Schaafwond.....Dutimon

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Nathalie1973, Jun 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Mijn ventje is van de week flink gevallen,op straat,korte broek:(
    Flinke bloedende schaafwond,vreselijk bloeden en Justin werd panisch bij het zien van dat bloed

Ik dacht even afdekken met pleister ,maar jeee heb nog nooit een kind zo bang gezien voor een pleister,kreeg hem er niet op!!

(leuk een kind met trauma door medische geschiedenis)NOT

Maar goed,ik bedacht wat deed mijn moeder vroeger?

Jawel ,dat magische gele poeder
    Dermatol...........

Ik was toevallig vandaag in de apotheek voor hansaplast spuitpleister en werd gelijk gewaarschuwd door een andere moeder..

NIET DOEN,dat prikt als de ziekte!!!

Ineens zag ik een klein potje staan.
    Dutimon(vroeger dermatol)

Ze verkopen dat gele poeder dus nog steeds!
    Heb gelijk een potje ingeslagen.;)

2. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,249
    4,480
    113
    Ja ik ken het spul maar wist niet dat het nog verkocht werd, het heet dus gewoon anders.

Wat betreft de spuitpleister, wees blij dat je dat niet gehaald hebt en helemaal dat je het niet gebruikt hebt want het prikt inderdaad.
    Had zelf een grote schaafwond en mijn man had het erop gespoten nou ik kon wel door de grond gaan, manlief schrok zich de tering en heeft meteen de douche erop gehouden om het er weer af te krijgen.

Groetjes Anita

3. ddtc

ddtc Actief lid

Jul 11, 2009
    129
    4
    18
    Limburg
    Wat ben ik blij dat ik jouew berichtje zag.
    Ik ben ook een grote fan (als je dat zo mag noemen8)) van dermatol poeder.
    Maar was ook in de veronderstelling dat t niet meer bestond.
    Ik ga morgen meteen naar de apotheek voor een voorraadje Dutimon.
    Harstikke bedankt!!!:D

4. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    het is verschrikkelijk spul dat spul van vroeger hebe r onwijs lelijke knieen van overgehouden. dat spul geeft verschrikkelijke littekens.

mijn middelste was ook jarenlang panisch van pleisters geen idee waarom. wij hebben toen pleister in spuitbusvorm gekocht. mijn vader gebruikte die altijd ( hij was wielrenner) en die deed dat toeneens bij hem erop en dat werkte perfect. sindsdien ehbebn wij dus ook zo'n bus gehaald het ontsmet en verbind tegelijk.

5. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Ja, heb het ook altijd in huis. Heb er even naar moeten zoeken maar het is super spul!

6. luuus

luuus Niet meer actief

wat wij leren op de ehbo cursussen is dat je met een schaafwond er echt beter niks op kkunt doen...

gewoon afdeppen met een schoon washandje en even erop houden als het nog bloed.. en dan in de lucht laten drogen... geen andere dingen erop is echt niet goed..

Share This Page