Hai allemaal! Zouden jullie even met me willen meedenken? Ik ben voor mijn toekomstige zoon nog op zoek naar een 2e naam beginnend met een 'E' en een 3e naam beginnend met een 'X'. Wat betreft mijn smaak: ik houd wel van aparte namen en wat ik verder belangrijk vind is dat het ook nog een normale betekenis heeft. En, als laatste 'eis': graag geen godsdienstige betekenis! Ben heel benieuwd of jullie wat leuke suggesties hebben! Gr. Stefanie
Xaverius, zo heet een vriend van zn zoveelste naam. (niet de roepnaam) Xerveen, een jongen die bij mij op school heeft gezeten. E, uhhhh geen idee, geen inspiratie
Ben wel benieuwd waarom speciaal deze letters?? Ik ken een jongen Xam.. z'n familie spreekt het gewoon uit als Sam trouwens..
Even nieuwsgierig, met welke letter begint de eerste naam? Is dat uiteindelijk óók een vernoeming ofzo? L.E.X. ?
bij ons in de buurt heet een jongen......Mex (mexx?). Tja......ik vind het een beetje raar maar wel apart.
Ethan Xander Ethan: sterk, kordaat, constant Xander: beschermer van de mensheid Evan Xandro Evan: jonge krijger, goed geboren Xandro: beschermer van de mensheid
Elian! Over de betekenis zijn de meningen nogal verdeeld maar vaak staat het beschreven als 'gewijd aan god'. Vind ik zelf wel jammer want wij zijn zo antheistisch als de pest maar we vonden het zo'n mooie naam dus we hebben onze zoon toch zo genoemd. Maar ik heb ook weleens gehoord dat het staat voor 'de vriendelijke'??? Met een X... ummm Xai Xano Xanthe Xavier Xaver Xem Ik heb deze namen niet verzonnen, heb ze van een Zweedse namensite gevonden. Betekenis zou je ff op moeten zoeken.
Bedankt voor jullie suggesties! Hierbij mijn reactie op een aantal namen: Ethan: mooi, maar hoe zouden jullie het uitgesproken? Evan: ook mooi, maar hoe wordt het uitgesproken? Elian: vind ik mooi, maar ik wel echt geen godsdienstige betekenis dus deze naam valt af Xundo: mooi, maar wat betekent het? Xyro: ook mooi, maar wat betekent het?