Oei wat was ik kwaad. Ik kwam van af mijn oma en was onderweg naar huis. Rij de tunnel uit, hoor ik een meisje van een jaar of 20 tegen haar vriendin zeggen laat maar los. Ik zag idd een meisje met een koffer zij fietste en de koffer had ze in haar hand met rijdende wieltjes maar dat ging mis. Het meisje wat ik in haalde met mijn snorbrommer riep dus laat los. Voor ik het door had verder laat dat ze die koffer dus los. Ik snap wel dat ze die koffer kwijt moest maar ik kon niet links niet rechts, die vriendin haalde ik dus op dat moment in. En moest vol in mijn handremmen. Dochter zat bij mij achter op. En viel net inslaap. Was te boos om rustig te reageren. Zegt ze sorry mevrouw ja nu ben ik rustig oke ik snapte de situatie maar op dat moment mijn hart zat in mijn keel en riep ik Imbeciel kan je niet na denken voor je zo iets doet. Ik scheld nooit en zeker niet zomaar. Zeg ik heb een kind achter op als ik onder uit gaat!!Gaat ze mee dombo. Was echt kwaad denk dat de halve straat van mijn stem heeft kunnen mee genieten. Daarna reed ik weg. van grrr. Duidelijk dat ze geen inzicht hadden in hun domme handelen. Koffer los in de hand achter uit mee slepend op de fiets. Ze waren hoog uit 20.:x
Ik kan me wel voorstellen hoe je je op dat moment voelde hoor. En natuurlijk weet je nu dat die meiden het niet expres deden, maar op zo'n moment kan je flink uit je dak gaan. Helaas lost het niks op, maar de schrik zit er bij jou goed in Heb het zelf ook een keer gehad hoor. Ik was op de fiets met een van mn oppaskindjes en een auto die zowel zebrapad als haaietanden kruiste reed toch gewoon door. Hij remde echt op het allerlaatste moment nog. Als ik in mn eentje was geweest was ik gewoon doorgefietst. Nu met een kindje (van een ander) ben ik me toch uit mn dak gegaan. Niet goed natuurlijk met een klein kind erbij, maar ik was zo erg geschrokken.... Maar goed, hopelijk ben je inmiddels van de schrik bekomen. En heeft je dochter er veel van meegekregen? Hoop dat die dan ook niet al te erg geschrokken is. Nachtje slapen een dan verdwijnt het wel weer naar de achtergrond
Oh zo herkenbaar! Vorig jaar reed er eentje achteruit van hun oprit af knalde zo in de deur van mijn auto. Precies waar mijn dochter zat in de maxi cosi. Gelukkig hadden we beide weinig snelheid. Het eerste wat ik schreeuwde: idioot mijn baby zit daar!
Nee ze viel net in slaap. Wel werd ze wakker van mijn geschreeuw. heel de weg terug was ik gewoon nog boos. en luchten mij het wel op. Om ze even te vertellen dat behoorlijk stom bezig waren geweest.
Oehhh ik was ook wel flink uit m'n plaat gegaan denk ik! Maar moest stiekem ook wel een beetje lachen, sorry.. Knuffel voor de schrik!
Ik snap dat je boos was omdat je was geschrokken maar om dan zo fel tegen die meiden tekeer te gaan vind ik dan weer overdreven. Bedoel je geeft zelf al aan dat ze er zelf niets aan kon doen, dan had je het ( naar mijn inziens ) ook iets minder uit je stekker kunnen gaan. Maar nogmaals, ik snap dat je geschrokken was.
Ik was ook compleet uit mijn plaat gegaan! Voor hetzelfde geld val je, met je dochter...en word je zo'n akelig kranten verhaal waar iedere ouder van gruwelt (ik wil het niet eens benoemen, maar denk dat jullie me wel snappen). Zelfs als een situatie geen andere opties laat(alhoewel, ze had toch ook gewoon kunnen stoppen??) moet je nog kijken dat je geen anderen in gevaar brengt. En wat mij betreft je goed recht om uit je eerste schrik reactie flink boos te worden. Niks om je voor te schamen, denk dat minstens 3/4 van de mensen zo zouden hebben gereageerd.
Kan me de schrik en boosheid wel voorstellen. Wie is er überhaupt zo dom om te fietsten met een koffer achter zich aan slepend, dat is vragen om problemen.
Kan me je irritatie wel voorstellen maar om nu als een wezenloos te gaan schreeuwen vind ik echt not done. Ben altijd snel klaar met schreeuwende mensen.Tikkie ordinair.