Schaamhaar 8 jarige?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Kim11, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Mijn neefje van 8 heeft okselhaar geen idee of hij schaamhaar heeft.
    Hij loopt sowieso bij artsen wegens zijn adhd etc. Maar hij loopt lichamelijk/hormonaal voor op een leeftijd 9 a 10 jaar. Verder was er niks ernstigs zijn lengte schatte ze ergens in de 1,80. Groter dan zijn vader( en moeder) beide families zijn niet superlang. Hier en daar een uitschieter maar verder niks.

Als je het niet vertrouwd gewoon nog een keer naar de HA gaan.

Maar verder het is dus mogelijk!

2. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja ik heb de vraag bij de gggd en bij de zorgverzekering neergelegd (die hebben blijkbaar ook een gezondheidslijn)

Mijn huisarts is echt geweldig hoor, mag haar graag, maar soms is ze wel iets te makkelijk. En als het zou kunnen dat hij hierdoor te klein blijft heb ik liever dat hij medicijnen krijgt zodat het uitgesteld wordt. Het is niet grappig als je als man zijnde klein bent.

Zijn lengte wordt momenteel ingeschat op 185-195, dat is niet heel klein, maar als hij stopt met groeien, dan is hij wel veel en veel te klein.

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Dat schatten van lengte moet je je niet teveel aan vasthouden ;)
    Mij schatte ze 1,75m. Ik ben 1,60. Mijn zussen hetzelfde; 1,75m en die zijn 1,63 en 1,65m. Mijn jongste zusje is nog groeiende maar haar schatten ze ook op 1,75m. Ik denk dat zij ophoudt bij 1,65m.
    Mijn kleine broertje is nu 13 jaar en 1,45m. Klein mannetje dus. Maar als we kijken naar mijn andere broertje die nu 1,85m is schatte ze hem toentertijd op 1,70m.

Ik zou nog eens langsgaan en laten checken of alles in orde is.
    Zodat je er zeker van bent dat er geen problemen zijn.
    Succes!

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn achternichtje heeft het ook al, schaamhaar (net 7), ze is ook erg groot voor haar leeftijd.
    Ze is onderzocht en blijkt dat haar lichaam behoorlijk voorloopt in ontwikkeling. Daarbij cystes op haar eierstokken enzo.
    Heel vervelend en ze moeten iedere 2 maanden terug op controle.

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    De dochter van een vriendin (8). Moest bij de huisarts terug komen als ze schaamhaar zou krijgen. Volgens mij gingen ze dan toch remmen.
    Ik zou er met die leeftijd niet zomaar mee akkoord gaan. Eerst even alle nare oorzaken laten uitsluiten.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Toevallig zat ik hierover gisteren met mijn schoonzus te praten.Haar nu 15 jarige puberzoon kreeg met 10 jaar al puberteits kenmerken.
    Hij kwam in het ziekenhuis te liggen met een blindedarmontsteking en omdat die toen ook zo lang en mager was hebben ze direct meerdere bloedonderzoeken gedaan.Daaruit bleek dat die al in fase 1 van de puberteit zat.Zijn testikels begonnen ook al te groeien en ook schaamhaar en okselhaar.Hij is nu 15 jaar en zowat 1.80 en een echte puber.
    Bij meisjes is het ander verhaal.Worden die te vroeg ongesteld dan groeien ze nog maar max 5/6 cm en bij jongens ligt dat anders.
    Wij hebben ook een zoon van net 10 jaar maar die heeft nog geen duidelijke kenmerken behoudens donkere haren op zijn benen en zijn kaken worden breder.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Een nichtje van mijn schoonzus is trouwens ook zo'n verhaal.Zij kreeg met 7 jaar al borstgroei en schaamaar en zij krijgt nu via de kinderarts injecties om de menstruatie tegen te houden.Ze is voor nu 8 jaar best fors en groot met haar 1.40 maar voor een volwassen persoon zou ze behoorlijk klein blijven.Bij haar is direct ingegrepen.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou dit even aan de huisarts voorleggen

Er kan ook iets zijn met zijn hormonen.

Ik heb het namelijk ook weleens bij een baby gezien. Die had dus ook haar op de balletjes. Kwam door de hormonen in de borstvoeding.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zou ook nog even naar de huisarts gaan hoor. Laten ze er maar even goed naar kijken.

Onze zoon van 6 heeft trouwens ook iets donkere haren op zijn benen. Maar hij is ook erg donker van zichzelf, heeft hij eigenlijk altijd al een beetje gehad.

10. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Het kan zeker.
    Mijn nichtje was 5 toen ze al schaamhaar kreeg, en ze was 7 toen ze haar menstruatie kreeg.
    Borsten begon ze ook al vroeg mee. Rond de 8 jaar.
    Ze is nu 14 en heeft al jaren haar menstruatie dus, en haar borsten, tja, die zijn ook flink. ( cup d )
    Als ik het goed heb, had zij teveel hormonen.
    Anyway, als het bij een meisje kan, dan kan het denk ik ook wel bij een jongen.

11. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Je nichtje had echt naar de dokter gemoeten hoor. Juist bij meisjes is vroeg puberen een probleem.

Ik heb antwoord van de verzekering. Die zegt dat hij naar de kinderarts moet. Mail dat dus maar door naar de huisarts. Al kan ik me voorstellen dat ze zich misschien gepasseerd voelt dan.

12. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ik weet niet of je het over mijn nichtje hebt. Maar zij is naar de huisarts geweest, en naar de kinderarts, en naar een gynaecoloog (gyn is vanwege een andere ziekte )
    Enigste wat ze hebben gedaan is het een beetje remmen, en met 13 jaar kreeg ze al de mirena. Is niet gebruikelijk normaal gesproken, maar bij haar wel noodzakelijk.

Deel Deze Pagina