Wanneer en hoe vaak kind voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Divarg, 19 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Ik ben bijna 20 weken zwanger nu, heb de placenta frontaal aan de voorkant liggen maar toch voel ik al 2 weken af en toe wat ploppen. Een week geleden ongeveer zelfs meerdere malen op 1 dag en zelfs mijn man kon 's avonds via de buitenkant 2 keer een plopje voelen.
    Sindsdien echter bijzonder weinig meer. Heel af en toe voel ik nog een klein plopje, telkens op dezelfde plek net waar de placenta ook wat dunner is. Overigens afgelopen maandag een goede echo gehad, kind was toen niet heel bewegelijk..

Mijn vraag is, is dat normaal? Ben ik gewoon nog vroeg? Kan je met 18.5 week op sommige dagen meer voelen dan met 20 weken?

Ben beetje ongerust helaas wegens eerdere miskraam :(

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik denk dat je in die termijn nog niet elke dag iets hoeft te voelen, had ik toen ook niet.. En als ze een groeispurt hebben, bewegen ze ook minder dacht ik! + placenta aan voorkant dan voel je het ook minder goed

Nu is het hier elk uur kermis in mijn buik :D

3. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Ja kan gewoon hoor!
    Hier pas sinds een week met enige regelmaat (en niet de hele dag door)

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

#4 Drieka, 19 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 dec 2014
    Je bent nog vroeg, ik voelde rond jouw termijn ook af en toe een plopje en soms wat kriebelen.
    Ik heb de placenta ook voor.

Pas sinds 23 weken voelde ik het eerste schopje, en toen voelde mijn man ook het eerste aan de buitenkant.
    Sinds 24 weken voel ik de kleine zelf pas aan de buitenkant.
    Vanaf 23 t/m 25 weken was de kleine echt vrijwel de hele dag en avond actief in mijn buik, soms naar mijn gevoel echt teveel ;)

Sinds deze week weer wat rustiger maar krijg ook het idee wat hij zich gedraaid heeft omdat ik de schopjes op een andere plek voel.

Ik geloof dat je vanaf week 28 elke dag wel iets van activiteit moet voelen, eerder niet perse dagelijks dus zou me nog geen zorgen maken ;)

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Bij dochter voelde k met 16 weken duidelijk beweging. Met 19w2d (pas toevallig opgezocht in dagboek) voelde mijn man het aan de buitenkant ook. Ik had de placenta aan de voorkant.

Nu ben ik bijna 16w zwanger van de tweede maar voel soms, als ik me heeeeel goed concentreer, iets vaags maar niet duidelijk zoals bij dochter.

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    O maar dagelijks was pas vanaf 24w ofzo, dat heeft wel eventjes geduurd! En dan ook de ene dag meer als de andere dag. Ik ben de ene dag ook actiever als de andere dus kindjes in de buik denk ook...

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb de placenta ook voor.
    Voelde deze baby met 16 weken (maar dat was vooral omdat ik het snel herkende van onze dochter). met 17 weken aan de buitenkant, Met 18 weken voelde ik het elke en meerdere keren per dag. Vanaf 20 weken heel erg duidelijk en vanaf 24 weken kon ik filmpjes maken waarbij mijn buik alle kanten op gaat.

En nu? Nu ben ik bont en blauw. Baby wiebelt de hele dag en vooral in de avond en nacht wordt ik in elkaar geslagen daarbinnen.

8. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Vanaf 28 weken moet je je kindje elke dag voelen.

9. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Ja hoor kan, ik heb deze x ook de placenta voor liggen en ook nog een vrij rustig kindje vergeleken met dr zus & broer, en ik heb zeker tot 25 weekjes als het niet langer is dagen erbij gehad dat ik dr weinig tot niet volgde, volgens de gynaecoloog lag ze dan net zo dat de trapjes zeg maar in de placenta terecht komen en je dus niks voelt, :)

10. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ik heb ook de placenta voor en ben nu 19+2. Voel ook nog weinig tot niets. Af en toe iets waarvan ik denk JA! En dan is t weer weg en denk ik weer, was dst het wel?

11. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Volgens mij wisselt dat per dag. ene dag voel je meer dan andere dag.
    Ik had de placenta achter en voelde het voor het eerst met 17 weken.
    Als je je echt zorgen maakt kun je je vk bellen, of een angelsound kopen, dan kun je af en toe zelf luisteren naar het hartje

12. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Als onze uk actief is voel ik vooral plopjes aan de onderkant van mijn buik. Of dit nou schopjes of stootjes met de handjes of andere lichaamsdelen zijn, of dat het luchtbellen zijn die worden veroorzaakt worden door de bewegingen, daar kan ik nog niet wijs uit worden.
    Heel af en toe (vooral als ik in bed lig) zie ik mijn huid heel snel bewegen / omhoog komen. Heeft een baby van 24 weken al zoveel kracht om dat te doen?
    Soms voel ik hem ook op mijn blaas, dat is dan weer minder geslaagd..
    De kracht die uk op mijn maag uitoefent (zodanig dat ik nog meer weinig kan eten) vind ik nog wel het minst fijn, omdat dat heel lang aan kan houden en ik dan ook gewoon niets kan eten (voel me dan net zo'n ballon die opgeblazen is en op knappen staat). Daarom eet ik tegenwoordig ook niet meer zoveel, er past gewoon heel weinig in.

13. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ja dit is mogelijk.
    Check m'n vorige reactie.
    Ik werd/word echt al vanaf 24 weken in elkaar geboxt.
    Mijn buik ging toen ook echt al alle kanten op.
    Als de baby erg hoog ligt dan kan ik ook minder eten. En als ik een trap in m'n maag krijg komt het omhoog :D

Deel Deze Pagina