😂😂😂😂😂 Zelf nog niet meegemaakt (lijkt me wel een stunt met een van vier maanden ), maar wel meegemaakt toen we de kleine van vrienden mee hadden Die ging ook gewoon onder de arm mee verder, flink krijsen, maar na een paar minuten was het over en de rest van de dag was tie super lief
Ja hoor, in de action toen hij niet de politieauto kreeg die hij gezien had. Was toen ergens begin 2 maar heeft de hele winkel bij elkaar geschreeuwd. Zat gelukkig wel in het karretje al. Later ergens anders in winkelcentrum kwam ik nog steeds mensen tegen die het gezien en gehoord hadden. Deed mij echt niks en zoonlief heeft ook zeker niet zijn zin gekregen.
Heel herkenbaar, maak het met enige regelmaat mee met een van beide jongens (de jongste meer dan de oudste). Gisteren nog, moesten we de oudste naar de peuterspeelzaal brengen, 50 meter lopen. We liepen inmiddels al op het plein en hoefden alleen nog maar de hoek om en naar binnen. Wil de jongste getild worden, ik zei: nee we zijn er nu bijna. Gieren, brullen en krijsen! Plat op de grond gaan liggen. Ik zei: doei, mama en S gaan nu wel naar school, en ging met S de hoek om. Zei een andere moeder: ja heel herkenbaar dit, oh wacht hij komt er al aan hoor, haha goed gedaan'. En daar was hij weer, nog steeds boos, maar hij liep wel braaf mee 😂 Heerlijk die peuters!
Hier ook vast wel, maar het helpt wel als ik zeg; nee pop/ balonnen/ bellenblaas is voor een ander kindje...
Ik lees trouwens veel dat als er een kindje uit protest op de grond gaat liggen ofzo jullie gewoon doorlopen. Lijkt mij een goede actie hoor, maar ik durft dat niet want mijn dochter is er zo een die denkt "oké doei" en gewoon de andere kant uitrent. Of zal dit wel meevallen??
Mijn zoon doet exact hetzelfde hoor het was zelfs zo erg dat pasgeleden mijn zoon niet mee wilde lopen en oma zei mama en F gaan wel door hoor! Oh zei hij waarop hij begon te klepperen aan een brievenbus en zei nou dan ga ik hier wel wonen! Tja daar sta je dan met je bek vol tanden!
jep, drama bij schoenen uitzoeken. Gillen , krijsen, overstrekken , liggen etc. Toen in de auto doen bleef hij aan de deuren hangen echt heeeeel fijn. �� en in supermarkt regelmatig want het is een heeeel groot drama dat je het stukje plastic uit de auto niet mee mag de winkel in of dat mama andere koekjes neemt als jij Wilt. Hihi.. Hoppa in karretje( met papa, tante) of op schoot bij je moeder/ rolstoel verplicht vasthouden.
Is je zoontje je al een keer 'kwijt' geweest? Dochter reageerde hier ook nooit als ze op de grond lag te krijsen en ik zei van 'nou, ik ga verder hoor!'. Tot ze mij deze zomer een momentje kwijt was in de drukte van het zwembad. Ik zag haar gewoon staan op 10 meter afstand, alleen zij zag mij niet waar ik heen gegaan was en ze keek precies in de verkeerde richting om mij te zoeken. Heb haar een korte minuut zoekend laten kijken, en toen zag ze waar ik stond. Sindsdien als ze geen zin heeft en ik zeg dat ik verder ga komt ze heel snel achter me aan! Dus misschien keer weglopen en om een hoekje gaan kijken?
Dit vind ik echt heel triest. Weet je hoe onveilig een kind zich voelt als hij een ouder kwijt is?? Om er vervolgens mij te chanteren ok nog Heel volwassen.
