Schaamlippen te zien met 11 weken echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Parel90, 6 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Parel90

    Parel90 Lid

    22 mrt 2016
    86
    11
    8
    Goedemorgen,

    Dinsdag 4 mei had ik mijn termijnecho. Ik bleek 11 weken en 4 dagen te zijn. Ik vroeg voor de grap aan de verloskundige of ze al kon zien wat het wordt. Natuuuurlijk ging ik ervanuit dat ze zou zeggen neee dat kunnen wij nu echt niet zien. Maar ze zei even kijken.. oee ik denk een meisje, want ik zie 3 streepjes? Nouu ik dacht wat leuk wie weet. Later ging ik het zelf even opzoeken op internet en er staat dat met 11 weken het geslachtsdeel het zelfde eruit ziet. Ik heb vervolgens een afspraak gemaakt voor een pretecho ( ergens anders) voor de 15 weken geslachtsbepaling. Toen ik dit tegen haar zei... vertelde ze gelijk dat dit heel fout is van de verloskundige en dit onmogelijk is. Schaamlippen kan je niet zien... alleen vanaf 12 weken heb je zo een nub theorie en dan kunnen ze via de knobbel een gokje wagen, maar dit is niet altijd goed. Nu ben ik best boos, dat een professionele iemand zomaar zoiets kan vermoeden, terwijl dat niet eens kan. Vreemd toch?
     
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    11 weken is idd veel te vroeg om zo'n voorspelling te doen. Tuurlijk is het 50/50 maar het kan echt alle kanten nog op.

    Nog even een paar weekjes geduld..
     
  3. Parel90

    Parel90 Lid

    22 mrt 2016
    86
    11
    8
    Jaa klopt! Bedoel meer van hoe kan je nou zeggen ik zie schaamlippen, terwijl dat onmogelijk is om te zien. Je had je er toch oprichten. Het maakt voor mij totaaaaal niet uit hoor. Even afwachten inderdaad.
     
  4. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Nee 11 is veel te vroeg inderdaad. Heel slecht dat een professioneel dat zegt/niet weet..
     
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Nee dat is echt onmogelijk.
    Ik zou er ook zeker iets van zeggen tegen de verloskundige.
     
  6. Parel90

    Parel90 Lid

    22 mrt 2016
    86
    11
    8
    Ja precies! Snap dat ook niet!
     
  7. Parel90

    Parel90 Lid

    22 mrt 2016
    86
    11
    8
    Dat dacht ik ook! Mijn man zegt nee, laat het gewoon. Ze bedoelde het vast niet verkeerd. En ze zei ze denkt het. Maar ik vind dat je zoiets niet kan zeggen als het onmogelijk is. Ik voel me ook best dom.
     
  8. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Waarom voel je je dom? Tenzij je op basis van die uitspraak al een compleet roze uitzet hebt aangeschaft heb jij toch niets doms gedaan of gezegd?
     
  9. Parel90

    Parel90 Lid

    22 mrt 2016
    86
    11
    8

    Nee natuurlijk niet. Maar ik wist niet precies wanneer het geslachtsdeel zich ontwikkeld. Dus het is onmogelijk om al schaamlippen te zien met zoveel weken. Dus ik ging er niet zomaar vanuit natuurlijk.
     
  10. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Het is ook heel dom van de verloskundige, maar niet van jou. Jij mag ervan uitgaan met een professional te maken te hebben.

    Heb je nu nog vertrouwen in de deskundigheid van de verloskundige?
     
  11. Parel90

    Parel90 Lid

    22 mrt 2016
    86
    11
    8

    Dit is mijn tweede keer bij de zelfde praktijk en ik moet zeggen dat ik haar nooit eerder heb gehad. Ik zei ook tegen haar.. u komt mij niet bekend voor. Toen zei ze., dat ik haar wel bekend voor kom en wij ooit bij mijn andere zwangerschap elkaar wel telefonisch hebben gesproken en ze werkt er al jaren. Is ook best wat oudere dame.. je zou denken met heeeeel veeeel ervaring. Het begon ook heel vreemd. Normaal ben ik gewend dat de verloskundige eerst altijd vraagt hoe het met je gaat. Zij heeft dit helemaaaal niet gevraagd en ze was zo gefocust op de echo. Ze was verder wel vriendelijk. En ze noteerde ook gelijk in mijn dossier ... is het een meisje? Ze wist dat ik een geslachtbepaling echo ga doen. Dus ze wilde gelijk weten of ze het goed heeft geraden voor de volgende keer als ik weer op afspraak kom. Aan de andere kant hoop ik dat ze ongelijk heeft.. hoewel het totaaaaaal niet uitmaakt voor mij wat het wordt. Ik heb al een jongen en meisje. En gezondheid gaat voor. Ik ben altijd gewoon nieuwsgierig geweest.
     
    Berte vindt dit leuk.
  12. Parel90

    Parel90 Lid

    22 mrt 2016
    86
    11
    8
    Hallo dames,

    Ik wilde jullie laten weten dat ik vandaag de geslachtbepaling had. Ennnnnnn.... Its a Boy hahahha. Verloskundige zat er zwaaaar naast. Dacht leuk om jullie even te laten weten.
     
    Ysabella, Krily, Catou en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Wat leuk dat ze het fout had, kan je haar mooi ff terugfluiten :D
     

Deel Deze Pagina