Zweedse namen met betekenissen erbij: Behind the Name: Swedish Names Aantal van mijn favorieten: Meisje: Annika Anneli Bodil [Boo-diel] Camilla [Ca-mie-lla] Dagmar Elin [Ee-lin] Kerstin Linn Madelene Maja [Maj-ja] T(h)yra Jongen: Fredrik [Free-drik] Göran [Jeu-ran] Henrik Hjalmar [Jal-mar] Ing(e)mar Rickard T(h)obias (Zweden freak hier... )
In Zweden hebben ze naamdagen. Bijna iedere dag heeft een naam aan zich gekoppeld en dat zijn vaak traditionele Zweedse namen. Hier een link met alle dagen en namen, het is wel op zijn Zweeds maar ik denk dat je er een eind uitkomt Als je niet zeker weet of een naam een jongens of een meisjesnaam is moet je me maar even een pbtje sturen. Lista över namnsdagar i Sverige i datumordning - Wikipedia Oh ja waar: (ingen namnsdag) achter staat betekent dat er die dag geen naam aan gekoppeld is maar iets anders
Allemaal bedankt voor de suggesties! @MariekeV: ja das waar ook dat alle dagen een naam hebben. Dat heb ik wel eens eerder gehoord. Ook daar zal ik even bij kijken. Ik kan wel een beetje Zweeds verstaan dus ik red me er wel mee