Wij gaan vanavond chinees eten. We moeten het eten al om 5 uur ophalen, dus ik ga het in de koelkast moeten zetten om nadien weer op te warmen. Maar mag dit wel als je zwanger bent? Ik lees dat rijst niet zo heel veilig is... Maar voorheen hebben wij regelmatig al eens restjes terug opgewarmd de dag nadien, nooit ziek van geweest.
Ik ben altijd heel erg voorzichtig geweest tijdens de zwangerschap. Ik kon alles eten, nooit echt ziek geweest. Maar we hebben 1 keer chinees gegeten toen en daar ben ik behoorlijk ziek van geweest. We dachten eerst dat het toeval was, dus na een aantal weken weer geprobeert. En ja hoor, weer alles eruit. Ik zeg niet dat het kwaad kan, maar ik zou het risico niet nemen.
Bedankt voor die link mysteriousgirl! Heel goed opwarmen en dan zou ik dus zeker safe moeten zitten. Bedankt iedereen en een heel fijne avond gewenst!
Chinezen zijn viespeuken hoor! Ben gek op Chinees eten, maar heb er altijd last van (diarree en/of misselijk)...
Chinezen viespeuken? Ik denk dat je dan gewoon om de een of andere reden niet goed op het soort eten reageert. Ik denk niet dat het iets te maken heeft met slechte hygiëne. Misschien dat jouw Chinees heel slecht is, maar dat wil niet zeggen dat alle Chinese restaurants zo zijn. Hier nog nooit ziek geworden van Chinees!
Nog nooit goed gekeken naar die mensen? En naar die keukens in Chinese restaurants? Bah, echt vies. Volgens mij is ook algemeen bekend dat Chinezen viespeuken zijn
De Chinees zelf zou ik niet opwarmen als ik jou was Maar het eten doe ik normaal ook gewoon, althans de dag erna, ik bewaar het niet langer dan een dag. En in de koelkast bewaren. Rijst eet ik bijna iedere dag en ik maak regelmatig voor 2 dagen, nooit problemen mee gehad, ook niet met Chinees voedsel trouwens
Hmmm, ik krijg gelijk trek in chinees! Hier eten we er ook altijd 2x van. Goed door warmen, dan moet het wel kunnen volgens mij.
Ik weet niet waar het aan kan liggen maar ik hoor het af en toe wel eens dat ziek worden van chinees eten. Zal wel aan de hygiëne liggen denk ik, en hun vlees/kip hoe vers is dat eigenlijk wel?? Vraag me soms ook af of er voldoende controle is in chinese keukens, vind het overigens ook heerlijk met momenten maar ben ook wel eens goed ziek geweest. We zaten onlangs nog in Frankrijk in een Chinees restaurant waar het er erg vies was, achter de zetels was het vol viezigheid en stof en de bamboeplanten hadden ze allicht nog nooit afgestoft... dan wil je er niet aan denken hoe 't er in de keuken aan toe gaat... Ben gelukkig niet ziek geweest hierna... Denk dat het goed is om eerst rond te vragen welke chinees in je stad een goeie is bijvoorbeeld alvorens er een stap binnen te zetten. Dat doe ik alleszins wel vanaf nu. Maar dus, wat betreft het eten terug op te warmen, ik zou het eens goed verhitten