Tips hiervoor, spatader in de schaamstreek is belangrijk te koelen. Doordat dit gebied snel warm en broeierig is, warmt de plek snel op waardoor het nog meer uit zet. Na het plassen koud na spoelen. Een zakje appelstroop invriezen, hydrofiele washand eromheen en in je slipje leggen. Slapen zonder ondergoed is het beste en koud nadouchen. (Benen en schaamstreek) spataderen in de schaamstreek is echt heel normaal en komt redelijk vaak voor tijdens zwangerschap
Dat zijn echt spataderen. Een vriendin van mij heeft dat ook heel erg gehad. Ze droeg de laatste weken van de zwangerschap corrigerend ondergoed met daarin een ijskompres. Was echt een hel. Na de bevalling was het na een aantal dagen helemaal verdwenen. Wel even laten beoordelen en inderdaad niet schamen ervoor. Sterkte ermee!
Het is daar beneden ook lekker warm! Wat bij mij goed helpt is katoenen ondergoed. En inderdaad bloot slapen! Wat ik zelf ook doe is even iedere avond een lauwwarm washandje erlangs halen (ik douche om de dag ivm extreem gevoelige huid). Maar dat is ook heel goed tegen eventuele ongewenste vervelende luchtjes. Zal het zeker wel even laten beoordelen door je vk of huisarts. Daar is echt helemaal niks aan, ik weet precies hoe je je voelt, maar voor hun is het hun werk en heel normaal! Denk maar zo: het is maar voor even