Voelde ik net mijn baby voor het eerst?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Zhilla, Jun 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zhilla

Zhilla Actief lid

Apr 2, 2012
    303
    0
    16
    Ik werk fulltime
    Leeuwarden
    Hoi Dames,

Ik ben nu 13 weken en 4 dagen zwanger :D

Ik lig net lekker op debank te hangen en ineens voel ik wat onder in mijn buik. Ik kan het omschrijven als een plopje (hopelijk snappen jullie me :p ).Ik weet bijna zeker dat het mijn darmen niet zijn, maar ik weet nou niet zeker of ik ons kleine dropje voor het eerst heb gevoeld. Want het zou natuurlijk wel enorm leuk zijn als het zo is :D

Weet iemand of het mogelijk is om je baby te voelen na 13 weken??

2. tulip

tulip Niet meer actief

tis vroeg, maar ik zal nooit zeggen dat het onmogelijk is, hier voor het eerst met 14+4. Kun je omschrijven wat je voelde...bij mij voelde het echt als plopjes, wat je darmen ook kunnen maken..

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

Feb 8, 2011
    3,738
    8
    38
    Female
    flevoland
    Het zou kunnen maar als het je eerste zwangerschap is dan is het wel redelijk vroeg......ik voelde rond die tijd ook plopjes maar waren uiteindelijk me darmen want toen ik bij17 weken het kindje voelde voelde dat toch heel anders.

4. Zhilla

Zhilla Actief lid

Apr 2, 2012
    303
    0
    16
    Ik werk fulltime
    Leeuwarden
    Normaal als ik mijn darmen voel dan zit het aan de linkerkant. Het zou natuurlijk zo kunnen, maar dit voelde anders. Ik voelde het nu net boven mijn schaambeen. Heel moeilijk om uit te leggen hoe het precies voelt. Ik voelde een plopje van binnenuit, maar het voelde wel alsof het een klein tikje was ;) hmmmz aan mijn uitleg heb je niet veel he :p

Het zou inderdaad wel erg vroeg zijn en ik ga er stiekem wel vanuit dat het mijn darmen zijn, maar het zou zo leuk zijn als het toch niet mijn darmen zijn ;)

5. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

Apr 9, 2012
    1,410
    839
    113
    Female
    Bij mij voelde ik de kleine met 17 weken, echt zo bijzonder vooral omdat het mijn eerste is. Dacht het ook eerder te voelen, maar dat waren mijn darmen.

Lees wel dat het mogelijk is om het eerder te voelen wanneer je al eerder zwanger bent geweest.....

In ieder geval geniet ervan :).

6. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

ik voelde mijn kindje voor het eerst rond de 14 weken. Niet iedere dag in het begin, maar merk nu dat het rond dezelfde tijd is dat ik nu iedere dag mijn kleine voel. Meestal rond een uurtje of 16.00 als ik rustig op de bank zit. Het is mijn 5de zwangerschap.

7. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    Ik voel niet de plopjes waar iedereen het over heeft, maar als ik op mn rug lig, met mn hand iets onder mn navel, voelt het of er iets langs mn hand glijdt... het is een heel bijzonder gevoel, en wat ik voel glijdt ook alle kanten op, niet alleen maar in 1 richtig ofzo. Het is ook superlicht, mn vriend voelt het niet...

8. Zhilla

Zhilla Actief lid

Apr 2, 2012
    303
    0
    16
    Ik werk fulltime
    Leeuwarden
    Dat lijkt me ook een heel erg bijzonder gevoel :D

Dat voel ik nog niet, dus ik zal nog een paar weekjes moeten wachten ;)

9. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Het zou best je kindje kunnen zijn hoor, mijn eerste voelde ik rond de 14 weken de tweede al eerder. Ik wist toen zeker dat het de baby was!
    Nu ligt de placenta aan de voorkant en voel ik nog maar weinig. Ik voel wel iets af en toe maar nog niet dagelijks :(

10. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik voelde de kleine met 16 weken. Daarvoor alleen mn darmen en de kleine voelde als kleine naaldsteekjes in mn buik, niet pijnlijk natuurlijk.... dat werden steeds meer echt schopjes...

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ik ook voor het eerst met 16 weken.. een soort gekriebel, een trilling, die door de baarmoederwand ging..

Kan hoor dat je de kleine gevoeld hebt nu al....zou wel super vroeg zijn voor een eerste. Maar ms ben je er wel erg gevoelig voor?

12. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

Jan 15, 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij voelde ik voor het eerst va die plopjes rond de 15 weken, precieze dag weet ik niet meer... maar zoals jij het omschrijft deed ik toen ook, maar het is zo lastig te voelen in het begin dat je gaat twijfelen als het weer weg is....

Share This Page