Hoeveel avond eten eet jouw kind?!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door miss C, 29 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Hoi allemaal,
    Regelmatig krijgen wij te horen dat onze dochter een grote avond eter is.
    Hoeveel eten jullie kinderen bij het avond eten?!
    Onze dochter eet ong. 150 gram aardappels, 200 gram groente en een stukje vlees.
    Is dit echt zo belachelijk veel voor een meisje van bijna 4?!
    Alvast bedankt..

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik vind het een hele prestatie :D maar ik heb ook geen goed vergelijkingsmateriaal. Stel je voor dat ik een rijstgerecht maak, dan eet ze zo'n 5 kinder eetlepels. Of ovenfriet met kip en broccoli: bij elkaar maximaal 1 kleine broccoliroos + 3 stukjes vlees van 1 cm bij 1 cm of kleiner + 3 frietjes.
    Alleen als ik spinazie maak dan eet ze zo door, maar om nou elke dag spinazie te eten.. :rolleyes:

3. tuc

tuc Niet meer actief

Voor een gemiddelde kleuter zal het veel zijn, maar ik heb ook goede eters, dus ik sta er niet van te kijken.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ligt er helemaal aan wat we eten. Broccoli eet ze een roosje of drie/vier (de bovenkanten, steeltjes laat ze liggen), snijbonen vier opscheplepels oid, bloemkool twee roosjes oid, mais een halve kolf, sperziebonen 10 stuks oid. Aardappelen eet ze niet, vlees een ministukje, rijst en (kale) pasta eet ze wel aardig wat van weg.

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Het is denk ik wel meer als gemiddeld.hier eten ze ( 3 en 5) ongeveer de helft. De oudste eet wel wat meer groenten dan die van 3 (ongeveer 150 gram en de jongste dan meestal ongeveer 100 gram). En daarmee zitten ze op de aangeraden hoeveelheid van hun leeftijd. Wel eten ze bijvoorbeeld smorgens en smiddags meer brood dan gemiddeld, dat zijn dr vaak 6 in totaal.

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    Mijn bijna 4 jarige eet dit echt niet!!! Maar dat is en slechte eter.
    Mijn 1,5 jarige propt dit zonder moeite naar binnen. Ben benieuwd of die dat ook nog doet als hij 4 is...maar lijkt me prima toch als ze goed eten!

http://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/mijn-kind-en-ik/alles-over-gezond-eten-voor-kinderen-van-4-13-jaar/gezond-eten-en-drinken-voor-kinderen-4-13-jaar-/wat-geef-ik-mijn-kind-als-avondeten-en-toetje-4-13-jaar-.aspx

Hier staat wat het voedings centrum adviseerd voor kindjes van 4-8 en 8-13 en wat een volwassene dan eet.
    Dan kun je het een beetje vergelijken.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Wij hebben slechte avondeters dus in mijn ogen is het supergoed :D
    Ze eten hier echt een paar hapjes als het meezit...
    Rond een jaar aten ze zoveel dat wij dan echt zeiden van nu heb je genoeg anders was ik bang dat die maagjes zouden knappen....maar ergens tussen 1,5 en 2 jaar is het bij beide compleet omgeslagen.
    Tenzij we patat, pizza of pannenkoek eten.....

Gelukkig zijn het goede broodeters en fruiteters!

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier eten ze gemiddeld denk ik, klein bordje vol. Hoeveel dat precies is weet ik niet. Zijn makkelijke eters gelukkig, geen hele grote.

9. irongirly

irongirly Actief lid

4 apr 2015
    117
    42
    28
    Groentes liggen hier op het bord ter decoratie, aardappels eet ze maar een paar happen en haar vlees gaat altijd op.

10. Missmommy

Missmommy Lid

8 apr 2017
    68
    0
    6
    Wauw, ik sta daar echt van te kijken! Onze oudste is 3,5 maar eet lang niet zoveel.

Van groenten eet ze denk ik 50/75 gram, en dan alleen de groenten die ze lust. Dat zijn broccoli, sperziebonen en wortels. Gekookte aardappels eet ze amper, 1 kinderlepel hoogstens 2. Opbakaardappels eet ze wel graag maar dat ga ik niet elke avond neerzetten, frietjes vind ze ook niet zo en aardappelpuree de ene keer wel en de andere keer niet. Met rijst en pasta hoef ik niet aan te komen, wat dat betreft is het net haar vader :rolleyes:

Vlees vind ze dan wel weer lekker: schnitzel, kip, shoarma, gehaktballen, worstjes etc. Dat eet ze heel goed.

