevallen, mocht dinsdag middag naar huis,
    liep woensdag ochtend in het dorp ( ventje was een maand tevroeg geboren en moest nieuwe kleertjes kopen :p)

maar ik voelde me goed, voelde me vol energie,deed van alles,ook in mijn kraamtijd.
    maar 3 weken later heb ik wel een terug slag gehad hoor,

ik kan je alleen maar adviseren de rust te pakken die je kunt krijgen zolang je kraamverzorgster er is !!

8. blommeke

blommeke Actief lid

6 mrt 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    hey hier het zelfde alle 2 de kraamtijde te snel uit bed ook daar achteraf spijt van dan komt de klap soms later.
    deze ronde blijf ik lekker liggen als ik dat wil en komen ze maar gezellig boven lekker tutten met de kindertjes dalijk op bed en als de andere naar school zijn lekker met de kleine meid op bed me vent er bij en het mooie er van af kijken ik ga het bij deze 3de zo anders doen. ook om dat ik er nu de kans voor heb en me andere 2 ongepland waren en daar veel ruzie over heb gehad dat ik ze wilde houden nu dus echt genieten en uit rusten want dat is toch beter!!! ander heb je achteraf misschien spijt dat je niet lekker hebt genoten van je rust die je kon pakken!!!

9. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    zou idd gewoon je rust pakken met kraamhulp erbij. ik zat ook wel beneden maar ze stuurde me smiddags altijd met de kleine naar boven om te slapen in het begin stribbelde ik tegne maar werd la gauw ziek dus diarree ed en echt dat kwam door mijn snelle willen. dus dit keer pak ik ook echt die momenten zolang ze er nog is.

10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.721
    3.154
    113
    Vrouw
    Haay haay

Ik liep de volgende dag alweer door het huis heen en deed alles eigenlijk alweer zelf,, wel had ik een beetje last van naween en dus ruste smiddags nog wel even maar verder!
    Had oowk een bevalling volgens het boekje en dat voor een eerste ;)

Liefsz:)

11. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik wisselde tussen bank en bed en heb zéker de eerste week lekker kalm aan gedaan.
    Geen idee hoe dat deze keer zal gaan, de situatie is namelijk totaal anders dan toen...

12. Skye

Skye Niet meer actief

Hier werd dat tegen mij ook gezegd. "Je ligt echt de eerste week in bed, en het duurt nog wel even voor je weer lange wandelingen kunt maken". Nou, de volgende dag ('s avonds half 10 bevallen) gewoon in huis rondgelopen en alleen in de middag een uurtje geslapen. Na een week liep ik alweer 2,5 uur te slenteren in het winkelcentrum.

13. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik ben met een spoed keizersnee bevallen, dus 3 dagen in het
    ziekenhuis.Toen ik thuis kwam heb ik niet meer in mijn bed gelegen, alleen s'middags een tukkie gedaan samen met het kleine mannetje...

14. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Ik heb bij de eerste drie dagen in bed gelegen, was ook echt nodig.
    De dagen erna ben ik wel beneden geweest maar toch ook regelmatig in bed.
    Bij de tweede heb ik alleen de eerste dag in bed gelegen omdat dat moest. Weet wel dat het beter is, maar ik was liever naar beneden gegaan, ik had nergens last van.
    De rest van de kraamweek heb ik wel regelmatig even op bed gerust.
    En bewust weinig gedaan omdat je het als de kraamzorg weg is, weer allemaal zelf moet doen.

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik heb de eerste 6 dagen in het zh gelegen en toen nog 5 dagen thuis in bed gelegen ;)

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    1e, 1 dag
    2e, zelfde dag een stuk gewandeld in de wijk
    3e, 2 weken ivm groot bloedverlies van 2,5L ik kon niet eens mn bed uit...
    Wij hadden een kraambed gehuurd bij de thuiszorg en die stond in de kamer, kon ik gewoon in bed liggen en heb je ook geen gedoe met visite in de slaapkamer

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb een geweldige bevalling gehad.
    heb alleen de eerste dag in bed gelegen omdat de kraamverzorgster me dat sterk aanraadde. daarna alleen elke dag 2 uurtjes om bij te slapen. niet voor lichamelijk herstel.

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.072
    2.211
    113
    Brabant
    Wij wonen gelijkvloers en ik lag/zat de hele dag op de bank. En tussen de middag een uurtje te bed.
    Gezien mijn knipwerk en aambeien kon ik niet veel anders dan op mn zij liggen. Al met al viel het me zeer tegen hoe ik me voelde en de volgende keer neem ik meer rust. Dus echt op bed.

19. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    Hallo
    Ben zelf in anderhalf uur bevallen en zat al vrij snel weer buiten in de tuin.

20. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Bij Eva heb ik veel op bed gelegen.
    Eigenlijk tot de laatste dag de kraamzorg er was.
    Tussen de middag sliep ik ook echt 2 uurtjes.
    Was erg moe en zelfs douchen kostte veel energie.
    S avonds ging ik wel naar beneden om te eten, maar heb echt een week nodig gehad om bij te komen en ben ook blij dat ik t gedaan heb!

Dit keer moet ik maar zien hoe t zal lopen.
    Natuurlijk minder uren aan hulp als de vorige keer en er loopt al een jongedame rond

Deel Deze Pagina