Reisziekte dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gwenvd, 18 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,

mijn zoontje is wagenziek, eigenlijk al vanaf baby af aan. Hij is 14 maanden en wordt soms na 5 minuten al misselijk met spugen tot gevolg.
    Ik heb er zelf ook erg last van en helaas heeft hij het dus ook. Nu hebben we sea band bandjes gekocht maar we zien dat dit pas vanaf 3 jaar is, weten jullie waarom? Ik kan er echt niks over vinden waarom je het bij jongere kindjes niet zou mogen gebruiken.

alvast bedankt.

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.308
    28.488
    113
    Ik denk stikkingsgevaar. Als ze erop kauwen kan het kapot gaan. Misschien giftig spul, spul dat in te kleine stukjes breekt.

(ik ken het verder niet, maar meestal is dat de reden dat dingen 3+ zijn)

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik denk idd vanwege die plastic bobbel die los kan komen.

4. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Denk niet dat t giftig is, gewoon n stoffen bandje met een plastic bolletje. Maar losraken miss wel. Overigens werkt t niet bij iedereen ook die dingen. Wel balen zo he, ik zou t toch proberen met die dingen (reispillen kunnen nog niet) en m dan goed in de gaten houden, je kan ernaast gaan zitten achterin?

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En wordt hij voor of achterwaarts vervoerd?
    Als hij achterwaarts vervoerd wordt dan zou ik het eens voorwaarts proberen.
    De mijne was in de maxicosi dus achterwaarts, altijd kotsmisselijk. Toen ze overging naar voorwaartse stoel werd dit minder. Maar ze was nog wel misselijk. Toen met voorwaartse stoel op de bijrijdersstoel gezet zodat ze.vooruit kon kijken. Probleem opgelost.
    Ik heb nooit tegen achterwaarts rijden gekunt en ben ook misselijk als ik achterin moet zitten/niet rechtuit kan kijken.

6. Artemis88

Artemis88 Niet meer actief

Misschien heb je het al geprobeerd, maar het hielp hier om de rit te plannen tijdens slaapjes. Klein beetje laten eten. Genoeg voor een kleine bodem en niet teveel voor een volle en klotsende buik.
    En voorwaarts vervoeren op de bijrijdersstoel. Toen ging het veel beter. Uiteindelijk is hij er overheen gegroeid.

7. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!
    Inmiddels een ritje met 2 kotsbuien verder toen mijn man een linkje stuurde dat ze ook voorin mogen. Hij zit niet meer in een maxi cosi omdat ik hoopte dat vooruit rijden zou helpen.

gister op de terug weg voorin gezet en toen ging het goed, hij was ook niet zo witjes.

KleineLai en Mupje vinden dit leuk.
  8. Mupje

Mupje Actief lid

20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Ja goeie! Dat ga ik ook proberen! :thumup:
    Mijn dochter was draaamaa in de Maxicosi op de achterbank, voorin ging idd iets beter.
    Nu zit ze in een voorwaartse stoel op de achterbank en gaat het wel iets beter, maar als we langer rijden dan 10 minuten wordt het toch weer piepen, jengelen en huilen. Ik vermoed dat ze vanaf baby af aan al misselijk is in de auto (niet vaak gebraakt dus het blijft gokken) dus ik ga haar van de week eens voor in proberen!

Met de maxicosi voor in moest de airbag uit, weet iemand of dat met een voorwaarts stoeltje ook is? Kind moet ook opgevangen worden toch? o_O

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Tot 12 jaar de airbag uit, omdat ze dan juist een enorme klap kunnen krijgen van de airbag of verkeerd opgevangen worden met nare gevolgen. Daarom de bijrijderstoel zover mogelijk naar achteren zetten.

Mupje vindt dit leuk.
  10. Mupje

Mupje Actief lid

20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Thanks @Fuddey dan schakel ik hem gewoon weer uit!
    Is dat naar achter zetten voor als de airbag niet uit kan? Of ten allertijde?

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.381
    10.328
    113
    Hier ook altijd piepen, pas minder toen hij met zijn neus naar voren zat. Nu is hij 6 maar hij krijgt geen melkproducten als we een eind moeten rijden.

Zo lang we ons daar aan houden en geen rondjes rond een berg rijden zitten we goed. Toch staat er standaard een strandemmer in de auto. (Makkelijker dan een zakje weten we uit eigen ervaring)

Deel Deze Pagina