Een jongetje! (wel even wennen)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door joy1980, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joy1980

joy1980 Actief lid

9 nov 2010
    385
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds gisteren weten we dat we een zoon verwachten. Super blij, ook omdat alles goed is. Ik moet toch een beetje wennen! Heb altijd gedacht een dochter te krijgen. Kom ook nog uit een meisjes-gezin.
    Iemand ervaring met het wennen?!?

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Er zijn hier meer meiden die dat wel herkennen. Zelf had ik niet zozeer een voorkeur, maar ik zou uiteindelijk graag een jongetje en een meisje willen, gewoon omdat het me zo leuk lijkt om beide mee te maken. Misschien enigzins gevoed door het feit dat alle vrienden in de omegeving inderdaad een 'koningskoppel' hebben. Na de 20 weken echo vond ik het leuk om het geslacht te weten, maar tegelijkertijd kwam het gevoel dat ik voor een volgende zwangerschap wel een voorkeur zal hebben voor het geslacht van het kindje. Dat is waar ik persoonlijk het meest 'last' van had.

3. eva1984

eva1984 Lid

3 sep 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het ook wel. Had eigenlijk altijd aan mezelf als moeder van meisjes gedacht, maar het wordt een jongen. Dat is ook prima en het maakt natuurlijk helemaal niks uit, máár als ik naar de babykleertjes kijk dan lijkt ooit ook nog een meisje me wel heel mooi :D

4. Appelflap

Appelflap Lid

10 jan 2012
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    hoihoi!

Ik heb twee jongetjes en ik hoop nu best wel op een meisje. Mijn man ook! Niet dat een jochie minder welkom is maar ik zou zeker moeten wennen hoor!!! Niks mis mee, alleen maar fijn dat je het nu al weet dan kan je jezelf er nog 19 weken op voorbereiden!!

5. Pipi

Pipi Actief lid

4 nov 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het nog precies toen we hoorden dat het een jongen was. Kom uit meisjesgezin en ook mijn zus heeft alleen maar meisjes, al mijn vriendinnen hebben meisjes. Zo vreemd, ik had helemaal geen beeld bij een jongen! Toch had ik wel een voorgevoel een paar dagen voor de echo.

En nu.... een jongen is geweldig!! Het is zo schattig, een piepklein baby jongetje. En nu nog, hij is 4, ik vind het superleuk.

Nu zwanger van de tweede, heb weer het gevoel dat het een meisje is, maar weet het nog niet.

1 nadeel, de kleertjes voor meiden zijn 100 keer leuker...

6. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier ook een jochie en ik heb dit van begin van zwangerschap al zo gevoeld. Heb nog geen minuut gedacht dat het een meisje zou zijn. Hierdoor was ik er al op voorbereid en was het geen verrassing maar ook voor mij was het even omschakelen. We weten dat we 1 kindje willen dus dit jochie zal de enige zijn. Heb zelf ook dat ik uit een meidengezin kom en wel ook even mezelf moest instellen op jongensspullen (vind de meidenkleding enzo vaak veel leuker en is ook meer van) ipv meiden. En toch al wel echt leuk jongensspul kunnen scoren hahaha.... Nu helemaal into the boys....

7. Pipi

Pipi Actief lid

4 nov 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    En het gekke is dat ik me nu helemaal geen voorstelling kan maken van hoe het is om een meisje te hebben...

8. misa

misa Niet meer actief

Gefeliciteerd!! je bent vast zo gewend hoor! Ga maar eens lekker wat jongensachtigs kopen en denken over leuke namen. Komt vanzelf!

9. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    We waren het ook veel eerder eens over een jongensnaam dan een meidennaam. Wat betreft de naam ben ik ook blij dat het een knulletje word. Vond het voor een meisje wat lastiger al had ik wel een naam al heel lang alleen vond vriendlief die echt helemaal niks.

10. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik wilde het niet weten, om mij heen heeft iedereen meisjes, mijn buren hebben 2 meiden en pas 4 maanden voor mij een jongetje gekregen! Ik hoor op een levend kindje, maar had een lichte voorkeur voor een meisje! Op de echo dacht ik te zien dat het een jongetje was! Godzijdank was dat ook zo, we hadden nog steeds geen naam voor een meisje! Nu ben ik zo blij met mijn kereltje!! Lekker anders als al die andere kindjes en ik krijg ook niet telkens oude kleertjes van iedereen toegeschoven! ;) behalve van de buren, maar hun zoontje groeit zo snel dat hij alles maar 2 keer heeft aangehad!
    Meisjeskleren zijn er alleen wel veel meer overal, maar goed, even zoeken en je vindt genoeg!

