Schaam me maar toch...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sterre82, 2 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos6

Roos6 Niet meer actief

Met 4 jongens en 1 meisje in huis is hier, vooral bij mijn dochter, de wens voor een zusje heel groot!
    Ik zou het ook heel leuk vinden maar vind een klein kereltje ook helemaal prima natuurlijk.
    14 februari hebben wij de 20 weken echo en dus ook geslachtsbepaling...zo spannend....

Bij mijn oudste drie kinderen kreeg je nog bijna nooit een echo. ( mijn oudste is 15, vorige eeuw dus :) )Was dus ook geen twijfel over het wel of niet willen weten van het geslacht...gewoon negen maanden wachten, was heel normaal.
    Bij de jongste twee wel echo's gehad en vind het toch wel heel leuk om het al te weten hoor, kan je alvast een beetje voorbereiden en gericht kleertjes kopen enzo.
    Maar goed nog eventjes geduld...

2. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind dat je je daar niet voor hoeft te schamen hoor. Ik kan me dit super goed voorstellen. Als ik jou was zou ik het wel willen weten. Dan kun je je toch een week of 20 voorbereiden, wat het ook is. Of zo zie ik het in ieder geval. :)

3. kimlovesbobby

kimlovesbobby Actief lid

16 okt 2013
    180
    0
    0
    heerlen
    ik wil het wel heel graag weten, mijn gevoel zegt echt dat het een jongen wordt, maar ik zou na 2 jongens een meisje toch ook wel heel leuk vinden.
    gelukkig vind mijn vriend het niet erg dat ik het graag wil weten (van hem hoeft het niet per sé).
    en gelukkig kunnen ze het nu al veel eerder zien dan 15 jaar geleden bij de oudste, toen moesten we echt wachten tot de 20 weken echo, en bij de jongste (8) ook.
    nu nog 2 weken en dan kunnen we bij de verloskundige een echo laten maken voor geslachtsbepaling.
    ik heb er zelfs al over gedacht om naar belgië te gaan omdat ze het daar vanaf 14 weken al doen, maar die 2 weken kan ik nog wel volhouden

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Bedankt voor de fijne reacties allemaal!

Sheann: bij de oudste wisten we het niet, bij de tweede wist alleen ik het.

Pff ik vind het zo moeilijk. Vandaag weer de hele dag gedacht; ik wil het toch wel weten maar het probleem, mijn vriend wil het absoluut niet. Ik wil het eigenlijk niet weer in mijn eentje weten. Plus dat ik bang ben om er spijt van te krijgen. Een verrassing bij de geboorte lijkt me weer enorm leuk! Maar aan de andere kant ben ik dus weer bang dat ik dan "teleurgesteld" zal zijn als het geen meisje is. Ik kan er wel mee janken...fijn die hormonen :) Ik ben bang dat ik op deze manier niet kan genieten van m'n zwangerschap vanwege die twijfel ;)
    Woensdag heb ik een afspraak bij m'n vk...denk dat ik het er met haar even over heb. Oh snif, diep in m'n hart maakt het gewoon écht niet uit maar een meid lijkt me gewoon zo leuk :(

5. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Ik snap je er goed. Wij hebben nu een jongen en een meid, dus voor mij maakt het echt niet uit. Echter wil mijn (stief)zoon erg graag een broer, omdat hij dus bij zijn moeder ook al twee oudere zussen heeft. Hij was ook al enorm teleurgesteld dat hij een paar maanden geleden weer een nichtje erbij heeft gekregen (bij mijn zus) hij heeft maar 1 neef, voor de rest zijn ze omring door meiden.

Als je bij de 20 weken echo bent, kun je dan niet vragen of ze het op wil schrijven en in een dichte envelop wil doen? Deze aan iemand geven en alleen op jullie goedkeuring terug gegeven mag worden? Mss dat als je er nog eens over praat met je man, dat hij het toch ook wil weten? Dan kunnen jullie samen de envelop open maken?

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Dreamchild: hmm ja daar zat ik ook aan te denken, om het op te laten schrijven en als ik het dan écht écht écht niet meer uithoud, gewoon kan kijken... Ja dat vind ik eigenlijk best een goed plan :p

7. kaatje490

kaatje490 Niet meer actief

Hoi Sterre,

ik denk idd dat het voor jou fijn is om wel te weten wat het geslacht is.. Als het een meid blijkt, heb je alle tijd om te genieten en zit je niet meer in onzekerheid.. En als het toch een jongen blijkt ga je natuurlijk ook genieten;) maar kun je je "teleurstelling" even verwerken en dan volop aan het idee wennen van die stoere zoons!! Als het kindje dan eenmaal komt is het helemaal goed! Succes! Hoop voor je dat je vriend nog bijdraait want het alleen weten lijkt me eerlijk gezegd ook niks!

