Finn vind ik inderdaad ook erg mooi! Evenals Björn & Odin Verder heb ik er nog eentje, een oude vriend van mij is Iers en heeft de naam Keiran, vind het zelf persoonlijk geen mooie naam
Kieran vind ik wel leuk. Owen en Finn zijn bij mijn weten gewoon engelse namen. Rune (geen idee waar dat weg komt). Jorn Olav Johann Kajan Vincent is ook een prachtige naam
Vraagje, hoe wordt de naam Rune uitgesproken? Op z'n engels of op z'n nederlands als Ruune of nog anders? Vind het wel een mooie naam!
Hoi allemaal, Inmiddels is ons lijstje weer wat korter, Rune staat met stip op 1 Hoe je het uitspreekt weet ik ook niet zeker, ik lees op internet verschillende dingen, zowel Roene als Ruune. Heb wel Noorse vrienden aan wie ik het kan vragen, maar dan weten ze de naam al... Ik denk dat wij sowieso gaan voor de uitspraak Ruune, dat klinkt het mooist met de achternaam.
Rune vind ik leuk! Bjarn gaat wel, maar vind m een beetje dullig klinken. Rune klinkt vlot, net als Finn. (ga m hier ook even opschrijven.. )
Wij hebben een dochtertje met de naam Rune. We spreken het uit als ruune. Het is en Scandinavische naam die zowel voor jongens als meiden gebruikt wordt. De betekenis is iets met steen, geschrift.
Leuk om te lezen dat Rune mooi wordt gevonden wij zijn eruit! Hopelijk kunnen meer meiden inspiratie halen uit de namen in dit topic, er zijn veel mooie Scandinavische en Ierse namen vind ik...
Ik ken Rune alleen als meisjesnaam. Ik heb in mijn omgeving een paar Runes, allemaal meiden. Voor mij zou Rune als jongensnaam heel raar voelen. Odin is de hoofdgod van het noordse pantheon. Een strijdgod die langzaam krankzinnig wordt. Heeft ook mooie eigenschappen natuurlijk. Wordt ook veel voor honden gebruikt. Zou ik niet doen. Ik zit zelf ook in de scandinavische hoek qua namen. Mijn oudste heet Ingmar. Ivar was destijds onze tweede keuze maar de betekenis 'krijger met taxusboog' vonden we te hard voor een zachtaardig ventje zoals hij. Ik blijf het wel een mooie naam vinden. Verder is Kjell ook tof. Hoor je niet vaak.
Ohja, en Rune spreek je gewoon uit met een NL uu klank. Betekent zoiets als letter of geheim. Als suffix betekent het 'zij/hij die de geheimen kent'. Asrun(e) zij die de geheimen van de goden kent Sigrun(e) zij die de geheimen van de overwinning kent Etc.
Ik vind Rune voor een meisje ook mooi klinken, maar volgens mij is het van oorsprong wel een echte jongensnaam. Ivar vinden we idd ook een wat 'harde' naam, zowel qua klank als qua betekenis. Ingmar is inderdaad ook een leuke, originele naam!
Uhm een strijdgod die langzaam krankzinnig word Ik ben heiden en zou als ik jou was de Edda nog even nalezen. Odin heeft de wijsheid gekregen door zijn oog af te staan aan de reus Mímir.
Grappig! Ik heb 2 zoontjes: Bjarne en Kjell. Over 10 weken wordt nummer 3 verwacht, maar het is een verrassing of het een jongetje of meisje is. Namen zijn we uit, maar blijf het leuk vinden om hier meer scandinavische suggesties te lezen. Rune vind ik ook erg leuk, bij ons geen optie want in omgeving (te dichtbij) hebben we al een Rune. Daar is het overigens een jongen, dus vind Rune als jongensnaam helemaal niet gek.
Ben wel heel benieuwd welke namen jullie hebben voor derde. hier ook zwanger van de derde en we hebben al een R.une (meisje)en L.asse en hebben nu een definitieve meisjes naam en twee opties voor een jongen (weten ook niet wat het wordt)
Ik woon in Noorwegen en bij mijn weten is Rune een jongensnaam.... Mijn zoon heet Bjarne, wij zaten te twijfelen tussen Bjarne en Bjarte. Kjetil vind ik ook een mooie naam en Atle.
Hoi mamadeliefste! Ik wil 'onze' namen hier niet op het forum gooien, je weet nooit wie er meelezen, haha. Ik PB je wel even. Grt Sikkie