Hier alleen nog maar via verzekering, geen zin in gedoe. Laatste keer de buurman tegen onze auto, zoon had schadeherstel bedrijf en die zou het dan maken zonder verzekering, prima. Maar na 2 maand nog niks en toen alsnog alles naar de verzekering gestuurd. Voor de verzekering maakte het gelukkig niets uit als je het niet direct meld en/of de tegenpartij schadeformulier niet wil invullen. Dat iemand meer premie moet gaan betalen als je via de verzekering regelt is onzin, binnen bepaalde tijd kan je het uitgekeerde bedrag terug betalen aan je eigen verzekering als je schuld had en dan blijft je premie hetzelfde, meer premie is alleen als je dat dus niet doet dus of je nou aan de persoon zelf betaald of aan je verzekering maakt dan toch niet veel uit.
Ja, dat dacht ik dus ook. Vind het echt absurd dat dat niet zo werkt. Die kras was overigens wel de enige schade, want we hebben de rekening opgevraagd bij de verzekering (omdat we het dus zo raar vonden dat die kras er nog steeds zit, terwijl de verzekering al vergoed heeft) 'Geen winst maken met een aanrijding' lijkt me niet altijd het geval als het zo werkt. Ik bedoel, onze auto is momenteel minder waard dan het bedrag dat op die ingediende rekening staat. Als ze bij ons 3 keer zo'n kras veroorzaken en we steken dat bedrag 3 keer in onze zak, in plaats van dat we het laten repareren, kunnen we een andere auto kopen Daarnaast wordt het zo ook wel heel makkelijk om bij een hele dure garage vast te laten stellen wat de reparatiekosten zijn, uitgekeerd te krijgen en het dan te laten repareren bij een goedkopere garage, 'want je mag zelf weten wat je met de vergoeding doet'. Auto weer prima in orde én een fijn bedrag in je portemonnee.. Ik dacht echt dat je alleen een rekening in kon dienen, geen offerte.. Het leek mij ook logisch dat als iemand een bepaalde vorm van schade zo belangrijk vindt dat het absoluut vergoed moet worden, die vergoeding daar dan ook daadwerkelijk voor gebruikt moet worden.. Ik vind het echt heel krom, zou ook nooit in me opkomen om iets te declareren wat ik niet laat repareren, maar dat zal wel aan mij liggen
Klopt wij hebben 3 maanden geleden een aanrijding gehad was een schade van een paar krassen en een kapotte lamp. Maar door de schade expert werd de schade op 3400 euro. De bumper het spatbord en de kofferklep moesten op nieuw gespoten worden en een nieuwe verlichtings unit moest geplaatst worden. Dit geld Is ons over gemaakt en wij hebben het niet laten maken. We hebben de auto na afhandeling schade ingeruild op een nieuwere grotere 7 zitter. Het geld van de verzekering hebben we daar bij gelegd.
Maar stel je laat een kras niet repareren, een jaar later wil je een nieuwe auto kopen en je oude auto inruilen, dan zeggen ze bij de garage waar je de nieuwe auto wil kopen, er zit een kras op de auto dus er gaat 500 euro inruilwaarde vanaf. Wij besloten pas toen we het geld hadden dat we het niet zouden laten repareren trouwens, hadden verwacht dat het betaald zou worden bij reparatie maar hadden het geld al snel op onze rekening. Wij willen onze auto waarschijnlijk helemaal op rijden, maar dat wisten we toen nog niet.
Ja, maar goed, dat is dus alleen van belang als je een auto die echt wat waard is in gaat ruilen / verkopen (en dan is waarschijnlijk de daling in waarde nog lang niet zo hoog als het bedrag dat de reparatie gekost zou hebben en wat je dus uitgekeerd hebt gekregen). Als je auto niet zoveel waard is of als je zeker weet dat je hem niet in gaat ruilen tot hij rijp is voor de sloop, heb je helemaal geen last van die kras en steek je dat geld lekker in je zak. Ik vind dat echt heel maf. Stel je hebt scoliose en daar kun je aan geopereerd worden. Je verzekering maakt duizenden euro's naar je over en jij kiest ervoor om die operatie niet te ondergaan, maar het geld te houden. Gaat wel de waarde / kwaliteit van je leven achteruit, dus je 'voelt het wel', maar dat is je eigen keuze. Dat is toch ook heel raar? Nu ik weet dat het zo werkt, ga ik bijna hopen dat er een paar mensen wat krasjes op onze auto veroorzaken
Hoezo niet op vakantie kunnen. Ze is toch wa verzekerd. Hier gelukkig op een enorme schade na nooit gezeur en zo wel dan bel ik de politie..
Als je geld uitgekeerd krijgt boeit het trouwens niet of je de auto laat maken of niet. Het gaat erom dat je schadeloos gesteld wordt. Toen ons laminaat door mijn eigen schuld kapot ging kreeg ik gewoon de dagwaarde van het laminaat. De vrouw aan de telefoon zei dat het niet uitmaakte wat ik met het geld zou doen, al zou ik er nieuwe gordijnen van halen. Gaat erom dat je schadeloos gesteld wordt.