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb vandaag m'n hart gelucht bij m'n vk en voelde me zo ondankbaar :) Gelukkig begreep ze me helemaal ( bij haar was het haar man die dus op een zoon hoopte ) en ze wilde zelfs even voor me kijken, zo lief! Normaal doet ze het niet omdat haar apparatuur niet mega goed is maar ze durfde voor 70% te zeggen dat ze 3 streepjes zag en dat het dus waarschijnlijk een meid is! Ik durf me er nog absoluut niet aan vast te houden maar ik ben nu dus wel heel erg benieuwd of het écht zo. Ik voelde me wel schuldig tegenover m'n vriend maar hij snapte ook dat het voor mij "belangrijk" is en voor hem minder omdat hij in principe z'n jongens al heeft.

9. stayfunny

stayfunny Actief lid

25 jan 2012
    134
    0
    0
    Oh wat spannend, wat zou dat geweldig zijn voor je!! Ga je nu een extra echo boeken voor zekerheid of wacht je tot de 20 weken echo?

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Dank je :) Ik heb net gebeld maar kreeg de voicemail, ik heb em ingesproken dus ik ben benieuwd.

11. stayfunny

stayfunny Actief lid

25 jan 2012
    134
    0
    0
    Toen ik een echo kreeg bij bijna 13 weken zei echoscopist 80% zeker een meisje. Aan de ene kant wou ik super blij zijn, aan de andere kant wist ik dat er een kans was dat het toch een jongen zou zijn. Toen wou ik het ook zo snel mogelijk zeker weten :)

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik kan de 10e al terecht! Wauw, had ik helemaal niet verwacht dat het zo snel kon. Nu kan ik helemaal niet meer wachten natuurlijk :p
    Zo bij 13 weken al 80% zeker, gaaf zeg. Zeker nu het ook zo is. M'n vk begreep heel goed hoe ik me erbij voel dus ik ga ervan uit dat ze zo'n uitspraak dan niet zomaar gaat doen. Maarrr evengoed houden we nog een slag om de arm :)

13. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Heel logisch gevoel. Ik denk dat er zat meiden zijn die wel een lichte voorkeur hebben. Uiteraard is het belangrijker dat het gezond is, maar ook ik heb dit keer weer een lichte voorkeur. Dan nog ben ik blij als het het andere geslacht blijkt te zijn, maar ergens hoop ik op nog een meid. :)

14. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Oh spannend! Hoop dat je verloskundige gelijk had en dat het een meid is!

15. stayfunny

stayfunny Actief lid

25 jan 2012
    134
    0
    0
    Fijn dat je zo snel terecht kan, en ik hoop ook dat het vermoeden van je vk wordt bevestigd!

16. kaatje490

Wauw!!! Zou wel heeeel gaaf zijn! Ik duim met je mee en ben stiekem een beetje jaloers!! ;)

17. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Een half jaar geleden had ik nijdig geworden van zo'n opmerking. Mij maakte het niets uit wat ik kreeg. Dacht gelijk al een tweede zoon. Toen het ineens een meisje bleek te zijn kwam er toch ineens een traantje van geluk. Het is écht mooi een zoon en dochter en snap nu na jaren medische molen en 2 kindjes dat een voorkeur helemaal niet zo erg is ;)
    Ik hoop van harte dat het een prinsesje wordt en zo niet zal een prins ook zeker jullie hart doen smelten zodra hij op de wereld komt ;)

18. kaatje490

Mooi gezegd!!!

19. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Ben heel benieuwd en je mag best een voorkeur hebben en zelfs een beetje verdrietig zijn als het een jongetje is.
    Als je de knop daarna maar om kan zetten maar dat zwl wel lukken :)

20. Lim

Lim Niet meer actief

Ik wil ook nog even snel zeggen dat ik het heel normaal vind dat je na 2 jongens gewoon een beetje op een meisje hoopt. Ik ben nu ook erg benieuwd wat het bij je word. Ik lees dus nog even mee ;) :)

Deel Deze Pagina