Hallo dames, Ons zoontje is begin feb 1 jaar geworden. Ik ben toen dmv clomid zwanger geraakt ivm pco. Nu hadden we zoiets van we zullen wel weer de mmm in moeten dus we zien wel hoe het gaat! En wat blijkt ....ik ben spontaan zwanger geraakt! Echt super dus! Maar opeens overtreft het gevoel van wat zullen anderen (fam, vrienden, kennissen etc) wel niet denken ..... Wat snel weer zwanger!! Baal dat ik dat gevoel heb. Normaal kan het mij niet zoveel schelen wat anderen ervan denken en nu maak ik mij er zorgen over! (hormonen?) Onze zoon zal 1j en 8,5mnd zijn bij de geboorte van broertje/zusje Wat vinden jullie?
Agh niet druk om maken meid... Ze zullen vast zeggen dat het snel is, maar als het voor jullie goed voelt is het toch goed... mensen wennen er vanzelf aan Bovendien is het hartstikke leuk als kindjes qua leeftijd dichtbij elkaar liggen.
Zou met echt niet druk maken wat andere denken, jouw leven toch? En ik vind het ook niet te snel hoor mooi leeftijd zo als zijn zusje/broertje komt.
Dat valt wel mee toch! Het lijkt mij iig verstandig om na een zwangerschap 9 maanden te ontzwangeren, omdat dit gezond is voor lichaam en geest. Dus om na een jaar weer zwanger te zijn, vind ik helemaal niet gek! En gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat super om nu gewoon spontaan zwanger te zijn te geworden! Geniet ervan
Is toch en hele normale tijd? Ik heb het sneller gedaan (16/17 maanden tussen de kindjes). Tot nu toe maar 1 keer de vraag gehad of het gepland was (en ik baal nog dat ik het niet terug gevraagd heb, zij was ook zwanger). Gewoon genieten, de tijd vliegt voorbij met een kleintje dat al rondscharrelt!
mooi op tijd toch? Hier zit er bij de eerste 2 18maanden tussen, tussen 2 en 3 zal het 3 jaar schelen en dat vind ik zelf lang. Niet te druk om maken hoor! Het zijn meningen wat snel/laat is. Als jullie er gelukkig mee zijn is het goed toch?
Ten eerste gefeliciteerd! Naar mijn idee is na 1 jaar gewoon normaal en lijkt me juist fijn voor jullie dat je niet weer die mmm in moet. Ik zeg lekker genieten en maak je absoluut niet druk om wat anderen zullen vinden/denken.
Ohhh wat een lieve reacties allemaal! (kan wel huilen; hormonen Hihi) Bedankt allemaal! Snap ook niet waarom dat gevoel opeens overheerst! Misschien omdat ik verwacht had niet spontaan zwanger te raken en dat het toch gelukt is! Normaal bedankt allemaal, lieve meiden!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! En ongeveer een jaar tussen je bevalling en een nieuwe zwangerschap vind ik helemaal niet bijzonder snel. Ik heb ze hier wel voorbij zien komen dat de kleine nog maar net 4 maanden was en ze alweer zwanger waren dus dat van jou valt nog behoorlijk mee. Ik denk dat het ook een beetje van jou als persoon afhangt...de een vind het na een jaar al snel, de ander na twee maanden.
Tja. Hier 14 maanden ertussen. Heerlijk hoor. Dat gezeur van ontzwangeren duurt 9 maanden... Nu kan ik in 1x goed ontzwangeren en hoef ik nooit meer hormonen te slikken.
Mensen zullen altijd praten,maar ik begrijp je gevoel. Onze Dochter is 1 van 22-1 en ben bijna 14wk zwanger van de 3de. Ik heb veel leuke reacties gekregen en een boel lieve kaartjes,totaal niet verwacht!!! Dus ik denk dat je je druk maakt om niks. Gefeliciteerd en geniet ervan!
Vind het niet te snel en helemaal niet als je het graag wilt. Wij hebben tussen de tweede en de derde 21 maanden en dan tussen de derde en vierde wel 2 jaar en nu zit er straks 19 maanden tussen. Gefeliciteerd en geniet ervan en trek je niets aan van wat andere denken.
Hier hetzelfde leeftijdsverschil tussen mijn twee kindjes. Kreeg eigenlijk alleen maar positieve reacties! Veel in de trant, wat leuk, niet te veel leeftijdsverschil, dan hebben ze ook wat aan elkaar! Je hebt niet in de hand wanneer je zwanger raakt en zeker gezien je voorgeschiedenis was het niet de verwachting dat je snel weer zwanger zou raken. Denk dat iedereen dat prima begrijpt! Zelf vind ik het perfect zo. Oudste kindje net zelfstandig genoeg op het moment dat de tweede kwam. Heel goed te doen! Geniet van dit wonder meid! Gefeliciteerd!!!
Ik vind het ook niet snel hoor. Je 2e kindje komt over 8 maanden en dan is de eerste toch weer een stukje groter. Het feit dat je spontaan zwanger bent geworden zegt toch ook dat je lijf er klaar voor is. En dat lekker zonder MMM. Lekker genieten zou ik zeggen. Bij ins zit er langer tussen maar dat is niet vrijwillig van onze kant.
Hoi, gefeliciteerd! Ik vind het echt niet te snel hoor. Sommige vrouwen zijn binnen 3 maanden na de geboorte van hun kind alweer zwanger. Lekker van genieten en laat andere mensen maar kletsen. (Ik hoop dat ik na mijn eerste ivf-zwangerschap nu ook spontaan zwanger zal raken, dat zou meer dan welkom zijn ...)
Mijn zwager grapte laatst nog dat je bij mijn zusje moet zijn om in zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk kindjes te krijgen! De eerste kwam met 28 weken veel te vroeg maar ze was 3 maanden later al weer zwanger, de tweede kwam nog een maandje te vroeg en dus zitten er maar 11 maanden tussen de 2! Mijn zus en ik schelen 14 maanden en mijn vader en zijn broer 11 maanden. Het is bij ons in de familie wel de gewoonte om er niet te veel tijd tussen te hebben!
Ik ben nu ook zwanger van de 2e en ons meisje zal 1 jaar en 8 maanden zijn als de 2e geboren wordt. Hetzelfde als bij jou dus. Ik heb geen enkele gekke reactie gehad. Ik vind het zelf eigenlijk ook heel normaal. Gewoon genieten nu dus
Bedankt lieve meiden, voor de lieve reacties! Dit alles geeft me zeker een rustig gevoel @esje, wat toevallig zeg! Hoe ga jij dat doen met ledikantje en zo? Koop je er 1 bij of gaat oudste naar peuterbed?
Wat geweldig dat jij spontaan zwanger bent geraakt: gefeliciteerd, probeer er maar lekker van te genieten! Leeftijdsverschil is prima te doen....tussen mijn oudste en jongste zit een leeftijdsverschil van ruim 22 maanden... de oudste heeft een peuterbed gekregen na zijn tweede verjaardag, heeft ongeveer 3 weken geduurd voordat hij er aan gewend was.