Wie is er ook zo in de war?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Groentje22106, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Groentje22106

21 mei 2012
    94
    0
    0
    Docente Praktijkcollege Tilburg
    Wagenberg
    #1 Groentje22106, 21 mei 2012
    Laatst bewerkt: 21 mei 2012
    Hallo lieve lezeressen,

Twee maanden geleden hebben wij besloten te stoppen met de pil. Een week geleden op zaterdag kreeg ik links onder in mijn buik krampjes. Het was nog veel te vroeg voor mijn menstruatie, het was dag 13 van mijn cyclus. Deze kramp bleef een paar dagen, tot het op donderdag erger werd. Vooral vrijdag en zaterdag was het erg. Mijn hele baarmoeder leek pijn te doen, mijn tepels werden gevoelig, ik werd emotioneel etc. ik vermoedde dat dit mijn eisprong was. Dus vanaf de eerste krampjes op die zaterdag tot en met een week later, hebben wij veel geklust. Een dag voor mijn vermoedelijke eisprong ook nog eens. In principe zou het eitje dys bevrucht kunnen zijn. Vandaag, 2 dagen na mijn vermoedelijke ei, doen mijn borsten zeer, zijn mijn tepels gevoelig, ben ik soms misselijk, duizelig en verstrooid. De kramp houdt ook aan.

Mijn vraag is eigenlijk: waar komt dit vandaan? Ovulatie naweeen, zwangerschap of een aankomende menstruatie? En herkent iemand dit?

2. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Sjah, moeilijk te zeggen! Het kan werkelijk vanalles zijn...

- "ontpillen"
    - ovulatie
    - menstruatie
    - zwangerschap

Het is heel moeilijk te zeggen... als je pas 2 dagen geleden je ei zou gehad hebben is het wel niet zooo vroeg mogelijk om al wat van een zwangerschap te merken.

Vrees dat je gewoon moet "wachten" (zoals zoveel dames op het forum)...
    Wanneer was je voor het laatst ongesteld?

3. Groentje22106

21 mei 2012
    94
    0
    0
    Wagenberg
    Op Koninginnedag was de laatste keer. Ben ook zo bang dat ik t me allemaal in beeld. Hoor zo vaak dat je lichaam je voor de gek gaat houden als je te graag wilt. Had gehoopt dat ik nuchter genoeg was, hahaha. Weet dat ik moet afwachten, maar ik vind het allemaal zo verwarrend. Vorige maand had ik nergens last van en nu al meer dan een week van alles...

4. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    hmm dan vermoed ik dat je je eisprong nog moet krijgen hoor?

9 mei was de EERSTE dag van je menstruatie?

5. Groentje22106

21 mei 2012
    94
    0
    0
    Wagenberg
    Nee, 30 april was de eerste dag. Dus toen ik krampen kreeg was t de 13e dag van mijn cyclus. Vorige cyclus was 36 dagen, maar was ook de eerste cyclus zonder pil. Dus t zou best kunnen dat ik afgelopen zaterdag mijn ei gehad heb. Rekenkundig gezien dan...

6. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    T zou idd van alles kunnen zijn.
    Maar ik had de eerste maand ook allerlei kwaaltjes en klachten en een paar weken later was ik gewoon ongesteld.
    Dus ik hoop voor je dat t positief is , maar dus gewoon ff afwachten ben ik bang.

7. Groentje22106

21 mei 2012
    94
    0
    0
    Wagenberg
    Ja, idd. En al is t niet positief; ik leer er wel geduld van hebben en ik leer goed naar mijn lichaam luisteren. Lkkr positief bekijken, toch ;)?

8. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Ja daarom komt vanzelf goed.

9. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Ik ben al jaaaaren geleden gestopt met de pil. maar sinds dat wij serieus bezig zijn heb ik de eerste 3 maanden die dingen gehad die jij noemt. Nu kamp ik alleen nog elke maand na ovulatie met krampen en geregelde misselijkheid. Ook heb ik elke keer na een dag of 2/3 na ovulatie gevoelige borsten tot de ongi. (dit heb ik tot januari nooit eerder bewust gehad). Dus het zegt allemaal niet zo heel veel. Na een aantal rondes merk je dat je jezelf minder gek moet laten maken door je lijf. Omdat je bezig bent merk je ineens bewust van alles op waarvan je HOOPT dat het een teken kan zijn. Natuurlijk hoop ik op het meest positieve voor anderen. Maar voor mijzelf ben ik er erg nuchter onder

10. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Lastig is zo'n lichaam he? Hier hetzelfde als wat Biancs al zegt: ik heb ook de eerste maanden nadat ik gestopt ben met de pil allerlei vage klachtjes gehad, waarvan ik elke keer hoopte dat het goed nieuws was. En of ik die klachtjes nu op eens had of dat ze er altijd al waren en dat ik ze nu pas opmerkte weet ik niet. Nu ben ik er wat rustiger onder, ik ben gaan temperaturen en gebruik ovutesten, zodat ik een beetje kan plaatsen wat ik voel. Ik ben er achter gekomen dat ik tijdens mijn naderende eisprong misselijk ben, krampen en rugpijn heb. Misselijkheid blijft aanhouden tot de ongi. Nou ik dat weet, denk ik ook niet bij elk krampje dat ik zwanger ben!

11. Groentje22106

21 mei 2012
    94
    0
    0
    Wagenberg
    Ja, daarom ben ik blij als ik mijn eigen lichaam straks door en door ken!

12. Groentje22106

21 mei 2012
    94
    0
    0
    Wagenberg
    Vandaag, 5of6 dagen na mijn eisprong, kreeg ik opeens een stekende, brandende pijnscheut rechtsonder in mijn buik. Een paar secondenden maar, maar die pijn was heel anders dan andere buikpijn die ik ooit gehad heb. Mijn gevoel zegt dat t de innesteling was... Herkent iemand die pijn ook als,innestelingspijn?

13. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Hai groentje... ik herken het eerder als ovulatiepijn?
    Misschien is je cyclus wel wat langer dan je denkt?

14. Engeltj

Engeltj Bekend lid

9 mei 2012
    764
    0
    0
    Assistent drogist '13
    Hayy, ik heb ook even meegelezen.. Het zou ook innestelingspijn kunnen zijn. Maar wat iedereen ook zegt.
    Probeer er niet te veel op te letten want je maakt jezelf alleen maar gek zo.

Ik zal vertellen ik voelde de eerste maand (1e ronde) allerlei dingen en ik dacht echt zwanger te zijn en helemaal op ingesteld! Nou het vervelende voor mezelf was dat het echt niet zo was. Vervelend is dat!
    Afgelopen ronde op het laatst voelde ik ook allemaaldingen was misselijk en Niet lekker de afgelopen weken.. Ook niks hè. ( de ene is een week ziek en daarna zwanger, en de ander voelt niks en is zwanger.)
    Dus het zegt niks.

Lastig dat vrouwen lichaam!! Bahh vind ik vreselijk wachten...;)

Maar ik hoop voor jou echt dat het met zwangerschap te maken heeft.

Deel Deze Pagina