Ze compenseert het wel door bij het ontbijt 4 boterhammen te eten en bij de lunch 4 tot 6 boterhammen. Tussendoor eet ze ook vaak snoeptomaatjes, komkommer en fruit dus al met al eet ze niet slecht maar warm eten helaas wel.

11. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Als ik me bedenk dat mijn zoontje van bijna 10 maanden 130 gram aardappels, 120 gram groente en 30-40 gram vlees of vis eet, dan vind ik het helemaal niet veel wat je dochtertje eet :D Als ze het nodig heeft, er goed op reageert en het lekker vind, lekker laten gaan. Je hebt kinderen die brood-eters zijn en je hebt avondeten-eters. Misschien heeft avondeten gewoon haar voorkeur :) het is mijn zoontje zijn favoriete maaltijd, het water loopt hem al in zijn mondje als hij zijn gevulde bordje ziet, en wanneer hij genoeg heeft geeft hij dat ook héél goed aan.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Hier compenseert ze ook niet met brood...'s ochtends eet ze een kleine boterham en tussen de middag twee kleine. Tussendoor vooral fruit en een keer een koekje of twee snoepjes.

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Nou dit... mijn zoon is ook echt een slechte avondeter. Het enige dat er goed in gaat is lasagne, macaroni, pannenkoeken of pizza:D

14. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Ik zou bijna zeggen, ik ben blij dat ik je post lees! Hier ook een goede eter.. alle kindjes om ons heen van zijn leeftijd eten een paar hapjes en zijn dan klaar bij wijze van. Mijn zoontje van bijna 3,5 eet met gemak wat jouw dochter ook eet. Soms denk ik wel eens, schep ik teveel op en dan doe ik wat minder op zijn bord. Dan eet hij alles op en geeft aan dat hij nog honger heeft.. Vervolgens geef ik hem dan nog extra groenten (ik kook meestal zo veel dat ik altijd wat over hou). Ik hoop stiekem dat er nog een groeispurtje aan zit te komen.. Hij is overigens niet te zwaar (14,5kg bij ongeveer 96cm) maar heeft wel nog een behoorlijke peuterbuik.

15. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Van pasta eten ze zo een heel bord (1 opscheplepel). Pannenkoek, noodlesoep en normale soep eten ze ook gemiddeld 1 opscheplepel van.

Maar zet ik ze iets anders voor? Dan is het maar net hoe het die dag gaat hoor... soms eten ze broccoli bijvoorbeeld super goed en de andere keer zijn ze er na 2 happen klaar mee.

Veel groente eten ze ook helemaal niet :rolleyes:
    Blijft leuk, 2 van die kleuters in huis.

Wees blij dag jouw dochtertje zo goed eet, dat kan over een paar maanden wel weer anders zijn.

16. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    Gram doen we niet aan.
    maar heb hier een goede eter.
    Dit eten doet ze dus al een tijd we weten niet beter.
    een aardappel of 4 en ietsje minder groente als ons.
    en stukje vlees of een heel stuk (dit is niet standaard)

Nasi macaroni etc dus alles in een zo 2 borden vol.
    ze zou meer kunnen maar dat doen we niet ze lijkt geen rem te hebben

17. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Hier zaten ze rond die leeftijd nog volop in de ik-eet-'s avonds-lekker-helemaal-niets fase en toen die over ging een half jaartje later, begonnen ze dus met 3 hapjes avondeten of zo. Dus ik vind het wel veel. Maar het lijkt me wel een gezonde hoeveelheid!

18. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn zoon van 6 eet van alles een eetlepel tot opscheplepel, afhankelijk van hoe hij in zijn vel zit. Pannenkoeken en patat e.d. kan hij in bunkeren.

Mijn dochter van 4.5 eet savonds 2 boterhammen. Die eet helemaal geen warm eten, zelfs geen pannenkoeken en patat. Alleen op vrijdag 3 stukjes pizza. Lasagne paar hapjes. Die vlieger dat ze eten wanneer ze honger hebben gaat hier helaas niet op, vandaar dat ze nu gewoon brood krijgt (bij mijn dochter is het gerelateerd aan andere problemen. Volgende week heeft ze een intake bij accare).

19. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn 5 jarige kan ook zo goed eten! Eet ong. 2 opscheplepels groente, 1 flinke aardappel en een stuk vlees.
    Mijn peuter eet niks 's avonds. Maakt niet zoveel uit wat we hem voorschotelen. Eten is om mee te gooien in zijn optiek :D

20. tuc

tuc Niet meer actief

Voor mij is het niet verbazend, maar ik heb ook hele goede grote eters.

Deel Deze Pagina