Saxenda

Discussie in 'De lounge' gestart door Nonamenononsense, 21 mei 2024.

  1. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    824
    236
    43
    Vrouw
    Hoi hoi,

    Ik ben al mijn hele leven bezig met afvallen, lijnen, sporten, gezond eten etc. Voor mijn zwangerschappen gestopt met roken, 10 kilo aangekomen. 2 x zwangerschap en er 20 kilo aangegeten. Eindstand is bijna 100 kilo.

    Ik doe sinds 6 maanden 3 uur per week fietsen, 4 dagen in de week 20 min crosstrainer, meerdere keren per week een half uur tot uur wandelen en ik heb 2 kinderen dus ben altijd wel bezig.
    Naast dit, let ik ook op mijn kcal en probeer onder de 1800 a 1600 te zitten.

    De onsjes gingen er wel vanaf, maar het is keihard werken en weinig resultaat. Daarnaast voel ik mij een verslaafde, ik denk de hele dag aan eten en heb ook echt continue honger. Voel pas na 2 a 3 uur dat ik vol zit, en dan is het te laat en zit ik vaak te vol en heb ik buikpijn.

    In een vlaag van wanhoop heb ik dit bij de huisarts gedropt, zij weet van mijn struggles en dat ik dit mijn leven beheerst. Zij bood saxenda aan, maar met de boodschap dat dit niet vergoed wordt.

    Zijn hier mensen met ervaring? Ik vind het best een gok, kost ongeveer 200 euro en nouja zo breed heb ik het niet dat ik dat kan missen. Heeft 1 maand ook zij om te proberen, of is het gelijk een hele doos voor 3 maanden? Wie kan mij inhoudelijk wat meer vertellen?
    (Ik kom qua bmi nergens voor in aanmerking. Heb alle diëten geprobeerd, en met zwaar lijnen kom ik er wel maar ik hou van eten en koken en dat hou ik helaas niet vol)
     
  2. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    9.000
    7.438
    113
    Vrouw
    Ik weet dat het hier zo is dat als je dit middel wil gebruiken voor afvallen je ook verplicht bent een jaar een COOL programma te volgen.
    En dat diabetes patiënten die dit echt nodig hebben er steeds moeilijker aan kunnen komen omdat het ook voor afvallen wordt gebruikt.