Konijn neemt een bad

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 9 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Iemand deze al gezien? :D

Zag hem op FB voorbij komen, vond hem echt grappig.

Konijn neemt een bad | Waslijn.com

Dacht eerst dat het beestje dood was, zo stil dat hij erbij lag haha.

2. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    leuk filmpje:):)

3. Babystew

Babystew Niet meer actief

Dat is een enorm gestrest konijn, vind het echt heel zielig om te zien eigenlijk! Die blijven doodstil liggen als afweermechanisme maar dat hartje gaat waarschijnlijk als een razende tekeer.

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Echt? Ik dacht serieus dat hij ervan genoot. Zo zag het er voor mij als leek in ieder geval uit.

5. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Dat dacht ik inderdaad ook Babystew. Konijn ziet er niet echt ontspannen uit..

6. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Dit dus...
    Ik vind het dan ook echt geen fijn filmpje om te zien, dit beest is echt superoncomfortabel, brrr... :(
    (waarschijnlijk weet de eigenaar dat niet eens trouwens!)

Lees ook deze link: Tinley gedragstherapie - Konijnengedrag

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

He getsie, wat een naar filmpje. Waarom zou je je konijn in bad doen? Beestje bibbert ook helemaal van angst :(

8. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Inderdaad. Heel erg zielig dit!

Heel veel mensen denken ook dat konijnen knuffel dieren zijn. Maar dat zijn ze totaal niet.
    Konijnen zijn enorme stress beesten.

Heb zelf ook al jaren konijnen en veel informatie op gedaan op forums.

9. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Ohja, en het is soieso niet verstandig om konijnen zomaar in bad te doen. Konijnen raken namelijk heel snel onderkoeld en kunnen heel erg ziek worden.
    Em waarom zou je? Konijnen zijn van zichzelf al schoon.
    Tenzij er plak poep aan t kontje zit even met de billen in een klein beetje water lauw warm water. Zodat t los kan weken en je het er makkelijk af kan halen.

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Zieilg zeg. :(

11. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    ik snap echt NIET waarom je een konijn in bad zou willen doen.. en het is gewoon zo dat als je een konijn op zijn rug legt dat ie (als ie in evenwicht ligt) in een soort hypnose raakt. Maar je ziet aan het trillen van t kopje dat ie idd heel erg gestrest is.

Vind t idd heel zielig dit, maar ik kan me voorstellen dat het er heel lief uit ziet.
    Echt weer een filmpje waarbij mensen hun dier willen vermenselijken, maar ik kan me niet voorstellen dat dit konijn dit zou verkiezen boven lekker buiten rond rennen;)

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dit is niet grappig. konijn vind het niks aan en is in shock. onze konijn gaat stil liggen als dood als onze hond te dicht bij komt. kan hem dan zo oppakken terwijl hij normaal echt gaat rennen als ik dichtbij kom want dan weet hij dat hij terug in de kooi moet. hij is dan zo in shock dat ik hem tegen me aan kan houden en echt denk dat hij dood is. hij is doodsbang van de hond maar goed hij heeft een ren en ontsnapt keer op keer weer. de hond wil met hem spelen maar doet een beetje druk en blaft heel hard. konijn raakt dan echt in de stress en zou hem dan net zoals in dit filmpje alles met hem kunnen doen. nee ik zet hem in zijn kooi en hij begint weer te leven gelukkig

13. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Het is helemaal niet vreemd om je konijn af en toe in bad te doen. Op een gegeven moment krijgen ze onder de staart wat viezigheid van opgedraagde poeprestjes en hooi. Je kunt dat het beste er gewoon vanaf weken in een niet te warm, niet te vol badje. Mijn konijn genoot daar altijd echt van, die zat er ook heel anders bij. Die lag ook nooit op zijn rug. Dit konijn ziet er idd een beetje vreemd uit. Maar het bad op zich is geen raar idee.

14. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    dat bedoel ik.

15. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Heel zielig filmpje. Je ziet duidelijk dat het beestje het niet leuk vind en gestrest is. Bovendien hoeft een konijn niet in bad, die maken zichzelf schoon.

16. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    Een konijn is een konijn en geen mens. Dus in bad flauwekul.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als een konijn zelf die poepresten niet meer opeet en zijn kont/staart niet meer schoonlikt, is het konijn ziek of te dik.
    Er zijn inderdaad wel konijnen die geen hekel hebben aan water en dan is er niet zoveel mis met een bad op zich. (Als je maar oppast met kou en tocht.) Maar voor een gezond konijn is het absoluut onnodig.

Wat betreft dit filmpje: geen enkel konijn ligt vrijwillig op zijn rug. Ik vind dit echt vreselijk, pure dierenmishandeling!

18. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dit filmpje niet gezien en ga ook maar niet kijken als ik dat zo lees :(

Ik zag vandaag dan een kat in een badje haha, die zag er wel relaxt uit en waardeerde het ook niet toen hij eruit gehaald werd (ging er snel weer in) :D

19. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Als hij het inderdaad niet prettig vind zoals de mensen hier zeggen (heb er geen verstand van) dan vind ik dit echt dierenmishandeling:( Triest zeg

20. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Dit is idd waar. Mijn konijn was ooit in een sloot terecht gekomen per ongeluk, en ze verstijfde ook, alleen puilden haar ogen ook uit van de angst. Ik kan me niet voorstellen dat een konijn niet bang is voor water.
    En als de onderkant vies is mag je het losweken, maar dan hoeft de rest van het konijn niet.
    Ik kan de angst van het konijn goed zien in het filmpje.

Deel Deze Pagina