Nog niet van zulke heftige scene's meegemaakt, maar af en toe luisterd mevrouw(2)ook niet in het openbaar. Vanmorgen nog; naar de supermarkt. We waren met de auto, dus ze moest mijn hand vasthouden tot we bij de karretjes waren. Deed ze prima. Ze weet ook dat het gevaarlijk is met al die auto's, want ze zegt zelf al als ik haar uit de auto haal;"luisteren mama, auto, boem, au". Maarrrrrrr, op de terug weg, toen we het karretje terug hadden gebracht en zij dus weer lopend mee naar auto moest, trok ze haar eigen plan. Ze wou niet aan de hand. Nou ist het niet zo druk bij onze buurtsuper, maar ja, ze moet gewoon doen wat ik wil...Vaak kan ze ook keurig mee lopen als ze mijn hand niet vast houd dus ik zei;"bij mama lopen en luisteren" Nou, ze wist zelf wel waar ze langs moest...Ik heb haar na 2x geprobeerd aan de hand mee te nemen opgetild. Kwaad natuurlijk!! Gillen en mij slaan(mss nog wel het meest genánte...). En ook nog zeggen;"lopen auto" Ik zei;"nee, jij wou niet luisteren, dus dan tilt mama jou op!" God, wat was ik blij dat ze in de auto zat! Ik oefen wel vaak met haar, als we in de stad zijn om te winkelen dan mag ze op de terugweg uit de buggy en er naast lopen. 9 vd 10x houdt ze keurig de buggy vast en loopt ze mee. Maarja soms denken ze op hun leeftijd dat ze al volwassen zijn, hahaha! Echt génant zulke scene's, terwijl het zo vaak gebeurt. Maar ik denk dat het het vervelendste is dat je heel erg moet uit kijken hoe je reageert op je kind. Thuis straf je zoals je wil straffen, maar in het openbaar probeer je je toch een beetje in te houden, want stel dat iemand het ziet en belt over kindermishandeling....
Overdrijven is ook een vak. Zoiets zou ik ook gerust doen, wie niet luisteren wil moet maar voelen. Natuurlijk is het voor een kind heel vervelend om zijn ouder kwijt te zijn, maar zolang jij dit als ouderzijnde in de hand hebt en gewoon het overzicht houdt is er niets aan de hand. En de volgende keer luistert een kind net even wat beter als mama zegt dat ze doorloopt. En chanteren, waarmee?
Ik vind er niks overdreven aan. Een kind bewust in paniek laten raken om je beter te laten luisteren de volgend keer, gewoon zielig. Heb je wel eens jonge kinderen (we spreken hier over peuters notabene) die hun ouders kwijt zijn? Die angst is heel ingrijpend. Dat ga je toch niet expres doen? Dan ben je gewoon zielig.
Het zijn geen porseleinen, tere poppetjes hoor. Als mijn dochter niet luistert en ik heb al een aantal keer gewaarschuwd, en vervolgens gooit ze zichzelf op de grond, dan loop ik gewoon door met nog een waarschuwing (als de omgeving het zich toe laat) en dan ga ik gerust om het hoekje stiekem staan kijken. Tuurlijk laat ik haar niet totaal panikeren maar ik laat haar wel even voelen wat de consequenties hier van zijn.
Ohhhh, wat herkenbaar! Heb ik ook regelmatig als ze weer in de autostoel moet! Probeer dat maar eens met een kind wat niet mee werkt
Als ik zo'n moeder met zo'n voorbeeldig kind zie denk ik altijd;"wat doe ik fout? waarom is zij zo'n Jo-Frost-type?"
Ik vind dat gewoon machtsvertoon en getuigt van weinig inlevingsvermogen in een peuter. Kinderen laten gehoorzamen door angst blijf ik triest vinden, en makkelijk.
Ik zeg altijd:"daar moet je afblijven, dat is van die mevrouw vd winkel" (weet zij veel dat die mevrouw vd winkel het dolgraag wil verkopen)
Inderdaad heel herkenbaar alle verhalen. Vooral het geworstel om je kindje weer in de buggy te krijgen. Hoe doen jullie dat? Mijn zoontje gaat zich vreselijk overstrekken en krijg ik daardoor echt moeilijk weer de buggy in. Echt een enorme driftbui met krijsen en armen die alle kanten op gaan. Ik krijg hem dan heel moeilijk weer "slap" zodat hij we de buggy in kan. Hoe lossen jullie dat op??
Oh nee hoor, ik heb ontzettend veel inlevingsvermogen tot op een bepaalde hoogte en dan moet er gewoon geluisterd worden, zo niet dan houdt daar mijn inlevingsvermogen op. Ik vind juist die softe aanpak van tegenwoordig erg triest en dat constante inlevingsvermogen wat je volgens sommige moet hanteren, nee hoor daar pas ik voor.