Nee ik doe het niet (ben 21 weken) kwa bewegen zou het makkelijk gaan maar durf het risico niet te nemen,ondanks dat ik aardig goed vallen op kan vangen.Dat gevoel van onverwachts plat op je buik vallen omdat je opeens stilstaat door een vuiltje op het ijs br dat voelt normaal al zo naar laat staan nu. Ik leer het me dochter wel dit jaar op de sloot naast het huis, please volgend jaar nog zo'n winter
Hehe eindelijk iemand die het aandurft! Ik begrijp niet waarom iedereen zo bang is om te schaatsen. Schaatsten is leuk en gezond, ook voor zwangeren! Ikzelf ga het echt niet meer doen (ben 37 weken zwanger). Ik kan amper bukken, schoenen aandoen is een hel, laat staan schaatsen. Ook heb ik last van mijn bekken. Ik heb echt een mega-toeter van een buik en bovendien kan er elk moment iets 'gebeuren' bij mij. Was het begin december geweest, dan had ik het zeker gedaan! Mocht het toch nog zover komen dat we hier kunnen schaatsen op natuurijs, dan ga ik er zeker op, maar dan wel op gewone schoenen!
Dat soort dingen doe ik ook maar even niet, het is al gevaarlijk genoeg met die gladde sneeuw. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik zou vallen en er is wat met de baby, omdat ik zonodig moet schaatsen. Komt volgend jaar wel weer!
Toevallig heb ik ergens anders ook een bericht over schaatsen gestart. Ik was vroeger een schaatser op hoog niveau en vind het dan ook heel lastig om toe te kijken. Maar ik kies toch nu voor de veiligheid van mijn baby. Ik val misschien niet door me zelf maar wie weet word ik omver gereden door iemand die voor het eerst het ijs trotseert. Dan zou ik mezelf nooit vergeven dat ik zonodig moest gaan schaatsen. Straks maar weer, volgende winter gaat het vast wel weer een weekje hard vriezen. Nu lekker lopen en zwemmen.
Ik ben echt een beetje een schijterd geworden nu ik zwanger ben...denk overal bij na nu.... ik zou zeker niet durven schaatsen. Ik ben zo bang dan ik vooruit val plat op me buik of zo.... Sowieso is het altijd verstandig om, wanneer je echt hard gevallen bent en/of heel ongelukkig neer bent gekomen...even laten checken bij de vk of dokter. Het gevaar is dat de placenta/moederkoek losschiet. Een vriendin van mijn had tijdens haar zwangerschap een kleine aanreiding tijdens het uit parkeren, geen schade verder maar de volgende dag heeft haar vk heeft haar toen een dagje in het ziekenhuis op laten nemen...er was gelukkig niets aan de hand maar het zekere voor het onzekere nemen is wel verstandigste denk ik!
Ik heb tot bijna 6 maanden zwangerschap geskeelerd, en dat vind ik gevaarlijker dan schaatsen (de val is gevaarlijker met meer kans op blessures). Schaatsen zou ik dus ook gerust doen tot 6 maanden. Daarna was ik zó dik dat ik mijn evenwicht niet meer goed kon bewaren, daarom ben ik toen gestopt.
Ik denk niet dat ik zou gaan schaatsen, ook al ben ik pas 7 weken. Heb jaren niet geschaatst, dus dat zou me al een beetje eng lijken. Alle sneeuwpret gaat sowiezo aan ons voorbij. We wonen in het (bijna) altijd warme Florida, dus geen sneeuw en ijs hier, haha. Ik mocht van de verloskundige zelfs al niet meer fietsen. Voor als ik zou vallen oid. Beetje overdreven vind ik zelf...