Schaatsen

Discussie in 'De lounge' gestart door Mukkie11, 19 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Hier in friesland is het lang niet overal betrouwbaar. Her en der verdwijnen mensen onder het ijs. Gaat tot nu toe alleen om onderkoeling. Ga idd op ijbanen en ondergelopen weilanden. Verder niet tenzij dr ijsvloer is opgemeten rn nagelopen. Ga nooit op eigen houtje het ijs op en al helemaal niet alleen. Het lijkt allemaal zo mooi maar t is niet betrouwbaar!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Ja echt super dom

Ja wij hier ook op ondergelopen land...bij van der Valk in de buurt.

Erg leuk.

Dochter van 5 schaatst ook al weg...talent van haar vader.

Ik kon na 6 jaar niet geschaatst te hebben ook gelijk wegschaatsen. Ik was best trots op mezelf :D

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou ik vond het hier niet zo aangenaam. Na 3 kwartier van het ijs 'afgejaagd' door de wind. Brrrr.
    Maar hier inderdaad vanaf woensdag al aan het schaatsen. 3 heerlijke dagen gehad, vandaag dus minder.
    En in de stad zelf wordt ook geschaatst, van die kleine meertjes tussen de huizenblokken. IJs is daar 8 cm, kan prima.

IJs is trouwens een droom. Zwart, spiegelglad strak ijs.
    We schaatsen allemaal. Zelfs de jongste van 2.5 op houtjes :D

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Jullie hebben geluk gehad! hier is het ijs door de sneeuwval eigenlijk 'verpest'...maar we hebben daarvoor in de plaats weer heel leuke dagen met sneeuw gehad ;)

Ik hoop wel dat er nog dagen komen met goed ijs dit jaar!(voor ons dan haha!) geniet van het schaatsen!

5. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Vandaag heerlijk geschaatst op de oudvaart in sneek. Morgen zijn we weer thuis en dan den we nog wat rondjes om het huis

6. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Noppe,

schaatsen op natuurijs is nog altijd verboden in belgie. Politie haalt je eraf en kan je boete van 50 euro geven.
    Als het ijs dik genoeg is volgens brandweer kan de burgemeester toestemming geven en dan mag je erop, eerder niet

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Ja het is heerlijk dat schaatsen ( oudvaart ook al betrouwbaar?)

Ik heb zelfs na 10 jaar weer eens de schaatsen aangedaan...maar dat is echt net als fietsen. Ik schaatste zo weg.

8. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Hier ook na 10 jaar!
    Yep, kunt best en stuk komen bij poppingawier kun je richting sneekermeer en dan links naar de sluis vd zwette, 2 x klunen, maar mooi ijs!

9. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    De kanalen zijn hier helemaal nog niet betrouwbaar. Zitten nog veels te veel open stukken in. Het beetje sneeuw wat hier is gevallen werkt ook niet echt bevordelijk voor de ijsaangroei.
    Gelukkig genoeg ijsbanen in de buurt. Dus wij kunnen volop genieten. Alleen moest de wind niet zo koud zijn.

10. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ja die kou is snijdend! Ook wij hebben in de buurt een schaatsbaan, maar natuurlijk blijft natuurijs geweldig!

Ik heb zulke goede en mooie herinneringen aan vroeger, tochten schaatsen van kleins af aan...

Deel Deze Pagina