mijn hond heeft eens in de zoveel tijd hele rare uitslag. het zit alleen boven haar staart op dr rug en aan de binnenkant van haar achterpoten. verder nergens. het is een dikke laag van schilvertjes. wat is dit, waarom krijgt ze dit en wat kan ik eraan doen of tegen doen dat het niet weer terug komt volgende keer. jeukt als een gek, hele dag alleen maar aant krabben en krijgt dus wondjes ervan. het haar is op die plekken ook heel dun. wie o wie weet wat het is
Zijn er ook periodes dat ze nergens last van heeft? Het klinkt als een voedingsallergie vind ik zkr gezien de plekken waar ze jeuk heeft. Ik zou sowieso even naar de dierenarts gaan die kan haar iets geven tegen de jeuk en hopelijk ook het problem oplossen. Jeuk is soms nog vervelender dan pijn.
Het is lastig om te zeggen wat het is wanneer je het niet goed kunt zien. Ik zou zeggen, bel de dierenarts en ga langs. Hier kunnen ze kijken en evt een kweekje doen.
schurft? Het is lastig het via dit forum te bepalen, ik zou gewoon even met je hond naar de dierenarts gaan.
Ik had dat bij mijn kat, vooral aan de bovenkant van haar rug, en staart. Had ook veel jeuk, schilfertjes maar deed ook op een gegeven moment pijn. Volgens de dierenarts bleek het om een allergische reactie te gaan van de vlooieneitjes. Mijn kat heeft toen een antibiotica kuur gehad en was binnen een week weg. En ook nog n extra anti vlooien pipetje gegeven
denk zo'n 4x int jaar dat ze er last van heeft maar pin me er niet op. ze krijgt al aantal maanden dezelfde voeding en het komt en het gaat. schurft is het zeker niet want idd na ab-kuur is het weer weg maar na paar maanden komt het net zo hard weer terug. ze zeiden toen idd een allergie voor vlooien maar die heeft ze niet. kan wel weer wat gaan halen voor tegen de jeuk maar daar gaan de schilfers niet van weg. als ik naar dierenarts ga dan krijgt ze dus een prik en thats it. dan beweren ze alleen maar dat ze allergisch is maar voor wat weten ze niet. ene zegt vlooien, andere zegt voeding. voeding hebben we laatste maanden niet veranderd en vlooien heeft ze niet. vandaar dat ik hier de vraag stel, wie weet herkent iemand het
Maar een hond hoeft geen vlooien te hebben om er een allergische reactie van te krijgen.. Een vlo kan een hond ook bijten en er vervolgens vanaf springen. Hond krijgt vervolgend een allergische reactie en de vlo zie je niet. Het zijn wel typische plekken en symptomen voor een allergie. En waarvoor? Daar is vaak moeilijk achter te komen. Mijn hond heeft ook een allergie. Paar x een spuit prednisolon gehad, dan was het weer een tijdje rustig. Wat het was, wisten we niet. Voer, huisstofmijt, vlooien, pollenenz. Het kon van alles zijn. Kon het testen maar dat zou vaak nog niets verduideijken. Ben gaan elimineren met voer. Geen voer met granenl Op een gegeven moment vlees gegevenl een soort waf hij nooit had gehad. Zoas paard of geit. Klachten verdwenen toen. Het lag dus aan het voer. Terwijl hij dit al jaren kreeg en de allergie niet constant was... Ze kunnen ook na maanden of zelfs na jaren een allergie ergens voor opbouwen.
klinkt heel bekend. idd het komt en het gaat. hier zeiden ze idd ook dat je het wel kon testen maar er een kleine kans is dat er wat nuttigs uit de test kwam. dachten idd ook voer en zijn daarom al aantal keer van voer veranderd maar of het nou brokken zijn, wel of geen graan, of what ever. het blijft zo nu en dan terug komen. pff zo irritant dat dit steeds terug komt. niet voor mij maar voor mijn hond. die krabt zich rot. nu ligt ze gelukkig lekker rustig in dr mandje. ze knapt altijd beetje op als ik haar ga borstelen op die specifieke plekken. je ziet haar dan echt genieten haha. en daarna slaapt ze altijd wel lekker
Even snel Hier beet ze zichzelf zelfs kapot, knoflooksnippers en schapenvet door het voer werkte perfect!
Als wij een geval zoals jullie hond in de praktijk krijgen (afhankelijk dus van de jeuk en de plekken) gaan we alle mogelijke oorzaken een voor een af. We beginnen bij vlooien gewoon omdat dit het makkelijkst op te lossen is. Ook al zegt de eigenaar dat de hond geen vlooien heeft halen we er een kammetje doorheen en vaak vinden we ze toch. Het hoeft ook maar 1 vlo te zijn daar kunnen ze heel veel last van hebben. Zijn het geen vlooien/schimmel etc gaan we verder kijken. En als ik jouw verhaal hoor vind ik het wel klinken als een voedingsallergie maar ook als een allergie uit de omgeving. Daar zijn weer speciale allergietesten voor. Sommige honden blijken bv ineens een allergie te hebben voor bepaalde pollen of grassoorten. Een voedingsallergie kan ook plotseling ontstaan zonder dat je van voer veranderd bent. Je moet de hond dan op een hypoallergeen diet zetten voor minimaal 6 weken pas daarna kan je resultaat zien. Hiernaast mogen ze ook niets anders ernaast hebben. Verder geven wij ook altijd een injectie tegen de jeuk omdat het voor de hond gewoon heel vervelend is maar we kijken als het niets helpt wel verder. Ik zou dus als ik jou was ook vragen of ze het verder uit willen zoeken en anders voor een second opinion naar een anders dierenarts.
Is ze geholpen? Hier een teefje die veel krabte.. 2x per jaar loops, en 2x per jaar schijnzwanger... Nu is ze geholpen en de jeuk is weg.. Blijkbaar erg last van de hormonen waardoor ze ging krabben
Wij zijn bijna zes jaar (!!) bezig geweest met onze hond. Dat hij allergisch was, stond vast, maar het hoe en wat is een raadsel. Zo had hij een hele periode bepaald voer en dat ging goed en dan zag je m langzaam weer reageren. Jeuk op de plekken die jij ook noemt. Hij beet het compleet stuk. Echt gaten in zijn huid, heel erg. Daarna begon het overgeven en de diarree. Drama's hebben we hier gehad. Alles geprobeerd wat voeding betreft, hij kreeg al niets naast zijn gewone voer, maar er waren periodes bij dat hij van een stukje brood al over zijn nek ging. Dat kan hij nu zo heel af en toe hebben. Hoe dan ook; vorig jaar is hij heel erg ziek geweest en woog hij net aan zestien kilo (voor een bearded collie te licht) en bleef hij overgeven en aan de diarree. Vel over been, lusteloos, doffe vacht. Hij heeft toen eerst maag-herstellende medicijnen en alles gehad en daarna zijn we overgegaan op de royal canine hypo-allergeen via de dierenarts. Dat krijgt hij nu ruim een jaar en het gaat fantastisch! Echt onwijs blij mee, na jarenlang zoeken was dit zo'n beetje het laatste wat we konden bedenken, dus zijn we blij. Hij is ook weer goed aangekomen. Heel rustig aan op moeten bouwen, net als zijn conditie die ook op het nulpunt zat. We hebben nu weer een fantastische en energieke hond!