Help: baby 6 dagen 2 bultjes schuin achter oren, is dit bij baby's zo?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elleke, 19 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi meiden, gister kregen we te horen dat onze kleine een vernauwing bij zijn hartje heeft. Dikke spanning! Nu zit ik met met onze uk op schoot en voel ik op gelijke hoogte heel iets schuin achter de oren 2 bultjes. Kan ze niet bewegen, zit echt aan de schedel. Elke keer ligt hij op zijn zij, dus het kan niet komen van op zijn rug liggen. Ik voelde net bij mezelf en voelde ook op die plekken 2 bobbels, dus ik neem aan dat dit gewoon hoort en dat je dit nu goed voelt? Maar door alle spanning van gister ben ik zo angstig geworden bij alles wat ik voel!

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ja, dat heeft mijn meisje ook gehad.. waren vergrote lymfeklieren omdat ze verkouden was. Even je cb bellen als je het niet vertrouwt

3. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ze zitten allebei op precies dezelfde hoogte, dus hoort het daarom zo?

4. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Is het niet gewoon een stukje bot? Schedels hebben her en der "hobbeltjes", wisselend per persoon. Dat jij ze ook hebt doet dat wel een beetje vermoeden..

5. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ja, precies, het is ook heel hard, voelt echt als bot ook aan. Klopt het dat baby's geen 'egale' schedeltjes hebben maar ook bobbeltjes?

6. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Niemand verder?

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Schedels zijn zelden egaal. Voel maar bij jezelf :)
    Is dus helemaal normaal!

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.242
    16.619
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze dochter had dat ook heel erg.Van die puntige harde uitsteeksels aan allebei de kanten.Vond het altijd een naar gevoel wanneer ik erover wreef maar is volkomen normaal.Naarmate het hoofdje groeit wordt het minder voelbaar.

Sterkte met het hartje van jullie kindje.
    Spannend allemaal!!

9. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Als ze aan beide kanten zitten en gelijke hoogte dan is het zeer waarschijnlijk niets, en gewoon zijn schedel.
    Als je je zorgen maakt kan je het altijd volgende keer bij het CB even vragen.

Mijn dochtertje had 1 bultje op haar schedel en dat was duidelijk iets wat er niet hoorde. Dus na een paar weken hebben ze voor de zekerheid een echo gemaakt en het is een cyste. Hebben ze even gecheckt of de schedel gewoon dicht was en dit was zo, dus het is niets gevaarlijks.
    Mijn dochter is er ook mee geboren.

10. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Dank jullie wel! De verloskundige is geweest vanmorgen en gaf aan dat het aan beide schedelnaden zat en dit dus niets is. Gelukkig!!!!!!

Deel Deze Pagina