schaamhaar bij peuter/kleuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lauraa98, 16 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

25 aug 2008
    607
    8
    18
    Hallo meiden

Ik heb een dochter van bijna 4 jaar die al sinds haar geboorte kleine zwarte haartjes heeft daar beneden. Maar nu ze bijna 4 is zijn ze best lang en duidelijk te zien. Ik vroeg me af of iemand dat herkent en of het (n)iets te betekenen heeft.
    Groetjes

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Ik heb het een keer gezien bij een jongetje.

Toen had ik iets gelezen over borstvoeding en hormonen

Ik zou het toch even overleggen met de huisarts. Misschien is het wel iets met haar hormonen.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik sluit me aan bij bosi , is het alleen op het cb nooit gezien of genoemd?

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@bosi: maar dat was bij een kind dat nog steeds bv kreeg toch?

Zo had ons babymeisje mini-borstjes.
    Huisarts zei dat er zelfs melk uit kan komen.
    Inderdaad door hormonen uit de bv.

Maar dat lijkt me bij een kleuter toch niet meer van toepassing?
    (Althans.. Er vanuit gaande dat meeste kleuters geen bv meer krijgen dus)

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Klopt...hij kreeg inderdaad borstvoeding

Maar omdat dit dus hormonen waren kan het bij een 4 jarige ook hormonen zijn ( van slag of iets anders.. ik ben geen arts)

6. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Zal wel even een arts bellen. Het kan nml een aandoening zijn.premature adrenarche

7. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

25 aug 2008
    607
    8
    18
    bedankt voor de reacties.
    Het was nooit eerder echt belangrijk om aan te kaarten want mijn dochter heeft veel medische problemen. Maar nu alles weer wat rustiger is ga ik het na aanleiding van de reacties zeker vragen.

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter werd geboren met veel haar. Dikke bos op dr hoofd, maar ook op dr rug en oren zat donker (dons)haar.
    Bij dr oren is t gelukkig wel weggegaan ;), maar op dr onderrug zit t nog steeds (wel minder dan toen, maar nog goed zichtbaar).

Dit is dacht ik wel 'normaal', maar zoals jij beschrijft, zou ik t idd wel even navragen. Al is t misschien wel hetzelfde.

9. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Mijn dochter (4) heeft ook een behoorlijke bos. Bij de geboorte zat ze onder de haren, op haar rug, benen en schaamstreek is het gebleven. Ook heeft ze al borstjes. Het CB meldde mij indertijd al dat het niet meer zou verdwijnen.

10. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

25 aug 2008
    607
    8
    18
    ja mijn meid heeft zowiezo ook veel haar op haar rug e.d. bij de geboorte ook op haar oortjes en voorhoofd dus misschien hoort het wel gewoon een beetje bij haar
    Ik ga het hoe dan ook toch is vragen maar fijn dat er toch een paar mensen het herkennen.

11. casanova

casanova Actief lid

23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zegt dat je dochter medische problemen heeft.. Kan het misschien een bijwerking zijn van medicijnen?

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    dat dacht ik ook casanova....

Maar haargroei is niet erg, mits het niet extreem groeit.... Als je het niet vertrouwd, gewoon ff aan je Ha of kinderarts gaan vragen hoor!

Deel Deze Pagina