schaamvraag. jeuk

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Ik denk niet dat je langs hoeft te komen. Ik heb er ook heel af en toe last van en bel naar de assistente vd dokter en die stuurt dan een receptje naar de apotheek.

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik heb tijdens mijn (eerste) zwangerschap ook heel veel last gehad van schimmelinfecties, maar heb daarbij ook nooit afscheiding oid gehad. Puur en alleen jeuk. Mogelijk is het dus wel een schimmelinfectie...

3. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ook ik denk aan een schimmelinfectie.. Ik hoef daar nooit voor langs te komen ik zeg gewoon dat ik denk een schimmel infectie te hebben en dan krijg ik het recept.

4. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had dit een tijdje geleden ook, maar ben niet naar de doc geweest, dit begon trouwens ook na een x sexen. maar na een weekje was het vanzelf weer over.....dus dat kan ook nog, maar je kunt w.s het beste ff de ha bellen

5. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik heb er af en ook wel eens last van. Omdat ik geen zin heb om naar de HA te gaan (duurt altijd zo lang daar) smeer ik ook wel eens met miconazolcreme. Dat is ook schimmeldodend. Maar dan alleen je een schimmelinfectie op je huid hebt. Als het echt dieper binnenin zit helpt alleen een schimmelcreme voor de huid waarschijnlijk niet. Maar als je niet eerder als vrijdag terecht kunt kun je dit misschien alvast proberen. Geeft vast wel enige verlichting.

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb het nu bijna standaard iedere maand halverwege de cyclus. Normaal gaat het na 'n week over, maar nu was het wel zo irritant en heb de huisarts gebeld. Heb nu ook een creme gehad, maar als het volgende maand weer terug komt, moet ik toch even langskomen.

7. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Wat je ook doet, ik zou geen gewone miconazolcreme vaginaal gaan gebruiken... Daar moet je echt een speciale vaginale creme voor hebben. Hier bij de huisarts schrijven ze wel een cremepje voor als je het vaker gehad hebt, als het de eerste keer is moet je ervoor langskomen om te kijken of het wel ECHT een schimmel is.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die gewone creme kan prima hoor, kreeg het een tijdje terug nog te horen bij de apotheek. Maar ik heb het idee dat clotrimazol beter werkt. Die kan je trouwens zo ophalen zonder recept, het wordt toch niet vergoed. Dus voor een schimmelinfectie bel ik de huisarts niet meer, alleen als het niet weg wil gaan.

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Heeft bij mij prima geholpen hoor, met van die inbrenghulsjes.

10. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Je schijnt een aparte versie te hebben voor vaginale schimmelinfecties:
    Apotheek.nl - Miconazolnitraat

Ik smeer vaak gewoon met de miconazol die je gebruikt voor schimmelinfecties van de huid.
    Ik heb, bij gebrek aan beter in het weekend, ook wel eens voetschimmelcreme gesmeerd, daar zit dezelfde hoeveelheid miconazol in.
    Ik smeerde echt alleen de huid in, niet inwendig. Bij mij kon het geen kwaad, maar het kan natuurlijk zo zijn dat anderen er niet tegen kunnen. Ik weet niet wat het verschil is tussen de versie voor vaginale schimmelinfecties en de versie voor schimmelinfecties van de huid.

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik kreeg ik er ook last van tijdens de zwangerschap.
    Mijn dokter vertelde dat iedere de dokter de eerste keer echt moet kijken.
    Ik moest ook naar een vervanger, dat vnd ik zo'n fijne dokter dat ik meteen ben overgestapt ;).
    Hij heeft toen een kweek afgenomen en kreeg vag. tabletten mee.

Nu hoef ik alleen maar te bellen en het ligt voor me klaar.

12. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ja waarschijnlijk een schimmelinfectie. komt vaak voor hoor tijdens zwangerschap

13. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Toevallig met zeep gewasen? Zo even langs de huisarts voor de zekerheid, ook omdat je zwanger bent.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

net gebeld en ik moest miconazolnitraatcreme halen omdat het alleen uitwendig is.

die heb ik nog in huis dus ga zo maar even smeren.
    moet zeggen dat het nu wel minder is als gister.mischien toch iets te wild gedaan eergisteravond?

15. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Die zalf gebruik ik ook...
    En wel voorzichtig sexen hè;)

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik zou niet zomaar smeren. Tijdens m'n zwangerschap heb ik ook een schimmelinfectie gehad en erna had ik dezelfde symptomen. Ha gebeld om te checken of ik datarin mocht smeren ivm bv, maar moest langskomen. Bleek ik helemaal geen schimmelinfectie te hebben...

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

ach zwanger kan ik niet meer worden

:p

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

meiden klopt het dat je die vaginale tabletten zelf moet betalen?

en wat kosten ze bij jullie ik zou er 1 mee krijgen maar ik had mijn portomonee niet bij mij dus nu kan ik het vanmiddag op halen maar ik schork van de prijs eigenlijk.

19 euro voor 1 tablet

19. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

je kunt zonder recept gewoon een creme halen bij de apotheek hiervoor. Ik heb het ook gehad en voor die creme had ik geen verwijzing nodig, ze gaf alleen een briefje mee waar de naam op stond.

Gewoon de apotheek ingaan en vragen naar creme tegen schimmelinfecties.

suc6

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja oke maar ik krijg van de huisarts vaginale pillen.

maar volgens degene bij de apotheek moet ik die zelf betalen terwijl de huisarts zegd dat ik ze vergoed krijg.

Deel Deze Pagina