daar zit je dan om 6 uur in de ochtend...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dora en Boots, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hallo allemaal!
    sinds een weekje slaapt mijn kleine pop al door!
    Om 23.00 uur de laatste fles en ze meld zich pas om 06.00 uur.
    Helemaal trots en blij natuurlijk, maar helaas wil ze na de ochtendfles niet meer slapen...
    Heb de eerste paar dagen maar geprobeerd om in bed te blijven, maar wordt daar alleen maar moeier van.
    Dus ga maar met haar naar beneden. En daar zit je dan om 06.00 uur in de ochtend. :confused:

Nog meer lotgenoten? :)

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ai, da's inderdaad lekker op tijd. :confused:
    Als je echt niet meer slapen kunt, kun je ook alvast wat was doen, of iets anders huishoudelijks. Dan heb je in de middag ofzo lekker veel tijd voor wat anders. Als je geen zin hebt om te werken, kun je ook lekker gaan lezen, of computeren, of tja... wat je maar leuk vind.

Gelukkig is het over een dikke week weer zomertijd, dus dan is het alvast 7 uur! :D

En ik denk dat jouw kleine popje er best snel nog een uurtje bijaan plakken gaat hoor.

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mischien raar om te zeggen maar praat je tegen haar smorgens vroeg?
    als mijn meisje snachts of smorgens vroeg kwam praatte ik niet tegen haar ik deed heel erg zacht met haar. lekker knuffelen flesje en dan luier en haar bed weer in.
    nu is ze 4 maandjes en nog steeds praat ik niet snachts tegen haar als ze wakker word ik geef haar een lekkere knuffel en haar speentje en weer lekker laten slapen.
    succes en mischien helpt het.

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    isa sliep ook gewoon door na zijn ochtendvoeding, ik gaf ook nog borstvoeding.

zoals mirell het zegt doe ik het precies ook, ik praatte snachts ook niet tegen isa en nu doe ik dat ook niet.

praat niet tegen haar, geef haar een flesje en leg haar terug in bedje. en ga zelf ook terug in bed. misschien slaapt ze vanzelf weer.

5. Dora en Boots

Toch nog maar een poging wagen dan!
    Praat al niet tegen haar en heb een klein lampje aan.
    Na de nachtvoeding ging ze altijd wel meteen slapen, maar nu is het net als de rest van de dag.

Pas na 1,5 tot 2 uur na de voeding valt ze in slaap.

En als ik die 1.5 tot 2 uur met haar in bed blijf liggen wordt ik erg humeurig. :oops:
    liggen, rechtop, zelf haast in slaap vallen, Isa-Beau begint te huilen, rechtop voor nog een boertje...zucht. En zo gaat het door.
    Ben wel een stuk vrolijker als we beneden zitten, dan ben ik minder moe.

6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik weet niet, isa sliep gewoon verder. ik voedde hem in het donker, maar het was ook in mei en juni, dus het werd ook wat lichter

7. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

hahahaha, nou ik kan je een hand schudden, alleen heb ik dit "kleine" probleempje al twee jaar hahahaha... Dominique is een vroege vogel, altijd al geweest. 6 uur is hier normaal, 7 uur is uitslapen! Nu moet ik zeggen dat ze ook relatief vroeg naar bed gaat ( 18.30 ligt ze in haar bed) en ook echt moe is. En de dagen dat ze naar het kdv gaan moeten ze ook vroeg op, dus een andere ritme lijkt me voor ons moeilijk.

Sterkte! En ik hoop dat het overgaat!

8. Dora en Boots

Ai, dat klinkt niet erg hoopgevend ;)
    Al zal het idd maar een uurtje later zijn, maar dat uurtje scheelt zoveel!
    Ach ja, ze is nog zo klein, we zien het wel. En anders de komende jaren er maar om 6 uur uit... :cry:

9. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    hier hetzelfde, ik snap ook wel waarom hij dan het meest wakker is want dan heeft hij zijn langste slaap gehad.

ik heb ook geprobeerd om de laatste fles om twaalf uur te geven, maar dan kwam hij ook om zes uur.

10. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Jayden sliep altijd erna gewoon door in zn bedje.Pakte hem altijd en dan lekker warm bij mij in bedje viel ie zo weer onder het flesje in slaap. Het gedoe begon eigenlijk pas bij 7 maanden ofzo. Ook met tandjes en kiesjes krijgen.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier nog een lotgenoot, maar ik ben zelfs jaloers op jou hoor ;) Milan wordt 's nachts ook nog 2 à 3 keer wakker voor een voeding (bv), en dan zitten we dus ook om 6 uur beneden met een klaarwakker kind.

Succes! Hopen dat 't bij jullie niet zo lang gaat duren als hier ;)

12. Dushi

Dushi Niet meer actief

Wij zijn elke dag om 6 uur wakker.
    Nu de zomer eraan komt kan ik er helemaal naar uitkijken... lekker vroeg naar buiten! De tuin in uiteraard.

13. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Neem haar anders lekker mee bij jouw in bed...misschien slaapt ze dan wel verder...en idd in het donker voeden en niet praten...
    Succes!

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik ben heel makkelijk zou haar gewoon wakker terugleggen tot een uur of 7-8 minimaal dan maar even tegensputteren...

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat doe ik ook. 6 uur is gewoon te vroeg om al wakker te zijn, dus hups, terug naar bed. En anders desnoods maar bij mij in bed.

16. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Wacht eens even... we hebben het hier over een baby van 6 weken hoor... Net op de wereld, en nu al zo goed slapen. Volgens mij wil je te snel en teveel. 06.00 is vroeg, maar het hoort er nu ook eenmaal bij dat kinderen niet altijd slapen zoals jij het wil. Je kunt in ieder geval de nacht doorslapen. Ik bedoel dit echt niet onaardig hoor. Maar mij haren gingen even recht overeind staan, toen ik lichte klaagzang in je bericht hoorde.. Ik denk dat je al heel blij mag zijn dat je zo'n goede slaper hebt.

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Baby's kunnen aan iets wennen voordat je het door hebt hoor. Dus om standaard iedere ochtend om 6 uur beneden te gaan zitten waardoor je baby wakker blijft, is naar mijn mening geen goed idee. En zolang je kleintje niet huilt (want die discussie ga ik hier niet aan) als je hem of haar terug in bed legt, dan moet je dat zeker doen vind ik. Toch minder prikkels en als het goed is leren ze al snel om dan zelf weer in slaap te vallen. Dat doet Tobe althans wel.

18. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Hier hetzelfde, maar dan al vanaf de geboorte en meestal rond half 6 en ja dan blijven ze wakker, en meestal geen puf meer om rond 8 uur weer in bed te gaan

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ben het eigenlijk met Caatjeh eens...

20. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik ben het ook met Caatjeh eens.
    Hier is het ook nooit anders geweest.
    Als mijn kind niet meer moe is, is ze niet meer moe dan kan ik wel op mn kop gaan staan, maar dan gaat ze echt neit langer slapen hoor.
    Hier is het ook vaak rond 6 uur opstaan.
    Nou ja jammer dan, dat weet je van te voren als je aan kinderen begint, dat het uitslapen dan voorbij is.

En idd voor die leeftijd slaapt je kindje al erg goed hoor! Die van mij kwam rond die leeftijd nog minstens 2x pr nacht

Deel Deze Pagina