Ik vind het moeilijk maar ik ga het toch eruit gooien. Ik heb stiekem een beetje de hoop dat we na twee fantastische zonen nu een meisje krijgen... Maar ik schaam me er eigenlijk best voor Nu zou ik graag willen weten wat het wordt maar mijn vriend niet. Eerst was ik daar wel teleurgesteld in maar heb mezelf een schop onder m'n kont gegeven en dacht, doe niet zo stom, het maakt in feite geen r**t uit of het een jongen of meisje is! En zo denk ik er ook echt over maar als ik dan bijvoorbeeld in een winkel weer al die meidenkleertjes zie denk ik; awh dat zou toch wel erg leuk zijn nu... En dan wordt ik weer zo enorm nieuwsgierig dat ik het toch graag wil weten. Ik baal er zo enorm van... Wat moet ik nou...toch vragen wat het is? Of gewoon niet zo stom doen
Uh... Gewoon vragen wat het is? En echt, je mag het heus wel jammer vinden dat je misschien geen meisje krijgt (en dus geen roze explosie in je huis )
Dit dus! Ik zou mezelf niet zo lang in bedwang kunnen houden,tenzij je het echt niet wilt weten. Echter zeggen ze dat de kans groot is dat het weer een jongen wordt als je al 2 zonen hebt....ik duim voor een meisje voor je
Ik zou het gewoon willen weten hoor. En je mag best even teleurgesteld zijn als het geen meisje is. Het is niet raar dat je na 2 jongens graag een meisje wil. Mijn vriend wil ook graag een zoontje nu wel al een dochter hebben. Hij zal misschien even teleurgesteld zijn als het geen jongetje is maar na een tijdje word je toch wel verliefd op je kleintje of het nou een jongen of meisje is.
Tsja meid een gezonde voorkeur is niets mis mee hoor! Ik wilde bijv na onze eerste zoon zo graag nog een knul gelukkig krijgen we die ook. Natuurlijk is een meisje net zo welkom maar voorkeur ja dat had ik wel. Zolang je niet teleurgesteld ben als het weer een jongen is helemaal goed vind ik! Zou het persoonlijk wel heel graag willen weten mede om "teleurstelling" na de geboorte te voorkomen en evt te wensen aan het evt. mannengezin hihi
ik hoop het stiekem ook hoor, kan wel wat vrouwen steun gebruiken met die mannen hier in huis hihi. maar ben ook superblij als het een jongen is hoor. Gelukkig wil manlief het hier ook wel weten. Ik zou het wel met manlief overleggen als je toch besluit het zelf wel te willen weten
Hm...herkenbaar! Hier een jongetje en weet niet wat nummer 2 is...willen we ook niet weten, maar stiekem heb ik daar nog wel een beetje aan getwijfeld. Ik hoop dat nummer 2 weer een jongetje is, en weet dat mijn man dat ook erg leuk zou vinden. Ik heb dus ook even overwogen het toch te vragen om teleurstelling te voorkomen. Aan de andere kant heb ik het gevoel dat we nu een meisje krijgen, waardoor ik me daar op 1 of andere manier al wel een beetje op voorbereid heb...Vond de reactie van mijn man wel grappig op het roze vestje dat ik voor 'puk' gekocht heb als eerste kleertjes voor als het een meisje is...daar moest hij toch even heeeeeel erg over slikken Succes met maken van de keuze...en zoals je leest, sta je er met het hebben van een voorkeur zeker niet alleen voor!
Bedankt voor de reacties! Ben erg opgelucht. Tja ik ben inderdaad een beetje bang voor een "teleurstelling" (getver wat klinkt dat ) maar niet omdat het een jongen is, maar omdat dat betekend dat er nooit een meid zal komen omdat dit de laatste is. Paula: haha nou met 3 mannen in huis ben ik al best gewend aan een mannengezin ( leuk als alles tegelijk ziek is pffff ) Heb het net met m'n vriend over gehad, hij snapt me gelukkig ook en hij snapt ook dat ik nu een lichte voorkeur heb. Hij zou een meisje nu ook leuk vinden. Grr moeilijk moeilijk...
Ow, maar dat gevoel is er toch gewoon!!! Daar hoef je je echt niet voor te schamen hoor!! Ik ben nog niet eens zwanger, maar heb dat ook wel een beetje.. Een derde zoon, helemaal prima! Maar het zou toch wel heel erg leuk zijn als.... Ik zou het zeker wel willen weten van te voren...!
