vertellen? wanneer?

Discussion in 'Zwangerschap' started by puck1234, Jul 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

Nov 25, 2007
    1,186
    0
    0
    hallo

ik heb vandaag mijn eerste echo gehad en ik had een beebje van 5 mm en ook al een hartslagje

ik zou het graag tegen de ouders en vriendinnen vertellen die mij hebben gesteund tijdens de mm

maar mijn mannetje wil nog twee weken wachten.

wanneer hebben jullie het verteld met hoeveel weken?

groetjes puck

2. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    wij hebben het meteen verteld aan onze ouders, broertjes en schoonzusjes, maar voor de rest hebben we ons mond gehouden. Normaal zou ik zeggen, je wilt dat ze er ook voor je zijn als het niet goed gaat, maar als je vriend over twee weken wil vertellen, zou ik puur met hem overleggen en niet advies aan ons vragen... Je krijgt een kindje met hem en als hij twee weken wil wachten? Misschien kun je met hem overleggen waarom twee weken en misschien zegt hij dan een week of wat, maar als hij niet wil wijken zou ik daar gewoon in meegaan en geloof me. Mijn vriend en ik hebben het geheimpje een week met z'n tweetjes gehad (ik was in het buitenland dus wachtten we met vertellen) en dat was zoooo speciaal!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Aan onze ouders en zusjes hebben we het met 6-7 verteld. Eigenlijk de eerste keer na de test dat we bij ze op bezoek waren.
    En een hele goede vriend hebben we het ook verteld rond de 8 weken.

De rest van de familie/vrienden zou na de 12 weken echo. Maar een gedeelte is het eerder te weten komen, omdat we het mijn oma (die heel ziek was) met 9 weken hebben verteld. Maar die hebben zich verder ook wel stil gehouden tot we er zelf over begonnen naar de rest van de familie.

4. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

Nov 25, 2007
    1,186
    0
    0
    dank je wel voor de reactie
    ik zie nu net dat er al een topic over is dus ga daar even kijken.

groetjes puck

5. marjolieke

marjolieke Actief lid

Mar 16, 2009
    130
    0
    0
    Wij hebben het direct na de positieve test aan mijn ouders en mijn zusjes vertelt. Na de termijn echo (9.5 week) was duidelijk dat er "echt" leven was hebben wij het aan alle mensen vertelt.

6. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Dat moet voor jullie gewoon goed voelen, of je het nu bij 5 of bij 15 weken verteld...

Ik vertelde de eerste met 4,5 week (na test meteen) aan de opas en omas, bij 8 weken tegen de rest van de wereld.

Bij deze heb ik met 5 weken (moederdag) tegen de opas en omas verteld en de dag erna tegen de rest van de wereld....

ennuh gefeliciteerd he!
    geniet ervan!

7. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    Wij hebben het meteen verteld aan de ouders en broers/zus.
    Met 9 weken, na de eerste echo, heb ik het tegen vriendinnen verteld en ook op het werk. Was namelijk nogal moe en misselijk en vond het fijn als ze op het werk wisten waardóór.

8. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

Jan 8, 2008
    2,605
    0
    0
    Veenendaal
    toen ik de test had gedaan was ik jarig en nog maar net overtijd. Mijn beste vriendin was er toen ook en was dus de eerste die het wist. We hebben het toen vrijwel meteen verteld tegen familie.

Share This Page