Onze kleine meid is 4,5 jaar, maat 26. En wordt een schaatsbaan opgebouwd, (we wonen in de binnenstad) op nog geen 100 meter. Dus.. dat wordt elke dag op de schaatsbaan zijn. Maar .. wat voor schaatsen zal ik aanschaffen? Hockeyschaatsen, wordt wel lastig met haar maatje. Of van die kinder glijders, die je onder je schoen vast maakt? Wat vonden jullie handig?
Je hebt van dit soort verstelbare dingen: https://www.internet-sportandcasuals.com/141509-tempish-ijshockeyschaatsen-sr-verso-meisjes-wit-paars-maat-26-29/?dfw_tracker=22806-141509&gclid=CjwKCAiAo9_QBRACEiwASknDwQAwCA6Gs4BmAsZLB8WTMjzMoVJ6031KuUSXXq-t0APDTxKsHUeBDxoCda8QAvD_BwE Maar met 4,5 zou ik geloof ik nog lekker voor van die kinderglijders met vier ijzertjes gaan...
Ik zou echt voor de onderbindertjes gaan hoor. Voor echte schaatsen moeten ze al veel sterker en stabieler op de ijzers kunnen staan. Mijn schoonvader (al z'n hele leven fanatiek schaatser en geeft ook soms les) raadt aan 'echt schaatsen' pas vanaf 7 of 8 jaar. En (weet niet of het mag op die baan) misschien eerst eens gewoon lekker op de schoentjes proberen te lopen en glijden op het ijs!? Dalijk schaf je schaatsen aan en blijkt dat ze er na 5 minuten definitief klaar mee is