Schaam schaam schaam

Discussion in 'De lounge' started by Apple2015, Nov 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Ik stel 'm andersom. En ik reageerde ook niet op jouw situatie. No offense hoor, maar jij beschrijft gewoon precies de omgekeerde situatie :)

2. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,029
    227
    63
    Ohhh ts wat vervelend!!! Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met de ambu dus ik begrijp je schaamte erg goed. Ook al is dat nergens voor nodig.
    Ik ben naar een fysio gegaan waar ik een ademhalingstechniek heb geleerd. Echt een wereld van verschil. Verder ben ik ook perfectionistisch en is het de kunst daarmee om leren gaan. Prof. Hulp vond ik bij mezelf niet nodig maar ik kan me voorstellen dat je er wel baat bij zou kunnen hebben. Mijn man remt me regelmatig af.

Succes!

3. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Wat ik daarmee wilde zeggen is dat het goed kan dat TS zich misschien minder lekker heeft gevoeld of dat het last in de oor in combi met de druk erom heen wel degelijk tot een hyperventilatie kan lijden.

Ik snap dat je het niet over mij had maar ik beschreef meer over hoe ik dat zelf altijd heb ervaren en dat is dus van mening ben dat je wel degelijk een hyperventilatie kan krijgen van pijn en dat je dus moeilijk kan oordelen of het er nou echt 100% los van elkaar staat.

4. Apple2015

Apple2015 Actief lid

Oct 23, 2015
    252
    0
    16
    Ik ben bij de huisarts geweest en moet naar de fysio voor ademhalingstechniek. Ik kan vanavond al terecht dus das best fijn. Tevens is mijn trommelvlies in mijn linker oor helemaal naar binnen getrokken. Dit veroorzaakt de pijn en evt ook duizeligheid. Het oor klaren lukt niet. Zit geen beweging in het trommelvlies. Ik heb neusspray gehad om te zorgen dat het open gaat. Mocht dit met 2 weken niet werken dan moet ik naar het ziekenhuis. Ook moet ik morgen bloed prikken in het zhuis om eea uit te sluiten

De huisarts zei dat ik morgen nog even rustig aan moet doen en dan zou ik woensdag weer aan de slag mogen. Verders moet ik mezelf aanleren de boel de boel te laten zei ze. De fysio zou mij ook op weg kunnen helpen met aanpassingen in mijn levensstijl zei ze. Dan met name handvaten geven om maar zo te zeggen.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,505
    113
    Female
    he, mijn verhaal :D

Ik had hier van de week ook een topic over geopend. ik herken je verhaal helemaal.
    ik ben 2 weken geleden niet goed geworden op mn werk. mn collega vond mn aan het bureau en ging water halen en bam, daar lag ik. ze vertrouwde het niet en ze heeft de ambulance gebeld. waarom? omdat ze dacht dat ik epilepsie of een hartaanval kreeg...

bleek achteraf een acute hyperventilatie/paniekaanval geweest te zijn. bij mij ook zuurstof en co'2 getest. bij hyperventilatie is de verhouding zuurstof en co2 niet in balans. je ademt teveel zuurstof in en je raak teveel aan co2 niet kwijt. teveel co2 zorgt ervoor dat je duizelig wordt, misselijk, wazig zien enz.
    je gewoon rot voelt.

en de meneer van de ambu vond het ook goed dat ze gebeld had. als je het niet weet van iemand dan kan een acute hyperventilatie aanval lijken op een hartinfarct of epilepsie. bij mij schieten bijv. mn handen in de kramp. kan ook bij epilepsie natuurlijk.

van de week een heftig gesprekje gehad met die collega over iets waar ik angst voor had en hoppa, het begon weer. 1 en al paniek. onrustig gevoel, onbestemd gevoel, wazig in mn hoofd, misselijk, tintelingen in mn handen, trillen, borstademhaling enz. ik voelde me zo raar worden dat ik voor de 2e maal onderuit ging....;)

bij mij zijn het ook spanningen. ik heb add. ben een chaoot, doe alles op het laatste moment, mn huis is een rommel en dat wil ik niet. ik wordt er onrustig van. maar het lukt me niet om het helemaal op te ruimen. ik heb continu een gestresst gevoel. ik ben een week thius geweest. heb mn collega's moeten beloven dat ik eerst hulp zou zoeken. nu is het op mn werk gebeurd maar het kan ook onderweg in de auto of ergens anders gebeuren. de huisarts zei mij ook dat het nog vaker voor kan gaan komen. in stress situaties maar ook als er niks aan de hand is. s'svonds terwijl je lekker voor de tv zit. (ook gehad).
    ik schaam me dood voor mn collega's maar ben aan de andere kant ook blij dat ze me zo goed helpen en op me letten.

Share This Page