Niet kunnen poepen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Rachel1984, Sep 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hoi Allemaal

Even advies gevraagd, Jayden heeft al vanaf maandag niet meer gepoept en begint er nu echt last van te krijgen.
    Heb de HA al gebeld en die gaven het advies om sinaasappelsap te geven? (vind het een beetje raar helpt dat echt?)
    Hij heeft z,n voedingen al verdunt gehad en ook al geprobeert met de thermometer maar werkt ook niet...
    Hopelijk hebben jullie tips voor me. Moet vanmiddag zoiezo terug bellen.

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik vind sinasappelsap nogal een heftig middeltje voor zo'n kleintje. Hij is nu een week of 8? Lijkt me eigenlijk veel te zuur voor hem.... :) Op zich helpt het vaak wel bij kinderen en volwassenen...

Ik heb Jelle op die leeftijd op een gegeven moment gewoon 5 cc lactulose gegeven. Dat kun je gewoon kopen bij de drogist, en kan echt geen kwaad voor een keer. Ik denk dat hij het alles bij elkaar 3x nodig heeft gehad. En elke keer kon hij na 5 cc al goed poepen...

3. Misschien is het een idee om een klein beetje olijfolie door de fles heen te doen.

Kennissen van ons, kregen ook dat advies en dat hielp echt heel goed.

4. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Sinaasappelsap lijkt me wel straf spul, voor zo'n kleintje.

Als Ian echt veel pijn had daardoor, nam ik gewoon zijn temperatuur. Daarna kwam het er direct allemaal uit :confused: :)
    Als dat niet hielp, gaf ik hem zo'n Glycerine-suppo. Kan ook abosluut geen kwaad. Wel zijn billen even dichthouden, want ze beginnen meteen al te drukken ;)

En nu hebben we er eigenlijk geen last meer van.
    Ian eet nu elke dag fruit (helpt goed!) en als de stoelgang weer wat harder en moeilijker wordt, doen we een koffielepeltje zonnebloemolie door zijn flesje :)

5. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Bedankt allemaal! Ik ga het proberen. De assistent belt vanmiddag ook nog terug als het goed is...

6. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

wat zonne bloem olie of olijf olie door het flesje doen..
    ik deed het bij mij dochter ook toen ze zo klein was en het helpt!
    sinasappelsap zou ik nog niet gaan doen of dan vermengen met water.

Share This Page