voor en achternaam klinkt niet. .

Discussie in 'Babynamen' gestart door Smiley23, 1 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smiley23

Smiley23 Actief lid

9 aug 2014
    232
    55
    28
    Vrouw
    Zuidholland
    Haii, het onderwerp zegt het al..
    Wat zouden jullie doen als de roepnaam,2e naam en achternaam niet echt lekker klinken?
    Is dat een kwestie van wennen of?

Groetjes!

2. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Ik had een naam die ik mooi vond, maar niet bij onze achternaam vond passen. Net zolang gezocht tot ik iets ander vond. Achteraf ben ik superblij

3. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    MAARRRR... wennen blijft het sowieso

4. VSC

VSC Niet meer actief

Tja dat ligt eraan wat de namen zijn.. Voor de 1 zal het misschien anders klinken dan voor een ander. Maar als t echt niet klinkt zou ik t uiteraard niet doen

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Probeer het een paar dagen meerdere keren te zeggen.
    Als het dan nog niet lekker klinkt zou ik opzoek gaan naar een andere naam.

6. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Klinkt het wel zonder de 2e naam ertussen? Want die gebruik je toch niet. Het staat er natuurlijk wel, maar wordt zelden uitgesproken.

Wij vonden het wel belangrijk dat het niet lelijk stond. Maar het hoeft niet te klinken als poëzie;)

7. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier vonden wij Sam leuk maar icm de achternaam vond ik het niet zo. De voornaam moest toch echt 2 lettergrepen nodig om lekker te klinken met de achternaam. Geen spijt van gehad

8. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Onze achternaam heeft 4 lettergrepen (van der .....) dus vond een voornaam met 1 lettergreep een beetje weinig en 2 precies goed.
    Kan me voorstellen dat Kees Pot of Jan bos niet klinkt omdat het korte namen zijn. Of als een naam heel exotisch is, Deshrevenalio de Boer of zo. Zeg het heel vaak hardop, schrijf het op, vertel het aan iemand.

9. misa

misa Niet meer actief

Dit!

10. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de volledige naam een paar dagen hardop gezegd tegen elkaar en onszelf om te kijken of het lekker klonk. Ik vond het toch wel belangrijk dat het soepel je mond uit rolt.

Bij mijn eigen naam moeten mensen vaak toch hakkelen en dat vind ik soms een beetje vervelend. Het klinkt gewoon niet zo lekker voor velen blijkbaar. Ook wilden we geen verwarring over de uitspraak maar dat is weer wat anders.

Of het went, nee niet altijd. Tenminste dat vind ik in ieder geval. Als het echt niet lekker rolt dan zou ik dus wel kiezen voor een andere naam ja. Maar dat is vooral omdat ik er zelf ervaring mee heb.

11. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Lekker doen waar je, je goed bij voelt. Zelf heb ik ook een lange achternaam, maar dat weerhoud mij niet van een lange voornaam. Ik weet nu al dat mijn schoonzus de naam niet mooi zal vinden, maar daar heb ik schijt aan. Mijn man en ik vinden die naam gewoon mooi :)

En wat is niet lekker klinken? Wellicht is het inderdaad even wennen. Toen ik mijn aangetrouwde naam aannam moest ik tenslotte ook wennen ;)

Deel Deze Pagina