11. LLooijschelder

LLooijschelder Actief lid

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook ik heb hier vanmiddag een reactie over geplaatst, wij dachten altijd dat wij alleen maar meiden zouden maken ik zie ons ook niet echt met een jongetje zo raar.
    we konden afgelopen vrijdag onze nieuwschierigheid niet bedwingen ik ben nu 19w en we hebben jan koning gebeld deze vertelde ons dat we een jongetje verwachten, ook veel mensen om ons heen krijgen meisjes, en zeiden zelfs jullie krijgen alleen maar meiden ik vind meisjes zo schattig, en idd voor meisjes heb je leukere kleren, wij hebben het vrijdag te horen gekregen en we moeten er beiden nog erg aan wennen.
    voor meisjes hadden we ook erg veel namen. en voor een jongen maar 1.
    maar het begint te wennen komt helemaal goed, als het er eenmaal is wil je niets anders meer.
    ik ben trouwens zwanger van de eerste

12. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik ben nu al verliefd en is hij nog niet eens geboren hahaha... Kan niet wachten om ons knulletje te zien. En heb nu ook wel echt leuke stoere kleren kunnen scoren (ben niet zo van de beertjes, pastel en pluizig enzo hihihi).

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij kregen ook compleet onverwacht een jongen! Slaat nergens op natuurlijk want het is 50-50 maar we hadden echt een meisje gedacht.
    Het is ge-wel-dig. Die kleine knul die op me af komt lopen: Ma-Ma! Ach met een meid is het waarschijnlijk precies hetzelfde, alleen de kleertjes zijn anders en bij het verschonen gaat het verschillend.
    Oh ja, één ding wat je bij jongens wel hebt en bij meisjes niet: Je moet de haartjes bijknippen! Jemig wat is dat moeilijk zeg:p
    En dan heb ik nog zo'n handige knul die netjes stil blijft zitten.

14. Aniston

Aniston Lid

19 jun 2011
    45
    0
    0
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik een lichte voorkeur voor een jongen. Zag mezelf echt als jongensmamma. Toch droomde ik steeds over meisjes, dus dacht dat het dan wel een meisje zou moeten zijn. We hebben de hele zwangerschap niet geweten wat het is, en toen na de bevalling bleek dat het een jongen was moest ik echt omschakelen, maar gelijk zo leuk.
    Het voelt gelijk als 'jouw mannetje'. Dat kleine wezentje waar jij verantwoordelijkheid voor hebt, die jou alles toevertrouwd en zich laat troosten door jou. En nu is die inmiddels bijna 14 maand en tis zo'n eigenwijs lekker jong. Ben ook niet van de pastel/beertjes kleertjes. Dus hier stoere broekjes, spencertjes, blousjes, sweaters.
    En inderdaad; haartjes knippen, pff.. ik breng hem naar de kapper want dat gaat mij echt niet lukken haha!!

Bij deze zwangerschap weten we het trouwens weer niet wat het wordt (voornaamste blijft natuurlijk dat het gezond is), maar denk echt weer een jongen :D.

15. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Wij weten donderdag of we voor blauw of roze mogen shoppen, maar ik zeg al vanaf t begin dat het een jongetje wordt. En ik ben er super blij mee! Heus, de kleertjes voor meisjes is veel meer en super schattig natuurlijk, en wie weet wordt ons 2e kindje (ja daar waren we al snel over uit en deze uk is nog niet eens geboren :D) een meisje. Ach we zien het wel. Al denk ik dat ik wel even moet omschakelen als we donderdag te horen krijgen dat we toch een meisje verwachten ;)

16. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier na 2 meisjes ook een zwanger van een jongetje. En zelf kom ik ook uit een echte meiden familie. Het was ook ff wennen dat het een jongen zou worden. Maar nu vind ik het geweldig!!

17. Maxje

Maxje Lid

9 dec 2011
    27
    0
    0
    Amsterdam
    Jongen...meisje, wat maakt het uit. Als het maar gezond is! Ik krijg er twee, dat is pas wennen :-S

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wauw twee! Dat is ook even schakelen haha!

19. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik had het ook hoor! :) Kom zelf uit een echt meidengezin en onze eerste bleek ook een meisje te zijn dus dat is alles wat ik ken. En nu verwachten we dus een zoontje, heel leuk en dat klopte ook met het gevoel dat ik had. Maar toch moest ik echt even aan het idee wennen! Kan me er gewoon geen voorstelling bij maken...maar uit ervaring weet ik dat je uiteindelijk maar één kindje wilt en dat is het kindje dat op dat moment in je buik zit. En als het eenmaal is geboren dan is het gewoon goed, dan is het jouw kindje en wil je niks anders meer. Ik hoop dat je lekker van je zwangerschap kunt gaan genieten!

20. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben er in een fractie van een seconde aan gewend. Had mezelf altijd als moeder van een dochter gezien, en was verrast toen ik onze zoon in mijn armen kreeg bij de geboorte. (wij hebben nooit een geslachtsbepaling laten doen)
    En het was op slag goed, dat heerlijke lieve baby'tje was een jongen.
    Ik kon me 2 jaar lang niet voorstellen hoe het zou zijn om een meisje te hebben (net als Pipi). Totdat onze dochter geboren werd.

Deel Deze Pagina