Tot wanneer in de wipstoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maja82, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Onze zoon zit redelijk vaak in de wipstoel. Nou heeft mijn dochter er gisteren mee gespeeld (lees: ze is er in gaan zitten en wippen;)) en nou is hij niet meer zoals het hoort.. Aan een kant een beetje doorgezakt. Zoontje kan er nog prima in zitten maar hij staat dus niet meer recht. Zou dat kwaad kunnen?
    Ik twijfel of we een nieuwe wipstoel moeten aanschaffen. Ik heb al even op de site van prenatal gekeken en degene die er een beetje stabiel uitzien zijn zo duur! Probleem is namelijk dat zoontje ook probeert te draaien in de wipstoel, dus de zijkanten moeten hoger zijn dan het liggedeelte en juist die stoeltjes zijn prijzig.
    Tot wanneer zit een kindje ongeveer in de wipstoel? Ik weet dat niet meer van mijn dochter..:) Als ze kunnen zitten, tijgeren etc. Zitten ze er dan nog in? Ik denk namelijk dat dat niet zo heel lang meer duurt en om dan voor die ene maand een dure wipstoel aan te schaffen..;)

2. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de wipstoel die wij hebben staat, geschikt tot 6 maanden.
    Ik denk dat dit voor de meeste wipstoelen wel geldt.
    Ik denk ook niet dat hij er langer dan dat in past.
    Ik zou iig voor zo'n korte periode geen nieuwe meer kopen.

3. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    In een wipstoel kunnen ze soms tot 12 kilo in hoor, ligt er denk ik aan wat voor je hebt.
    Je zou natuurlijk een 2e handsje kunnen aanschaffen op marktplaats als hij echt heel scheef zit (lijkt me niet goed voor het ruggetje).

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Geen idee tot hoeveel kilo die van ons is, maar Irem heeft er de laatste maand helemaal niet meer ingezeten en heb hem daarom toevallig gisteren opgeruimd. Maar tot 8 maanden vond ze het soms nog best wel prima om erin te zitten

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier gebruikten we hem tot 7,5/8 maand. Toen kreeg hij het voorelkaar om voorover te leunen, rustig op zijn knietjes te belanden. En als een slak met wipstoel weg te tijgeren :)
    (we zaten ernaast, kon niks gebeuren verder)

Maar met 5 maand kunnen ze meestal nog niet in de tafelstoel. Dus dan is het wel handig. Staat er niks op marktplaats?

6. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Het is mij verteld dat je kindje in de wipstoel mag zitten totdat hij zelf kan zitten.
    Maar weet dat niet zeker.

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    meestal gaan ze tot een bepaald gewicht.. die van ons tot 9 kg geloof ik..

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hihi, het verschilt nogal dus:)

Lekkere actie Deepfreeze:D Heb je dat wel op film staan? Lijkt me hilarisch om te zien haha!

Ik twijfel idd omdat ik me afvraag of het voor zijn ruggetje wel goed is. Zal idd es op marktplaats zoeken.
    Thanks!

9. tulip

tulip Niet meer actief

Ik heb hem tot 9,5 maand gebruikt, want toen kon ze pas zelf zitten. En als je geen kinderstoel hebt zoals de bloom (wat eigenlijk een wipper op hoogte is) dan zul je wel moeten, want je kindje mag dan nog niet in een kinderstoel. Hier werd die dus voor het eten gebruikt.

10. MiSe

MiSe Niet meer actief

Mijn dochter kan al wel zelf zitten maar zit er eigenlijk nog steeds vaak in, is 9 maanden maar best licht. Maar nu ik het 'slakjes' verhaal lees (zie het helemaal voor me trouwens, haha..) bedenk ik me pas dat het misschien slim is om mijn dochter er niet meer in te zetten, zij leunt ook geregeld helemaal naar voren.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Helaas niet :(
    Maar wel in mijn geheugen.
    Vond het te eng om de video te pakken, want hij had ook harder voorover kunnen kiepen..

12. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Hier zelfs gebruikt tot 13 maanden! Ze was nogal laat met zitten enzo en vond het wel prima, lekker rustig in de wipstoel zitten!

13. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Mijn zoontje kan goed zelf zitten, en zit er hier regelmatig in. lekker voor tiktak effe rustig kijken. eigenlijk niet bij nagedacht dat er een max gewicht aan zit.

14. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hier gebruikt totdat dochter besloot om met de wipstoel op haar rug de kamer door te gaan. Het slakjes-verhaal, maar dan kruipend in plaats van tijgerend ;). Dat was met een maand of acht, negen geloof ik..

Deel Deze Pagina