Hallo meiden, een vraagje voor ervaringsdeskundigen met orgametril/provera: heb beide medicijnen al eerder gehad, de menstruatie liet altijd lang op zich wachten maar was dan altijd 'normaal' (een aantal dagen). Nu dacht ik gisteren 7 dagen na de laatste pil als cyclusdag 1 te kunnen tellen, zaterdag overdag heel veel bruin, zaterdagavond was er echt bloed, niet mega veel maar ik ik had echt meer dan een inlegkruisje nodig, sinds gisterochtend alleen maar bruin. Kan het zijn dat dit mijn menstruatie was? Ik heb nog wel steeds menstruatieachtige krampen. Woensdag ga ik voor gesprek naar het zkh dus dan zal ik het zeker vragen, maar ik zit natuurlijk weer te stressen dus vandara dat ik het even vraag!
lastig he? Maar ik denk dat je lichaam gewoon elke keer anders kan reageren. Ik heb een keer Primolut gehad en was ook heel kort en minder veel dan 'normaal'. De ongiopwekkers bouwen in de tijd dat je ze slikt baarmoederslijm op om vervolgens 'los' te laten en je dus ongi bent. Kan natuurlijk zijn dat je nu minder baarmoederslijm opgebouwd hebt. Anders zou ik het even aan je arts vragen, maar ik denk dat het niet zo heel vreemd is hoor! Succes!
Ik heb meerdere keren Primolut gehad, een vergelijkbaar medicijn om je ongi op te wekken. Ik werd meestal rond de 4e dag na het stoppen met de kuur ongi en de menstruatie stelde over het algemeen niet veel voor. Vaak heel weinig rood bloedverlies en de ongi duurde ook niet zo lang. Dit komt doordat Primolut/Provera een onttrekkingsbloeding opwekt en niet een echte ongi, vaak heeft je lichaam heel weinig baarmoederslijmvlies opgebouwd, en is er dus ook minder af te stoten. Dus eigenlijk wel een bekend verschijnsel. Succes met alles! Groetjes, Jippie
Ik had ook weinig baarmoederslijmvlies, dus kon ook niet veel verliezen! Meestal niet eens een tampon nodig! Het is inderdaad een andere bloeding dan je natuurlijke menstruatie! De dag waar je rood bloed had, is dus dag 1!
Wat ik wel vreemd vind is dat ik wel echt krampen heb, mijn bs was wel rond de 10mm het laatst gemetenm, dat is toch niet echt weinig? of word het normaal na een eisprong nog meer zodat je meer menstruatie hebt sorry voor de details allemaal hoor
hoi LInda met provera heb je een ontrekkingsbloeding, dus geen echte menstruatie. afhankelijk van allerlei dingen ben je elke keer anders ongesteld. Waar het eigenlijk omgaat: bij de uitgangsecho moet het bm slijm volgens mij dunner zijn dan 5 mm (maar pin me hier niet op vast) iig dun genoeg zijn, en er geen cystes zijn (en bij mijn zhuis willen ze dat er niks boven de 10 mm is van follikels) daar moet je vanuit gaan, ik had 2 weken terug pcies hetzelfde, maar alles was schoon (en daar hield het weer mee op bij mij, je kent t verhaal) gr bengel
pppfff bengel, wat erg he! Nou inmiddels erge krampen vandaag en iets meer ongi, dus welke dag dan ook cd1 is, morgen kan er met de uitgangsecho gekeken worden of ik weer mag spuiten [-o< [-o< [-o<
hee linda, hoop dat je uitgangsecho morgen goed is en dat je weer vol goede moet aan poging 3 van de 1e IUI mag beginnen! Ik duim voor je!