Bedankt allemaal voor de reacties! Er zitten al een aantal namen bij die me aanspreken Fjola, Svend, hjordis spreken me aan. Namen die je (nog) niet zoveel hoort in NL
Ik woon zelf in Denemarken. Ik kan je veel Scandinavische namen geven. Jongens die ik ken: Jesper (mijn vriends naam, spreek je uit als Jespah) Søren (spreek je uit als Sohrun, veel jongens heten zo in scandinavie!) Troels (vind ik echt een grappige naam, maar die jongen is ook grappig) Anders (spreek je uit als Anas, net als Ananas LOL) Thorbjørn (Thor gemixt met bjorn, je kind heet dan donderbeer lol) Rune (is een steen, stenen namen zijn hip) Steen (spreek je uit als stien) Pelle (hahaha moet altijd lachen om deze naam, mandarijnen pellen) Frederik Daniel (spreek je uit als Deni jel) Lars Rasmus (Rasmus Seebach een bekende zanger in Denemarken) Flemming Mads (spreek je uit als Mes, de D is zacht en hoor je niet) Kent Misschien waren deze namen in de jaren 80 erg hip. Jesper is zelf niet meer zo bekend als in de jaren 80, maar in Nederland begint de naam Jesper populair te worden. gek is dat he? Mijn dochter krijgt ook een Scandinavische naam.