ontslagen na boek over prostitutie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door tupp, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat vind je van de reacties op haat tweede beroep?

1. ontslag en AMK-melding zijn beide terecht

2. ontslag is terecht, AMK-melding niet

3. ontslag is niet terecht, AMK-melding wel

4. ontslag en AMK-melding zijn beide niet terecht

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een salesmanager en moeder schrijft (onder een andere naam) een boek over haar tweede beroep: prostitué. Wanneer mensen in haar omgeving erachter komen op welke manier ze 's avonds bijverdiend, doen ze een AMK melding vanwege de "leefwijze" van moeder. Ook een collega ontdekt wat voor bijbaan ze heeft. Als gevolg hiervan verliest ze haar baan.

Zie: Auteur ontslagen na boek over carrière in prostitutie | nu.nl/boek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Ik ben wel benieuwd wat jullie hiervan vinden.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb voor de laatste optie gekozen.

Ze mag toch zelf weten wat voor bijbaan ze heeft, niemand hoeft het toch te weten dat zij dat is? Ik weet niet waar ze precies werkt of wat haar taken zijn?

AMK snap ik ook niet zo goed, je kunt het er niet mee eens zijn maar wanneer ze verder goed is voor haar kinderen kun je hier niet veel tegen doen toch? De kinderen hoeven hier toch helemaal niet vanaf te weten of eronder te lijden?

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het zelf ook onzin om iemand te ontslaan die (onherkenbaar!!) een boek schrijft over prostitutie. Ik kan me bij bepaalde beroepen voorstellen dat je je baan kwijtraakt als je met zo'n bijbaan de openbaarheid zoekt.
    De AMK melding vind ik helemaal onzin, er vanuit gaande dat ze geen klanten thuis ontvangt. Die kinderen hebben toch geen last van haar beroep?

4. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik kies wel voor de laatste optie, als ze zodanig professioneel dr mee omgaat dat zowel werk en prive er niet van te lijden hebben moet ze toch zelf weten op welke manier ze dr centen verdiend.

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ben het met mijn voorgangers eens. Haar leven toch. Ze klinkt me als een slimme, hardwerkende vrouw. Niks mis mee.

Onterecht ontslagen en een (hopelijk) onterechte melding.

6. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een power heeft deze vrouw.. Overdag een baan en dan 's avonds/ 's nachts ook nog 'werken'.
    Ik vind het gewoon misselijkmakend dat iemand haar dan op haar werk ontmaskerd en zo haar baan verliest. En al helemaal belachelijk dat mensen amk hiermee gaan lastig vallen. Die kunnen hun tijd wel beter besteden lijkt me.
    (Er wel vanuit gaande, zoals tupp al noemde, dat ze geen klanten thuis ontvangt. Dat vind ik niet kunnen.)
    Maar als zij kan leven met dit beroep, laat haar dan gewoon.

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Zolang ze geen klandizie thuis ontvangt en haar kind niet alleen laat thuis, zou ik neit weten waarom er een AMK melding moest worden gedaan. Ook het ontslag vind ik onterecht. Tenzij ze overdag slecht functioneerde door haar avondbezigheden wellicht. Maar ervan uit gaande, dat ze alles goed organiseert, zal dat vast niet aan de orde zijn geweest en wilde men gewoon niet iemand binnen de gelederen die "dat werk" doet.

Deel Deze Pagina