Tand los na vallen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Biny, 30 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    goedemorgen dames,

Gister is mijn zoontje gevallen(5) en nu zit zijn tand los.

Geen ramp, de tand is een melktand en moet er toch nog uit.

Ik had gehoopt dat hij na een nacht weer vast zou zitten maar dat is dus niet het geval.

Ik wou het eerst gewoon laten gaan, maar nu met eten zegt hij dat zn tand wel pijn doet.
    Is alleen de pijn een reden om een tandarts te bellen morgen?
    Of gaat dat vanzelf over? Aangezien het natuurlijk (ook) gewoon pijn doet van het vallen?

Zoals jullie al merken, hier geen ervaring met losse tanden door vallen haha

2. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    Kan even duren helaas.
    maar na vallen kun je wel even bellen morgen miss is er meer beschadiging.
    hier werd de tandvlees ook na gekeken op pijn.

hier is ze ooit eens gevallen 2 voortanden zijn nog losjes geen belemmering voor eten.

3. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik zou even bellen om te laten kijken aangezien het pijn doet. Misschien is er meer geraakt dan alleen de tand

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Hier 3 losse tandjes. Toen wel gelijk de tandarts gebeld, maar hoefden niet langs te komen. Hij mocht 6 weken geen harde dingen "happen". Ze zijn weer vastgegroeid, maar Hij heeft bijna een week vloeibaar gegeten. Eentje is nu wat verkleurd.

5. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Altijd bellen. Dat is het advies dat ik kreeg van de tandarts. Mijn zoontje heeft allebei zijn voortanden eruit nadat hij er op gevallen was (niet tegelijk, zat ca. een jaar tussen). Beide voortanden zijn getrokken.

De eerste tand die is getrokken was gaan ontsteken. Er zat een fistel in zijn tandvlees, dus die tand moest eruit. Bij die 2e hoopte ik dat de tand weer vast zou gaan zitten, wat niet het geval was, dus die moest er ook uit om erger te voorkomen.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dankje dames dan zal ik morgen even bellen:)

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    En wat zei de tandarts?

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb inderdaad vanmorgen even gebeld en ze gaf aan dat ik moest opletten of de tand grijs word, zo ja dan moet ik bellen en zo niet, dan valt hij er vanzelf wel een keer uit

9. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Wat een vreemd advies. Mijn zoontjes tand is nooit grijs geworden, wel gaan ontsteken, maar er dus nooit zelf uitgevallen. Omdat er een fistel zat (in zijn tandvlees) heeft hij er ook geen pijn aan gehad. Maar toen we er achter kwamen (tijdens een routinecontrole) moest die tand er dus wel zsm uit.

Deel Deze Pagina