Gevoelige darmen / pijnlijke krampen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mykelti, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ons zoontje heeft van jongs af aan al heel gevoelige darmpjes. Veel krampjes, tot krijsen een hele avond aan toe. Pas rond de 4 maanden ging het iets beter, maar weg is het nooit geweest. Hij heeft soms zulke krampen dat hij kronkelt en krijst van de pijn. Laat dan een paar winden en dan zakt het af. Tijdens zo'n "aanval" mag ik ook niet aan zijn buik zitten. Die is dan helemaal hard. Tussendoor heeft hij ook vaak een opgeblazen buik met lucht.
    Hij slaapt erg onrustig en wordt soms echt wakker van de pijn.

Ik loop al sinds een aantal weken bij de osteopaat, die heeft bevestigt dat er iets vast zit in zijn darmpjes en zijn nekje en behandelt dat. Ook krijgt hij sinds een week of 2 probiotica.

Hij heeft nu 2x antibiotica voorgeschreven gekregen. 1x met 5 maanden ivm astmatische bronchitis en vorige maand ivm oorontsteking. Hij verdraagt dus ook absoluut geen AB. De 2e keer zijn we na 1,5 dag gestopt omdat hij zich van de pijn tegen de muur gooit. :(

Zelf denk ik dat hij een spastische darm heeft. Ik heb zelf ook vaak last van mijn darmen en mijn moeder heeft dit ook. Maar wie herkent e.e.a. en heeft eventueel ervaring met een baby met een spastische darm en de diagnose en "behandeling" daarvan?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier gevoelige darmen bij KMA, maar zowel Thirza als Caitlyn reageren slecht op amoxiciline, (neem aan dat je die gehad hebt voor Hugo?). Azitromycine gaat hier wel goed! Hoef je ook veel minder van te geven en veel korter, dus ook dat is wel zo fijn, als de darmen er al zo gevoelig op reageren...

3. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Hoe is zijn ontlasting?

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    @Rozemarijke: ja, amoxiciline. Zal de naam opschrijven waar jouw meiden wel tegen kunnen.

@Tuttie: zijn ontlasting is redelijk normaal. Zoals je bij BV zou verwachten, soepel en zelden wat harder, maar nooit verstopt op flinke diarree ofzo. Ook geen andere afwijkingen die je zo ziet.

Deel Deze Pagina