Hoi hoi, Ben zwanger van ons derde kindje. Willen waarschijnlijk niet weten wat t is, dus zoek zowel een jongens als een meisjesnaam. De grote broers heten B.jarne en K.jell. Ook voor hun broertje of zusje zoeken we weer namen in de scandinavische stijl. Niet de populaire als Lars - Lotte enzo, maar net wat aparter, maar desondanks wel goed uit te spreken. Een terugkomende letter 'j' als 2de letter zou grappig zijn, maar is geen must. Hebben zelf al wel wat ideeen, maar vind meidennaam veel moeilijker dan een jongensnaam. Hier zijn zoveel meiden met zoveel ideeen, wie weet komt de gouden tip voorbij! Sikkie
Voor een jongen vind ik Ivar en Lasse erg leuk. Voor een meisje: Elvi of Majken Dagmar vind ik persoonlijk een prachtige naam, en ik vind Majken erg leuk staan bij de namen van je jongens!
Voor n jongen: Hjelmer (met de J op de 2e plek). Zelf vind ik Kalle en Ole erg leuk voor n jongen. Of Las/Lasse. Voor n meisje: Fjola, Freja, Hanne, Ildri, Linna, Loa, Lova, Maija en Metta/Mette. Succes!
Vanja Jorna Ronja Meja Jorna Jarna Finja Maj Solvej Siri Linnea Iduna Minea Sunniva Viveka Ava Finna Launa Runa Arla Verna Aisa Ragna Svintha Gitte Finne Wencke Lerke Stenze Marne Ibbe Jelin Elin Julin
Jongen: Hjalmar Øjvind Tjorven Tjalling Tjalf Meisje: Kjerstin Björk Fjorgyn Hjordís Ljudmila Ljus (betekent licht) Unisex: Njord Sigurd Tjarda
Dat spreek je uit als sielje, toch? --------------------------- Verder een hoop namen die ik nog helemaal niet ken. Even laten bezinken dus. Ennuh, nog meer tips natuurlijk altijd welkom!
Ik ken een Noorse Silje en bij haar wordt het uitgesproken als sìl-je. Vidar vind ik trouwens écht leuk!
met een j als 2e letter, Kjartan Bjørn Bjart Fjalar/Fjólar Hjálmar Ljótur Njáll Pjetur Tjaldur Bjarglind Bjørg Fjalldiss Fjola Hjalta Njala Hjørdis Kjersti
Jongen: Runar, Elmar, Gunnar, Magnus, Kjartan, Stian, Jaakko, Thor, Kaj, Einar, Nils Meisje: Anneli, Bodil, Line, Lotta, Gudrun, Inga, Edda, Bryndis, Saga, Lilja, Paivi, Marit, Malin, Leena, Ilja
Ik lees mee, wij hebben voor 3 van de kids een scandinavische naam, alleen dan meer in nederlandse stijl zeg maar. N.iels (achteraf hadden we liever Nils gehad, toch wat scandinavischer), T. amara (niet scandinavisch), S.verre en S.ofie (deens), nu opzoek naar het liefst een aparte naam dus lees mee en heb al leuke namen gelezen. Maar hier is vooral S.verre mijn favoriete naam. Succes met zoeken.