1e echo 'pas' met 7,5 week

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Poemi, Oct 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey meiden,

Ik weet sinds vanmorgen dat ik weer zwanger ben. 5 weken geleden ben ik geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dus het is nu allemaal extra spannend of het deze keer wel op de goede plek zit. Nu heb ik net gebeld naar het zkh voor de 1e echo want dat had ik afgesproken met de arts, mocht ik dus weer zwanger zijn.

Ik dus net gebeld, verteld dat ik 5 weken geleden ben geopereerd aan een bbz en nu weer zwanger ben en dat ik van de arts dan een vroege echo mocht. Zegt zei: even overleggen met mijn collega hoor. Komt ze weer terug. Ja mevrouw, de termijnecho kunnen wij pas maken over 8 weken. Heeft ze dan helemaal niet zitten luisteren naar wat ik vertelde?? Toen kwam ze met 15 december. Ik dus: dan ben ik al 10 weken ofzo. Zegt ze: O, heb ik niet goed zitten tellen dan? Wat een *** zeg! Nu is het nog pas 22 november. Duurt nog steeds heel erg lang en het zit me ook helemaal niet lekker :( Wat zouden jullie doen? Gewoon afwachten of toch proberen eerder een echo te krijgen?

Oh ja, bij die echo zou ik dan 7,5 week zwanger zijn. De vorige keer zagen ze met 7 weken al dat het niet goed zat.

2. Eef5

Eef5 Actief lid

Jul 28, 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou inderdaad vragen of je eerder een echo mag. Ik heb bij deze zwangerschap een echo gehad met 7 weken. Maar in jouw geval wil je waarschijnlijk gewoon weten of het vruchtje zich in ieder geval wel in de baarmoeder heeft ingenesteld. Ik zou toch even navragen of je echt niet eerder een echo mag!
    Succes ermee!

Groetjes Eefje

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik zou 't idd ook nog eens proberen; bel, zeg voor wanneer de echo gepland staat, maar dat je je gezien de bbz echt zorgen maakt en of je écht niet eerder terecht kan. Niet geschoten is altijd mis, toch?

4. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de reacties. Ben blij dat ik er niet alleen zo over denk dus! Ik ga denk ik maandag bellen om te kijken of het niet eerder kan. Zeg ik wel dat ik heel het weekend er van heb wakker gelegen ofzo. En dan zou ik ook echt overtijd zijn. Heb nu natuurlijk op 12 DPO al getest en dat is iets te vroeg natuurlijk ;) Ze vroeg ook aan me hoe lang ik al overtijd was, nou, niet dus. Ga het maandag maar weer eens proberen.

5. Fipo

Fipo Actief lid

Aug 14, 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Simpelweg niet accepteren. Ze kletsen zo makkelijk, maar zij zitten niet weken in de zenuwen, jij wel! Zeg gewoon dat je niet slaapt enzo, dat het echt eerder moet. Anders probeer je een ander ziekenhuis. En lukt dat ook niet, dan is mijn tip: ga naar de ehbo. Heb ik ook wel eens gedaan :) Is misschien een uurtje wachten, maar die echo krijg je wel. Gewoon zeggen dat je buikpijn hebt en het niet vertrouwd ofzo. Ik deed het een keer toen ik bloedverlies had en met mijn geschiedenis (5 miskramen) geen echo geregeld kreeg op die dag. Toen ben ik samen met mijn man naar de ehbo gegaan en kreeg na een uur wachten een echo en alles was goed....

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik vind het wel erg ver gaan wanneer je gaat liegen om een echo te kunnen krijgen, eigenlijk...

7. Vlinder1986

Vlinder1986 Actief lid

May 25, 2011
    128
    0
    0
    Coach
    Noord-Brabant
    Beste Poemi,

Ik snap dat je het lastig vind om zo lang te moeten wachten. Ik heb een soortgelijke situatue gehad en had nu met 7w4d pas de "vroege" echo. Aan de ene kant vervelend, want ik moest inderdaad best lang wachten. Aan de andere kant geeft het wel zekerheid. Als alles goed is MOETEN ze op dat moment een hartje kunnen zien. Dus dan weet je ook helemaal zeker dat het goed is... Het is rottig om te moeten wachten. Maar.. het is als het goed is zeker de moeite waard :)

8. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de reacties weer!

@Fipo Het is bij jou dus toch een 3e zwangerschap geworden, super hoor!

@Vlinder Het gaat mij niet zozeer om het hartje. Kan me voorstellen dat dat bij een miskraam belangrijk is. Zo te zien was je echo dus wel goed? Gefeliciteerd!

Ik wil in eerste instantie weten of het uberhaupt op de goede plek zit. De vorige keer is het allemaal 'goed' afgelopen met de bbz, maar het had ook anders kunnen uitpakken, en daar ben ik erg bang voor.

Vanmiddag toch maar gebeld, het zat me totaal niet lekker. Krijg nu 17 november de 1e echo, dus met 6w5d. Nu nog maar 3 weekjes wachten. Is al iets beter dan 3,5 week ;)

9. Dana

Dana Niet meer actief

heb je geen recht op een 1e echo bij de gyn die je geopereerd heeft?
    dat lijkt mij de logische weg, als het dan op de juiste plek zit dan kan je naar de vk met 8 weken. zo hoort het te gaan volgens mij.

10. Dana

Dana Niet meer actief

en laat de vk het niet onderschatten, ze moeten daar toch ook wel weten dat een bbz levensbedreigend kan zijn?

11. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Het stomme is juist dat ik dus het ziekenhuis gebeld heb, en daar reageren ze zo. De vk weet nog nergens van. Die had me juist ook aangeraden om voor de eerste echo naar het ziekenhuis te gaan.

12. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

Jul 30, 2010
    1,415
    52
    48
    Hoi Poemi, fijn meid, gefeliciteerd!
    Ik kreeg met 5 weken een echo bij mijn gyn. Er was alleen een vruchtzakje te zien maar wel op de juiste plek! Daarna met 7 weken en nu weer bij 10 weken. Zie onderschrift.
    Succes

13. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Bellerose Thnx! Wat fijn dat het bij jou goed zit!

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Heb je verhaal hier bij meerdere subfora zien staan en verbaasde me echt enorm dat ze je gewoon laten lopen. Ze zouden gewoon per direct je serieus moeten onderzoeken. Kan me zo goed voorstellen dat je bang bent dat het niet op de goede plek zit.

Aan de andere kant, kunnen ze dat al zo vroeg zien of het goed zit eigenlijk? Das dan weer de andere kant van het verhaal.

Het zit gewoon in je baarmoeder hard groter te groeien om je over een maandje of 8 vrolijk te begroeten!

15. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Ukoldaatje Bedankt voor je reactie. Zover ik op internet kan terug vinden (lang leve internet ;)) is er met een week of 5 al wel te zien of het in je baarmoeder zit. En ik hoop heel erg dat je gelijk hebt!

Wat heb je trouwens ook al een hoop meegemaakt :( Hopelijk gaat het bij jullie ook helemaal goed komen met dat brusje!

16. andereejaa

Jan 19, 2009
    19
    0
    0
    apeldoorn
    hoi,
    ik heb dit ook gehad en mag nu met 6 weken al komen om te kijken of het in de bm zit. bij mij zeiden de gyns zelf dat ik dan weer moest komen met 6 weken. dus zou gewoon bellen want volgens mij zijn ze dit verplicht, vooral als je je daar beter door voelt.

17. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    @poemi, een echo geeft geen zekerheid dat het in je baarmoeder zit. Ik heb uiteindelijk een laparoscopie gehad omdat ze het met de echo niet goed konden zien. Het bleek geen BBZ te zijn maar een MA.

Ik ben persoonlijk geen voorstander van zulke vroege echo's, ze geven weinig tot geen uitsluitsel en je zit dus alleen langer in de stress. Als je bang bent voor een BBZ kun je overleggen dat je vanaf bv week 5 om de 3 dagen HCG laat prikken, aan de hand van die ontwikkeling kunnen ze ook zien of het vruchtje zich goed ontwikkelt, en dan met 7,5 week een echo waar echt duidelijk wat op te zien is.

18. jt82

jt82 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,628
    98
    48
    #18 jt82, Oct 29, 2011
    Last edited: Oct 29, 2011
    Gelukkig kun je nu al terecht met 6,5 week!

Die angst en spanning is vreselijk groot! En ja ze kunnen wel degelijk zien of het vruchtje nu op de juiste plek zit! Ik MOEST met 5 wk 4 dgn komen om te kijken of het iig op de juiste plek zat! (dit is puur voor jouw belang, er is nog geen hartactie maar vanaf dat moment kunnen zij wel handelen of je onder controle houden mocht er niks te zien zijn, dan zijn ze er iig op tijd bij want in de korte duur is het haast niet mogelijk dat de eileider zou knappen als daar bv het vruchtje zou zitten!)
    Daarna met 7,4 voor het hartje en daarna overgedragen aan de vk! zie mijn banner!:)

Voor sommige zo als ik hier lees is een vroege echo misschien geen uitkomst , maar ik die dus zelf een bbz (met spoedoperatie en verwijderde eileider) heeft moeten meemaken,was dit zeer zeker een uitkomst dan wel niet een noodzaak! en was ook meer dan blij dat ik zo vroeg mocht/moest komen!!
    Je hcg wardes kunnen namelijk net zo hard omhoog gaan als dat je een "normale zwangerschap"hebt ...

Ik hoop voor jou dat dit kindje zich wel op de juiste plek heeft ingenesteld, en je niet weer die ellende hoeft te doorstaan! (wat bijzonder dat je trouwens na 5 weken weer zwanger bent geraakt, ik moest 1 maand overslaan, en het heeft bij - maar das wel een uitzondering - uiteindelijk anderhalf jaar geduurd:()

Succes meid!!!

19. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de reacties weer!

@andereejaa Fijn dat jij al wel met 6 weken mocht komen.

@Juul Als het goed is zouden ze toch al wel een vruchtzakje moeten zien bij zo'n vroege echo, en zouden ze die niet zien gaan ze vanzelf bloedprikken om te kijken wat de waardes zijn.

@jt82 Het heeft bij jullie nog wel erg lang geduurd zeg! Fijn dat nu alles wel goed zit! Ze adviseerde mij ook wel om een ronde te wachten, maar het hoefde niet. We mochten ook wel verder gaan, dus dan is de keuze makkelijk.

20. Laurie

Laurie Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    2,188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Poemie wat fijn dat je zo snel weer zwanger bent! En super dat je nu toch weekje eerder mag komen.

Ik mocht na mijn bbz met 5 weken 5 dagen komen voor een eerste echo. De afspraak werd door de assistente zelf zo vroeg aangeboden dus dat was erg fijn. We wisten toen dat het op de goede plek zat, helaas hoorden we ook toen al dat de groei achterbleef en dat het wel fout zou kunnen gaan. Dit bleek 2 weken later het geval.

De geruststelling dat het niet weer een bbz was was wel erg fijn.

Share This Page