Urineverlies

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mary12, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben 5 maanden geleden bevallen en heb tot nu toe 3 x urineverloren en niet zo beetje ook, want nogal genant is.
    Is dit normaal, vind het nogal vervelend want ik was thuis dus niks aan de hand maar stel voor dat je ergens anders bent.
    Ik kan dit dan niet ophouden het komt gewoon, zo raar. Iemand ook ervaring mee? :(

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Helaas wel. Bij flinke hoestbuien gaat t soms helemaal mis...
    Wel geleerd om met niezen mn hoofd naar links of rechts te draaien, dit scheelt enorm.

Verder geen tips

3. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier geen hele liters, maar moet wel op tijd naar wc gaan enzo. Ook bij niezen heb ik het, dat er soms een druppel vandoor gaat.
    Mij zijn bekkenbodemoefeningen aangeraden, maar dat schiet er echt bij in, druk leven zo met kleine meid, denk er niet eens aan om ze te doen.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zou je aanraden om contact op te nemen met een bekkenfysio. Deze kan kijken of je een goede controle hebt over je bekkenbodem en je oefeningen geven. Echt doen want grote kans dst dit anders alleen maar erger word. Vooral grotere kans na een volgende bevalling.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Jezelf aanleren dat je ze toch op bepaalde momenten doet. Echt, het word anders alleen maar erger hoor..
    Leer je aan dst je ze bijv onderweg naar je werk in de auto doet, of bijv in bed voor je eruit gaat of voordst je gaat slapen. Of op de bank als je tv kijkt.

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Bekkenbodemoefeningen moeten een way of life worden. Doe ze bijvoorbeeld elke keer als je gaat koken, vlak voor het slapen gaan e.d. Neem vaste momenten, dan vergeet je het niet snel.

Je moet ook jezelf aanleren om deze spieren aan te spannen als je hoest, niest, lacht of tilt. En eigenlijk zelf ook elke keer als je uit bed stapt of vanuit een half liggende zithouding omhoog komt, of als je vanuit zit gaat staan.

Er is een bekkenbodemblog, fijne site
    blog |

Deel Deze Pagina