update luizen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Anoniem1967, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniem1967

Anoniem1967 Actief lid

8 jun 2012
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Nou t is weer zo ver dochterlief heeft luizen. 1 van de 3.
    Wat moet ik nou doen ? Weer duur spul van de winkel of is er een goedkoop truucje ? Vorige maand ook al luis en nu weer. Moet ik der thuis houden van school ? Graag wat advies. Ik ben der echt wel helemaal klaar mee.

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Onze dochter kwam steeds weer met nieuwe luizen thuis. Van de opvamg kregen we de tip om haar haren na het behandelen in te smeren met conditioner. Dat is te vet/glad geloof ik. Gewoon een nacht mee laten slapen en de dag erna licht uitspoelen. Ze liep wel een dag wat met vet haar rond, maar sindsdien geen luis meer gezien.

Behandelen hebben we echter wel met speciaal spul gedaan van de apotheek. 1x behandelen en na 10 (?) dagen nog een keer.

3. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haren hooguit 2 keer in de week wassen en haarlak gebruiken, haar in een staart, dit is ter voorkoming en die tips kregen wij van school.

4. dekilene

dekilene Niet meer actief

Mijn dochter gaat altijd met 1 of 2 vlechtjes naar school.
    Met een paar druppels thea three olie en veel haarlak!

Mijn regel is: naar school haren vast, thuis of in het weekend mogen de haren los.

5. Creamams

Creamams Niet meer actief

Mijn moeder had vroeger spul van mylene. Echt super spul. Ze spoot het in ons haar en op de kraag van onze jas. De hele klas had luizen behalve wij.

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik hoor wel eens van haar in de staart en haarlok erover heen. Ook het haar veel kammen met een luizenkam na het ingesmeerd te hebben met conditioner.

7. Anoniem1967

Anoniem1967 Actief lid

8 jun 2012
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal ik heb t met creme spoeling gedaan en kammen. Bedden goed en alle jassen etc zitten in de was. Nu nog een vraag. kan ze morgen naar school ? Ik las op internet dat t in de leerplicht wet geen noodzaak is kinderen thuis te houden voor hoofdluis en ze gewoon naar school mag maar is dit ook echt zo ?

8. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Ik heb enkele maanden geleden zelf luizen gehad. Ik heb lang krullend haar en kammen was bijna onmogelijk. Ik kreeg de tip om een aantal dag achter elkaar spiritus in mijn haar te doen en dit te laten zitten. Mijn haar is er niet kapot aan gegaan. sterker nog tis zelfs nog mooier geworden. luizen was ik heel snel kwijt

9. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Spiritus?! Dat je dat durfde! Is dat trouwens niet giftig om in te ademen?

10. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Beste manier is om elke dag (zolang de luizen er nog zijn) te kammen met een luizenkam.
    Daarna nog even doorgaan om de neten eruit te kammen, anders zit ze weer onder.
    Al met al 2 weken kammen.
    Het haar in de cremespoeling zetten en kammen maar, door de cremespoeling glijden ze er makkelijker uit en doet het niet echt zeer voor je kindje..
    Zodra de luizen ongeveer 5 cm van de hoofdhuid af zijn gaan ze dood.

Dit kreeg ik te horen van de apotheker.

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.454
    17.402
    113
    Wat hier pas heel goed werkte was handdoek natmaken, flinke scheut wijn oid met alcohol eroverheen en dan kwartier om je hoofd heen laten zitten. Door de alcohol gaan alle luizen dood. En dan met de luizenkam erdoorheen. Na paar dagen nog x herhalen voor de neten die uitkomen na die tijd.

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ja, zo doe ik het ook. Mijn dochter had luizen beide keren toen ik in verwachting was en dan mag je geen luizenshampoo gebruiken (wel een ander soort maar dat is heel duur). Ondanks dat ik lange krullen heb, gewoon veel conditioner en kammen maar. Je moet inderdaad wel 10 dagen blijven kammen nadat je de laatste luis er uit hebt gehaald, want zo lang duurt het van neet tot luis.

13. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    luizenshampoos ed worden eigenljk afgeraden, omdat luizen daar op den duur resistent voor worden. flink goed kammen om alles eruit te krijgen is eigenlijk het enige wat goed helpt.
    ik las ook al een paar keer conditioner om je haar glad te maken, dat is ook wel een goeie om er bij te gebruiken.

ze kan overigens gewoon naar school, maar ik zou het wel doorgeven. zodat de luizenmoeders dan een extra controle kunnen doen.

Deel Deze Pagina