Hoi meiden, moet ff wat kwijt hoor.. ben na mijn miskraam van vorige maand weer zwanger (yeahhh!). Heb vorige week inestelling gehad en ben zelfs maandag deze week, naar huis gegaan wegens het over mijn nek gaan, diaree en zelfs bijna flauwvallen... nu zou je denken dit zit misschien nu wel goed.. Maaar... nu krijg ik weer bruinig vloed... mijn krampgevoel in mijn liezen is weer afgenomen.. zo ging het de vorige keer ook. Toen kreeg ik wat bruinvloed en daarna na een paar dagen een bloeding en toen kwam er van alles uit. IK probeer de hele tij dnuchter te blijven en te denken als t goed zit, zit t goed en anders komt t wel weer, dan moet het zo zijn... maar ik begin m nu toch wel te knijpen hoor! Kreeg de vorige keer een soort van warm gevoel in buik.. alsof je maagzuur opspeelt ofzo.. en daarna ging t mis. wie heeft hier ervaring mee en liep dit goed of slecht af? Hoor t graag!
Hoi Brig22, Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb er geen ervaring mee hoor, maar denk je niet dat het nog wat oud bloed kan zijn van je innesteling??? Dat je krampen in je liezen afnemen kun je dat misschien ook alleen maar denken??? Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat dit een andere zwangerschap is en dat het niet hetzelfde hoeft af te lopen als bij je miskraam. Begrijp heel goed dat je bang bent hoor!!! Ik ben zelf ook bang dat t mis gaat, heb verhoogde kans op bbz en werd vannacht wakker en had pijn in mn schouder. Dit kan een teken zijn van een bbz. Ik in paniek en kon niet meer in slaap vallen. Ik dacht `nu is het toch zo!`. Heb liggen woelen en alles... Merkte na even dat het alleen was bij een beweging van mn arm en had toen de hoop dat het toch goed zat. Ik ben zelf ook erg onzeker en merk dat ik mezelf gek maak daardoor. Ik hoop dat dat ook bij jou het geval is en ga voor je duimen!!! Dikke knuf en zet m op! Claire
Claire, dankjewel voor je lieve bericht! Ik hoop echt dat t goed gaat komen en je hebt wel gelijk in wat je zegt, dat dit een andere zwangerschap is.. t kan natuurlijk ook wel goed gaan.. maar ja we wachten maar weer in (probeer t te minderen) onzekerheid af Jeetje, kan me voorstellen dat je erg schrok! Wat een onzekerheid he. Gelukkig dat t meeviel en ik hoop dat je daardoor een heel stuk geruster was. Ik duim ook voor jou dat alles goed gaat... sorry dat ik t vraag maar wat is een bbz eigenlijk? Hoever ben jij? Ik duim ook voor jou en dikke knuf terug Liefs, BRig
bbz is een buiten-baarmoederlijke-zwangerschap. dat betekent dat het vruchtje zich niet in de baarmoeder heeft genesteld maar in de eileider
Je bent nog maar zó kort zwanger, het kan heel goed oud bloed zijn. Had ik ook na 4 wkn en ik ben nog steeds zwanger! Sterkte, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.
Hey meid, Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik begrijp je onzekerheid heel goed. Bruinverlies betekent eigenlijk niks erstigs in de zwangerschap. Pas als het rood wordt en je erge pijn krijgt moet je je zorgen gaan maken en vk bellen. Had het zelf deze zwangerschap ook. Heb zelfs op mijn manier zeker geweten dat het niet goed zou zitten. En nu, we hebben al een goede echo gehad en ik begin beetje bij beetje meer vertrouwen in mijn lichaam te krijgen! Het zal eerst wel even onzeker blijven voor je, maar ik hoop echt dat je het op den duur kunt loslaten en ook lekker gaat genieten van je zwangerschap!
Ik had bij mijn eerste zwangerschap op de dag dat ik mijn bloed moest laten testen ook bruinige afscheiding en dacht dat het mislukt was de icsi-poging...maar we kregen s middags een telefoontje dat we zwanger waren!!! Het bruinige was oud bloed en dat heeft wel zeker een week of twee geduurd voor het over was. Dus maak je niet teveel zorgen (tja..zegt hier iemand die elke dag bang was dat het mis zou gaan..) en ik hoop dat je snel een goede echo hebt wat je pas echt gerust stelt!
Dankjullie wel meiden voor jullie lieve reacties! Het is inmiddels weer f gestopt en t is steeds heel weinig.. elke keer als ik naar de wc ga kijk ik achter me of het wel goed gaat.. t stemmetje in mjn hoofd zegt steeds maak je niet zon zorgen. t zit wel goed!.. Hoop dat t gevoel goed is
moeilijk he, ik heb er ook zo voor gestaan, een miskraam en na een jaar weer zwanger, ik vond het bijzonder moeilijk. Ik kreeg met 4 weken weer bruinverlies, bij de miskraam ging het na 10 dagen bruinverlies mis. Je begrijpt, als je dan weer bruinverlies hebt is dat moeilijk, ik had de vk gebeld of ik alsublieft een echo mocht, en dat mocht, alles was goed, en nog steeds. mijn ervaring van het zwanger zijn na een miskraam is dat het moeilijk lbijft, ik ben nu 19 weken en nog steeds heb ik soms twijfels, zo van he ik heb het vandaag nog helemaal niet gevoeld, terwijl dat gister wel was..... Een zwangerschap na een miskraam is heel fijn, maar ook accepteren dat het moeilijk blijft, ik denk tot het moment dat de kleine er is. Ik zal in ieder geval blij zijn als het allemaal achter de rug is... Veel sterkte...en evengoed genieten hoor!