Beste verloskundige, ik zou graag voor de 1e keer zwanger willen worden de komende maanden, maar ik heb in het verleden (aantal jaren geleden) m'n bekken en schaambeen gebroken gehad,'t is goed aangegroeid maar ik maak me soms nogal zorgen, ben er al een keer voor bij de huisarts geweest, maar hoor nog graag uw ervaringen. Heeft u wel eens iemand gehad met een gebroken schaambeen? En zou je dan toch gewoon kunnen bevallen zonder risico's? Mij is ooit verteld dat dan door de druk het schaambeen weer kan breken omdat het niet goed genoeg week wordt. alvast bedankt. Olly
HOi Olly, Als je bekken weer goed is genezen verwacht ik geen problemen bij de bevalling. Het is misschien wel afhankelijk waar je symfyse precies gebroken is. Zou er twijfel zijn of je vaginaal mag bevallen dan word dit altijd overlegd met de gynaecoloog en als deze zegt dat het niet mag dan zal het een keizersnede worden maar ik verwacht geen problemen. Imke
Dankje wel. Is weer enige geruststelling. Het is een beetje te veel denk ik om te schrijven wat er precies gebroken is geweest. Ik zal je daar niet mee lastig vallen. (2 plekken op de linker "bril" en dan het schaambot en de TH11..) Ik heb in ieder geval al voor elkaar dat als ik zwanger ben ik naar de gyn mag/moet. Maar ik vind het gewoon heel eng om zwanger te worden, terwijl ik het heel graag wil. 't is denk ik PTSS. Je leest ook veel verschillende verhalen over keizersnede enzo. Ben bang dat me weer iets zomaar overkomt of dat ze uiteindelijk gewoon proberen me gewoon te laten bevallen terwijl het misschien niet kan en dat ze dan alsnog op het laats moeten ingrijpen.. maar 't is een geruststelling dat jij ook denkt dat het event. nog gewoon kan. Bedankt!