Zakgeld

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Otje, 13 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik ben wel benieuwd hoeveel zakgeld jullie geven aan je zoon/dochter? Mijn dochter is 11 jaar en krijgt nu 10 euro per maand. Ik zat er over te denken om het te verhogen naar 15 of 20 euro per maand tegen de tijd dat ze naar de middelbare school gaat. Dan is ze 12 1/2 jaar oud.
    Hoe doen jullie dat en hoeveel geef je?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    M'n nichtje zit op de middelbare school en krijgt volgens mij 5 euro per week. Dat vind ik zelf ook wel een mooi bedrag.

3. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    dat is wel veel ik kreeg met 16 pas 5 euro per week. Ik wil het later zo doen: we zijn met 5 man in huis en de kinderen moeten iedere week een klusje in huis doen(b.v de vaatwasser uitruimen of even stozuigen en hun kamertje netjes houden)... Hebben ze dat gedaan dan krijgen ze pas hun zakgeld. Ik wil ze leren als ze wat ouder zijn dat ze hun eigen rotzooi moeten opruimen;) hopenlijk gaat het me lukken haha maarja voordat ze zo oud zijn...duurt nog lang. als ze nog meer willen hebben nemen ze maar een krantenwijk of mogen ze onze auto poetsen

4. Angelina

Angelina Niet meer actief

Mijn dochter is ook 11 en krijgt ook 5 euro per week. Daar moet ze ook klusjes voor doen. ( Wasmanden leegruimen, 2x per week afwassen, een uur oppassen etc. ) Sommige dingen die ze graag wil kopen moet ze zelf voor sparen, of voor een deel voor sparen. Als ze oud genoeg is voor een bijbaantje zal ze méér spullen zelf moeten betalen.

Wij hebben overigens 5 kinderen. Nu nog.

5. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Dat vind ik nou ook. Wij zijn ook met een groot gezin en ik vind dat iedereen in het gezin naderhand moet helpen en niet dat alles op een iemand terecht komt...en als ze alles goed hebben gedaan de hele week krijgen ze later 5 euro of ietsje meer. Wij hebben geen geldboom staan helaas :(:D

6. ducie

ducie Bekend lid

15 feb 2008
    662
    0
    0
    onze dochter is 15
    en krijgt
    de ene week 5,00 euro de week erop 10,00 dan weer 5,00 dan weer 10,00
    dat is dus 30,00 euro per maand
    de rest verdiend ze erbij met haar kranten en folder wijk
    daar moet ze ook geld van sparen
    gr anja

7. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    waarom niet elke week 7,50??

ben gewoon benieuwd hoor

8. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik heb een stiefzoon van 14 helaas is hij qua gedrag nog een stuk jonger dus dat is een stukje om rekening mee te houden.

Hij krijgt 4 euro per week, waar hij 1 euro van moet sparen...
    Daarnaast kan hij met klusjes nog geld bijverdienen...

En omdat we met een gezinsbegeleider zitten hebben we een beloningssysteem voor als hij optijd op school en thuis komt (groot probleem bij hem)
    Hierdoor kan hij dingen krijgen zoals een tijdschriften en beltegoed, scheelt hem weer zakgeld en tis een manier om met een probleem om te gaan.

9. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Sorry dat ik het vraag maar, doen jullie kids dan alleen maar klusjes als daar geld tegenover staat?
    Hier zou ik gewoon per week 5 euro zakgeld geven vanaf het middelbaar en als ie flink is geweest. Klusjes zouden hier wel spontaan moeten gebeuren hoor.
    Gr

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Is het niet een idee om het vanaf haar verjaardag bijvoorbeeld naar 15 euro per maand te doen en vanaf het nieuwe schooljaar, naar 20 ?
    Dan is de overstap iets kleiner?
    Ik vind het verder een mooi bedrag.

Ik zou zelf hier ook werken gewoon met een vast bedrag. Klusjes of geen klusjes. Simpelweg omdat klusjes ook gedaan moeten en er niet altijd iets tegenover hoeft te staan. En als ze eens iets groters doet zeg maar, dan zou ik eerder belonen met een kleinigheidje dan met geld.

11. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Eind basisschool kreeg ik (guldentijd:p) 4 gulden in de week, waarvan 1 vrij uitgeven, 1,50 sparen voor bijvoorbeeld een boek of speelgoed, en 1,50 sparen voor wat uiteindelijk een computer werd. Op de middelbare bleef dat ook ongeveer, tot ik kleedgeld kreeg, toen 30 euro...

Deel Deze Pagina