Haha ja en dat staat jou ook te wachten Wel spannend voor je hoor, hij kan zich elk moment aan gaan kondigen
Ik denk dus dat je met een echo 'teleurgesteld' zou zijn als t een jongen is maaarrrrr als t geboren is ben je gewoon blij dat alles en iedereen gezond is en maakt t je heel veel minder uit! Dus wat kies je dan
Herkenbaar hoor, ik hoopte zooo erg op een meisje maar dacht dat het een jongetje zou zijn. Toen ik hoorde dat ik dus echt een meid kreeg was ik zooooo blij. Nu gaan we voor een 2de en nu maak het me niet uit, man heeft lichte voorkeur voor mannetje maar zal ook Super blij zijn met nog een meid. Nu nog maar zwanger zien te raken
Ik zou het gewoon vragen. Ik heb ook twee jongens en ik was ervan overtuigd dat het weer een jongen zou zijn. Alleen was deze zwangerschap de eerste weken zo verschillend van die van de jongens dat ik begon te twijfelen. Bij de NIPT test bleek vervolgens dat het een meisje zou zijn. Ik was echt heel erg verbaasd. Ik heb er toen met 16 weken nog een geslachtsecho achteraan gegooid omdat ik het niet kon geloven. Ben nog pas een paar weken gewend aan het idee dat het een meisje wordt. Het is ook heel dubbel want nu doe ik heel veel schattige jongensdingen weg etc. maar ja, ik heb ook alweer veel meisjesmeuk. Praat er nog eens over met je vriend en laat hem weten dat het belangrijk voor je is.
Haha, ja dit is meestal wel waar... Hier bij ons de uitzondering; mijn dochtertje is altijd zoooooooo'n piepert als ze ziek is, die laat zich echt bedienen door mama en meldt al jammerend ieder pijntje. Mijn zoontje daarentegen die zegt het niet eens dat hij zich niet lekker voelt. Als hij echt heel erg beroerd is dan ligt ie er alleen maar bij als een zielig hoopje, geeft geen kik... anders loopt ie door tot hij er bij neer valt! (Sorry beetje afgedwaald) Sterre, goed dat je het er al met je vriend over gehad hebt. Ik denk dat iedereen je wel snapt. Zelf zou ik om die reden het ook liever alvast willen weten. Mocht je voorkeur uitkomen dan kun je echt nog even helemaal los met de voorpret en leuke roze spulletjes kopen. Mocht het niet zo zijn dan kun je even rustig aan het idee wennen en dan lijkt me nu een beter moment om aan het idee te wennen als na de geboorte.
Ik denk dat iedere man en vrouw een voorkeur heeft. Het is toch een dubbel wonder als je een meisje en jongen krijgt. Dat wil helemaal niks zeggen over de liefde die je geeft aan het kindje als het geen meisje is (in jullie geval). Hoef je je echt niet voor te schamen. Ik ben nu zwanger van een kereltje en stiekem hoop ik dus dat als we zwanger zijn van een tweede dat het een meisje is. Mag gerust gezegd en gedacht worden. Vind het wel een ander verhaal als mensen (nu zeg ik dit echt in het algemeen) hun kindje daarom laten abborteren of een andere aanpak geven ondat het niet/minder gewenst is.
Wist je het geslacht bij de eerste 2 ook niet? Ik zou dat echt niet kunnen om zo lang te wachten. Gewoon vragen dus. Bij mijn eerste wilde ik graag een meisje en het werd een jongetje. Nu wilde ik graag nog een jongetje en dat wordt het ook
denk dat je je niet hoeft te schamen hoor hier precies het zelfde. Ik wou graag nog een meisje en mijn man graag een jongen nu mogen we niet klagen want we krijgen het nu alle bij maar ik weet echt niet wat ik met die jongen aan moet straks. ik heb altijd in mijn hoofd gehad dat ik 2 meiden zou krijgen en geen jongen, die komt er straks dus wel bij en dat is geen probleem maar blijft toch een beetje raar moet ik zeggen. ik zou tegen je zeggen gewoon vragen wat het word dan kun je je er nog op voor bereiden ik vind dat altijd wel erg fijn. veel succes